AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #1 Skrevet 19. desember 2020 Hei! jeg har termin i disse tider og har så og si levd i isolasjon i flere mnd fordi jeg er redd for å bli syk og føde alene. Har også fått vite av sykehuset jeg skal føde på at man må føde i isolasjon uten far om man faktisk kun er forkjølet. Forstår at det er strengt. jeg tenker derfor at etter fødselen så skal jeg slippe veldig opp og heller ha min lille kohort som får hilse på den lille. Men dere som har født og vært litt «gærne» sånn som meg - følte dere at det var tryggere når barnet var født eller er dere like redd for at den nyfødte skal bli smittet? Et annet spm - skal dere ta koronavaksinen når den kommer? - Det er ingen forskning på vaksinen og ammende. Anonymkode: cdd6d...e83
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #2 Skrevet 19. desember 2020 Følte det var helt trygt når baby var født Leste studiene/rapportene som var kommet ut til da (fødte i juni), og det viser seg å være svært liten sannsynlighet for at barn i alle aldre blir alvorlig syke. Andre luftveisinfeksjoner skremmer meg vesentlig mer, så holdt på mine standard regler om rene hender og frisk person for å få hilse på. Men min erfaring var at veldig få ville holde! De fleste holdt seg på god avstand Anonymkode: cfb18...ed3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #3 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Følte det var helt trygt når baby var født Leste studiene/rapportene som var kommet ut til da (fødte i juni), og det viser seg å være svært liten sannsynlighet for at barn i alle aldre blir alvorlig syke. Andre luftveisinfeksjoner skremmer meg vesentlig mer, så holdt på mine standard regler om rene hender og frisk person for å få hilse på. Men min erfaring var at veldig få ville holde! De fleste holdt seg på god avstand Anonymkode: cfb18...ed3 Takk for svar 😊 så godt å høre! Hvordan gjorde du det før fødsel? Var du stresset for smitte? Har du noen fine fødselstips til en førstegangs så bare kjør på 😀😍 Anonymkode: cdd6d...e83
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #4 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar 😊 så godt å høre! Hvordan gjorde du det før fødsel? Var du stresset for smitte? Har du noen fine fødselstips til en førstegangs så bare kjør på 😀😍 Anonymkode: cdd6d...e83 Jeg og mannen var mest mulig hjemme siste ti dagene ca før terminen. Fødselstips er å ikke ha noe særlig til forventninger om at det skal bli slik eller sånn, det går som det går Og være tydelig hvis du trenger noe! Anonymkode: cfb18...ed3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #5 Skrevet 19. desember 2020 Vi holdte oss for oss selv ukene opp mot termin, fødte i juni. Når baby kom var jeg trygg på å la min mor holde, for visste at hun ikke møtte flere enn nødvendig eller utsatte seg for annen risikoatferd. Svigermor kom og tok ungen ut av hendene mine med sine uvaskede hender, og påførte baby en forkjølelse som varte i 4 uker. Så se an folk. Anonymkode: 3fa20...6ba
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #6 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi holdte oss for oss selv ukene opp mot termin, fødte i juni. Når baby kom var jeg trygg på å la min mor holde, for visste at hun ikke møtte flere enn nødvendig eller utsatte seg for annen risikoatferd. Svigermor kom og tok ungen ut av hendene mine med sine uvaskede hender, og påførte baby en forkjølelse som varte i 4 uker. Så se an folk. Anonymkode: 3fa20...6ba Du kan ikke vite hvor smitten kom fra. Anonymkode: 1738a...b81 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #7 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du kan ikke vite hvor smitten kom fra. Anonymkode: 1738a...b81 Vi var ikke i kontakt med andre 🙃 Anonymkode: 3fa20...6ba
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #8 Skrevet 19. desember 2020 Er ikke redd for det, nei. Skal ha i januar (kan få nå i desember). Skal ikke ta vaksinen. Er mest redd for at partner ikke kan være med, men heldigvis er det ikke så strengt her vi bor, nå i alle fall. Vi bor på en liten plass og enda ikke hatt noe smitte her. Anonymkode: 3337d...07b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #9 Skrevet 19. desember 2020 Fødte i juni og fortsatt "like" skeptisk. Altså, det er flere som har holdt babyen min innad familien, og enkelte venner. Men om noen bare er et hint av forskjøla så får de ikke lov å se oss før det har gått 2 uker etter symptomene er vekk. Har en svigermor som skylder på "allergien" hele tiden og nekter å bruke allergipiller, mens i realiteten er hu forskjøla, har influensa hele tiden. Hu blir syk bare du nyser på utsia vinduet hennes omtrent. Så hu er ganske sur for at hu ikke får møte baby ofte desverre... Anonymkode: 7aa54...7aa 1
Frøyamor Skrevet 19. desember 2020 #10 Skrevet 19. desember 2020 Fødte i oktober. Kjipt å vær på barsel alene, og kun måtte være på rommet alene hele dagen. Ingen fikk holde baby den første mnd untatt svigers, siden de er pensjonister å holder seg stort sett for seg selv. Nå gir vi mer faen, er folk symptomfri får de holde. Samme som om corona ikke var ei greie. Vask hendene og ikke putt fingrene dine i munnen på babyen. 1
Frøyamor Skrevet 19. desember 2020 #11 Skrevet 19. desember 2020 Skal ikke ta vaksinen om de så kaster den etter meg/oss 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #12 Skrevet 19. desember 2020 Var rimelig stressa for smitte før fødselen, men med tre barn fra før ble det endel runder med sykdom i familien i ukene før fødsel. Vi holdt oss heldigvis friske og fikk føde som normalt, fødte i september. Hadde på forhånd trodd at jeg skulle stresse mye mer ned etter fødsel ang smitte, men neiii da... Har vært veldig redd for at den nyfødte skulle bli syk, så det er bare besteforeldre og søsken som har fått holde. Nå som baby har blitt større er jeg ikke like nervøs, men setter pris på at folk overholder en-metern overfor baby også. Anonymkode: 59e4b...ed2
Thea82 Skrevet 20. desember 2020 #13 Skrevet 20. desember 2020 Jeg var super stresset, og holdt meg bare hjemme som du gjør nå. Etter fødselen ble det mye bedre, og vi har hatt litt besøk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå