AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #1 Skrevet 19. desember 2020 Noen har parkert en bil på en kommunal vei som leder inn til nabolaget vårt. Bilen står forsåvidt ikke ulovlig parkert eller noe slikt. Men den har bare stått slik i kanskje et år. Når jeg sjekket skiltene, gikk fristen for EU kontroll ut i 2018 en gang. Eieren av bilen bor et stykke unna (kanskje 4-5 min) i et borettslag med garasjeplasser, så de har sikkert bare satt bilen her fordi de ikke har plass til den i sitt eget BRL. Nå er det vel begrenset hva man kan gjøre med en bil som ikke står på egen eiendom og ikke står ulovlig. Men hvis bilen likevel ikke skal bli kjørt og likevel ikke er EU-godkjent så tenker jeg at denne bilen burde vært solgt eller skrotet fremfor å stå i veien for andre som kan bruke plassen i nærmiljøet. I og med at den står på klippelisten, er det noe som kan gjøres for å få den fjernet? Har ikke kjempelyst til å ta kontakt med eier direkte. Men er jo også en mulighet. Anonymkode: e2e6a...170
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #2 Skrevet 19. desember 2020 Du kan kontakte politiet og be de komme for en kontroll. Når de ser at bilen ikke er eu-godkjent vil den bli avskiltet på stedet. Det er ulovlig ha uregistrerte kjøretøy stående på offentlig vei i mer enn 2 uker, så da har kommunen lov til å fjerne den. Flaskehalsen her er politiet. Det er et stort spørsmålstegn om de vil prioritere dette. Dersom de ikke gjør det, må du bare håpe at skiltene forsvinner på "magisk vis midt på natten" Anonymkode: 0a242...fb5 7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #3 Skrevet 19. desember 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan kontakte politiet og be de komme for en kontroll. Når de ser at bilen ikke er eu-godkjent vil den bli avskiltet på stedet. Det er ulovlig ha uregistrerte kjøretøy stående på offentlig vei i mer enn 2 uker, så da har kommunen lov til å fjerne den. Flaskehalsen her er politiet. Det er et stort spørsmålstegn om de vil prioritere dette. Dersom de ikke gjør det, må du bare håpe at skiltene forsvinner på "magisk vis midt på natten" Anonymkode: 0a242...fb5 Det er nok greit å kontakte politiet, så tar de dette når de kan. Biler som står ulovlig blir også fjernet, så blir det frigjort parkeringsplass. Anonymkode: f9b19...372 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #4 Skrevet 19. desember 2020 Står det Flowers By Irene på siden? Anonymkode: d7e58...c26 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #5 Skrevet 19. desember 2020 Jeg ville kontaktet kommunen siden den står på kommunal eiendom. Anonymkode: 98ae9...839 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #6 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 19.12.2020 den 14.01): Du kan kontakte politiet og be de komme for en kontroll. Når de ser at bilen ikke er eu-godkjent vil den bli avskiltet på stedet. Det er ulovlig ha uregistrerte kjøretøy stående på offentlig vei i mer enn 2 uker, så da har kommunen lov til å fjerne den. Flaskehalsen her er politiet. Det er et stort spørsmålstegn om de vil prioritere dette. Dersom de ikke gjør det, må du bare håpe at skiltene forsvinner på "magisk vis midt på natten" Anonymkode: 0a242...fb5 AB her har helt rett, men kommunen din har sikkert en person som fikser opp i slike ting også. Det er dessverre alt annet enn sjeldent at folk setter fra seg skrot slikt. Kommunen vil som regel gi en tre ukers frist før tauing, så det er fortsatt lurt å la politiet avskilte bilen, for å unngå at eier bare flytter den noen meter. Anonymkode: d345c...051 1
Gjest McGjest Skrevet 24. desember 2020 #7 Skrevet 24. desember 2020 Vanskelig å si uten å se parkeringen. Står den til hinder er kommunen forpliktet til å gjerne den. Om den står på eiendommen til borettslaget må styret ta kontakt med eier og be om at bilen fjernes. Om det ikke gjøres kan styret fjerne den for egen regning. Koster vel 3-4000 for Viking å hente den. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #8 Skrevet 28. desember 2020 On 12/21/2020 at 10:41 AM, AnonymBruker said: AB her har helt rett, men kommunen din har sikkert en person som fikser opp i slike ting også. Det er dessverre alt annet enn sjeldent at folk setter fra seg skrot slikt. Kommunen vil som regel gi en tre ukers frist før tauing, så det er fortsatt lurt å la politiet avskilte bilen, for å unngå at eier bare flytter den noen meter. Anonymkode: d345c...051 Det er vel biltilsynet som står for dette, eventuelt ved hjelp av kommunalt ansatte parkeringsvakter? Tror ikke politiet har noe med det å gjøre. Anonymkode: d9a0f...609
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #9 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er vel biltilsynet som står for dette, eventuelt ved hjelp av kommunalt ansatte parkeringsvakter? Tror ikke politiet har noe med det å gjøre. Anonymkode: d9a0f...609 Det er kun tre organer som kan avskilte biler. Politiet, tollvesenet og statens vegvesen. Anonymkode: f5715...6a9
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #10 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 19.42): Det er vel biltilsynet som står for dette, eventuelt ved hjelp av kommunalt ansatte parkeringsvakter? Tror ikke politiet har noe med det å gjøre. Anonymkode: d9a0f...609 Når sluttet "biltilsynet" å eksistere? 1990? 🤣 Anonymkode: d345c...051
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #11 Skrevet 1. januar 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Når sluttet "biltilsynet" å eksistere? 1990? 🤣 Anonymkode: d345c...051 Nå skal ikke du komme her og komme her! Anonymkode: d9a0f...609 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #12 Skrevet 1. januar 2021 Jeg ville begynt med å kontakte eier av bilen. Kan hende at eier har planer om salg, men ikke har tenkt på at bilen er til sjenanse for andre. Ring og forhør deg, spør hvorfor den står der og forklar at det er veldig kjedelig for dere som bor i området at plassen blir brukt til oppbevaring av en bil som ikke er i bruk, og som attpåtil ikke tilhører området. Hadde jeg vært eier ville jeg flyttet bilen straks hvis noen tok kontakt. Er klar over at ikke alle er slik, men da har du ihvertfall prøvd, og kan eventuelt gå videre til andre instanser etterpå. Anonymkode: 59092...80b
Heatwave Skrevet 4. januar 2021 #13 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 19.42): Det er vel biltilsynet som står for dette, eventuelt ved hjelp av kommunalt ansatte parkeringsvakter? Tror ikke politiet har noe med det å gjøre. Anonymkode: d9a0f...609 Tro kan du gjøre i kirka. Politiet tar absolutt skilter. Typisk studentoppgave faktisk.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #14 Skrevet 7. januar 2021 Du beskriver akkurat den bilen som står her også, hehe. Anonymkode: 75693...aee
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #15 Skrevet 8. januar 2021 TS her. Idag så jeg at bilen hadde blitt avskiltet. Da tar det sikkert ikke lang tid før den er borte 😁 (og nei, jeg har ikke gjort noe) Anonymkode: e2e6a...170
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #16 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): TS her. Idag så jeg at bilen hadde blitt avskiltet. Da tar det sikkert ikke lang tid før den er borte 😁 (og nei, jeg har ikke gjort noe) Anonymkode: e2e6a...170 Det skal du Ike stole blindt på,. I min kommune ble 4 biler avskiltet. Alle var forlatt av eier på offentlig sted. Bilene ble flyttet noe, men er fortsatt til sjenanse for nabolaget. 4 biler, og de har stått der i 5 år nå. Siden de er avskiltet kan ikke kommune kontakte eier for å gi frist før de skroter bilen. Fordi ingen vet hvem som eier de lengre, etter at de ble avskiltet kan man ikke søke opp siste eier. Da blir de stående og kommune kan ikke fjerne de uten videre. Anonymkode: 04417...c0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå