Gå til innhold

Nå kommer snart Trump smellet! 4 nye år ! Jeg gleder meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet
SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Han oppfordret de til å møtes der ja. Gale mann. 

Fullstendig galskap. Politiet ber innstendig om forsterkninger, og Pence og andre senatorer har rømt fra salen de holdt til i.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Frøkensina skrev (4 minutter siden):

Ja det er helt sprøtt. Jeg har lest litt av de psykologene som har advart mot Trump, inkludert niesen hans Mary som også har studert psykologi. De er ikke overrasket, som sagt det er ikke «bare» eller «vanlig» narsissisme han har.

Jeg leste hva du skrev ja. Håper bare inderlig ikke noen er bevæpnet og at det ender med skadde og det som verre er. Politiet har mistet kontroll. Så på video. Og de har brudd barrikadene. At noe sånt kan skje i moderne tid i USA. Det er helt utrolig. Verden er litt skakkjørt for tiden. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Skrevet
Frøkensina skrev (9 minutter siden):

Fullstendig galskap. Politiet ber innstendig om forsterkninger, og Pence og andre senatorer har rømt fra salen de holdt til i.

Ja. Fyfader. Jeg må sjekke ut CNN. 

• Liker 1
Skrevet

Vel, det var et smell i alle fall. Sannsynligvis tidenes mest idiotiske smell. 

• Liker 15
Skrevet

For en kveld, blir spennende å se fremover. Hvis ikke Trumpen tas ut og tiltales for dette...

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir så skremt over å se hvor mange supporterne hans er..og hvor lett det er å drive med massesuggesjon og manipulasjon av en hel folkegruppe. Nå skal det være sagt at det ikke akkurat oser intelligens av supportergruppen hans - men de er desto farligere. De skjønner ikke selv at de nettopp har bæsjet på det de skriker så høyt om - demokrati. 

• Liker 11
Skrevet

Det verste med det som har skjedd de siste månedene, er at det republikanske partiet ligger igjen med brukket rygg. 

Hele det fundementale amerikanske politiske systemet er svekket. Dette er mye verre enn avsløringene knyttet til DNC  sin  avsporing av Bernie Sanders; det rammet pussig nok nesten bare Hillary.

Her slår det mye hardere ut i en splittelse som antagelig vil vare mye lengre. Og det er på ingen måte positivt med tanke på de demografiske endringene som faktisk pågår i USA. 

Republikanerene har en seriøs og omfattende jobb foran seg, og det er på tide at de viser seg som ekte liberalistiske  konservative og fremmer motiverte politikere. Jeg tror ikke de er klar til mellomvalget, så ting kommer antagelig til å bli verre før det blir bedre.

• Liker 1
Skrevet
Druid skrev (2 timer siden):

Det verste med det som har skjedd de siste månedene, er at det republikanske partiet ligger igjen med brukket rygg. 

Hele det fundementale amerikanske politiske systemet er svekket. Dette er mye verre enn avsløringene knyttet til DNC  sin  avsporing av Bernie Sanders; det rammet pussig nok nesten bare Hillary.

Her slår det mye hardere ut i en splittelse som antagelig vil vare mye lengre. Og det er på ingen måte positivt med tanke på de demografiske endringene som faktisk pågår i USA. 

Republikanerene har en seriøs og omfattende jobb foran seg, og det er på tide at de viser seg som ekte liberalistiske  konservative og fremmer motiverte politikere. Jeg tror ikke de er klar til mellomvalget, så ting kommer antagelig til å bli verre før det blir bedre.

Jeg håper det republikanske partiet smuldrer opp. Makan til menneskefiendtlig gjeng skal man lete lenge etter.

• Liker 5
Skrevet
Druid skrev (2 timer siden):

Slik jeg ser det er dette ikke en negativ ting. GOP er så fullt av tvilsomme elementer, og har vært det så lenge, at jeg tror det er hinsides redning. Det må jevnes med jorden og erstattes; i beste fall kan den ikke-gærne fløyen tjene som basis for et i praksis nytt konservativt parti.

(Hele det amerikanske systemet er dessverre innrettet slik at det nesten tvinger fram en toparti-struktur, det finnes andre partier men det er ekstremt vanskelig for dem å få noen innflytelse. De strukturelle endringene som evt. må gjennomføres for å få til en reell flerparti-økologi er ganske omfattende, og må bestemmes og gjennomføres av akkurat de samme politikerne som vil miste makt og innflytelse hvis de gjennomføres, så jeg har ikke mye tro på at det kommer til å skje i overskuelig framtid.)

• Liker 2
Skrevet
Vinterjenta skrev (2 minutter siden):

Jeg håper det republikanske partiet smuldrer opp. Makan til menneskefiendtlig gjeng skal man lete lenge etter.

Konseptet "Demokrati" er ikke godt forstått skjønner jeg.

• Liker 5
Skrevet
jabx skrev (På 27.12.2020 den 19.30):

Hvordan kjemper han Guds kamp? Abort er for eksempel ikke noe som var noe tema for kristne i USA frem til ganske nylig. Faktisk støttet kristne fundamentalister lenge abort, frem til høyreekstreme politikere fant på at de skulle bruke abort som kamptema.

Ja, abort var et ikke-tema fram til den konservative fløyen ikke lenger fant det mulig å profitere på raseskille, og dermed trengte å piske opp en ny følelsesladet kampsak. 

• Liker 2
Skrevet
Druid skrev (2 minutter siden):

Bare så noenlunde forstått i USA. 

Det har skjedd før at det ene av de to store partiene har dødd og smuldret opp. Da har det kommet en erstatning. Dersom dagens GOP skulle gå fullstendig i oppløsning, vil det nok snart være etablert en ny topartistruktur.

Det har også skjedd at de to store partiene har byttet plass og/eller rolle i et viktig spørsmål. Det mest tydelige kom i kjølvannet av borgerrettighetskampen på 1950- og 1960-tallet; se nøkkelordene "Dixiecrat" og "Southern Strategy". (Jada, republikanerne var en gang partiet som fikk slutt på slaveriet, og demokratene var lenge de dårligste på rasepolitikk; men det er lite relevant i våre dager siden det knapt lenger lever en politiker som var aktiv på den tiden.) 

Skrevet
Druid skrev (7 minutter siden):

Jøss, for en kommentar. Har du fulgt med i nyhetene i det siste? Hvem er det som åpenbart jobber mot demokratiet? Republikanerne. 

Ikke et eneste sted skrev jeg at jeg ønsket ett-parti stat. Du tillegger meg meninger jeg ikke har ytret om. Vær forsiktig, ellers rapporterer jeg deg for personangrep. 

• Liker 4
Skrevet
Vinterjenta skrev (53 minutter siden):

Jøss, for en kommentar. Har du fulgt med i nyhetene i det siste? Hvem er det som åpenbart jobber mot demokratiet? Republikanerne. 

Ikke et eneste sted skrev jeg at jeg ønsket ett-parti stat. Du tillegger meg meninger jeg ikke har ytret om. Vær forsiktig, ellers rapporterer jeg deg for personangrep. 

Den "menneskefientlige gjengen" samlet 80 + mill stemmer, i antall velgere, opp fra forrige valg.

Vi kan være enig i at det vi ser, er alvorlig problematisk, men å avskrive gode 45% av velgerene bare fordi de har  menneskefiendlige oppfatninger, er ikke demokratisk.  Skal dette problemet løses, kan man ikke basere seg på å demonisere Trump velgere, de må informeres og utdannes. Ellers blir bare problemet større. 

Å angripe Trump og republikanere som ikke motarbeider Trumps facistiske fremgangsmåte, betyr ikke at man bør oppløse Det republikanske partiet. Det republikanske partiet må ta et internt oppgjør. Og faren er at de ikke gjør det. DNC gjorde det ikke etter 2016, og dermed ble de endene opp med Biden.  Faren er at neste gang ender USA opp med Mike Pence, og det er faktisk en del verre enn Trump. 

Skrevet
1 hour ago, Druid said:

Hva har det Republikanske partiet med demokrati å gjøre?

• Liker 3
Skrevet
Aliquis skrev (11 minutter siden):

Hva har det Republikanske partiet med demokrati å gjøre?

Det er vel sånn sett et like godt spørsmål som "Hva har Demokratene å gjøre i en Republikk?"

Skrevet
2 minutter siden, Druid said:

Det er vel sånn sett et like godt spørsmål som "Hva har Demokratene å gjøre i en Republikk?"

Min kommentar var ingen referanse til navnene til partiene. Republikanerne er et særdeles anti-demokratisk parti, uansett hvor mange stemmer de fikk. 

• Liker 4
Skrevet
Aliquis skrev (1 time siden):

Min kommentar var ingen referanse til navnene til partiene. Republikanerne er et særdeles anti-demokratisk parti, uansett hvor mange stemmer de fikk. 

Det er litt karikert; men ikke uten en betydelig kjerne av sannhet. GOP har jo lenge og bevisst hatt en hovedstrategi om å gjøre det tungvint å stemme. Slik at færre av de mindre bemidlede i samfunnet skal få til å avlegge sin stemme -- minoriteter og andre som sliter økonomisk stemmer oftere på demokratene enn på republikanerne. 

• Liker 3
Skrevet
On 12/19/2020 at 2:14 PM, lillepersille123 said:

Nå smeller det snart. Alle Biden elskere og trump mobbere, nå kan dere snart legge ned hatklubben deres. Evt fortsette den men til ingen nytte . Nå kommer Gud til å reise seg, å verden blir i sjokk. Tror dere meg ikke? Vi snakkes i januar! 

Kult. Det e nu offentligt at trump har tapt, så igjen, hvor er gud du snakker om?

• Liker 5
Skrevet
4 hours ago, Leifr said:

Det er litt karikert; men ikke uten en betydelig kjerne av sannhet. GOP har jo lenge og bevisst hatt en hovedstrategi om å gjøre det tungvint å stemme. Slik at færre av de mindre bemidlede i samfunnet skal få til å avlegge sin stemme -- minoriteter og andre som sliter økonomisk stemmer oftere på demokratene enn på republikanerne. 

Jeg vil ikke si det er karikert overhodet. Kan du peke på noen andre store partier i den vestlige verden som gjør velgerundertrykkelse i samme grad som GOP? Jeg sliter med å komme på noen. Demokratene og valgsystemet generelt er ille de også, men jeg står på at GOP er ganske unikt anti-demokratiske i den vestlige verden. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...