Gå til innhold

Gir dere julegaver til deres tanter og onkler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Jeg i voksen alder forventer ikke noe av de lengre heller. Jeg fikk gave fram til jeg var 18 år, etter det var det stopp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg aldri gitt. Jeg fikk gaver av dem da jeg var barn, men det sluttet etterhvert. De siste årene ga de bare søppel i gaver, rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir til den tanten som jeg har kontakt med og som gir gave til meg og barnet mitt. Gir ikke til de andre. Men gir bare en liten oppmerksomhet, som en flaske vin eller konfekt.

Anonymkode: e4ee3...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir til en onkel, men vi er svært nære. Til de andre gir jeg ikke da vi har lite kontakt.

Anonymkode: a0ef6...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg. Jeg har bare to tanter og de har jeg et veldig nært forhold til, så de og deres menn får gave. De gir alltid både jule- og bursdagsgave til meg og ungene mine. De har riktignok ikke egne barnebarn enda, så de ser litt på mine barn som sine barnebarn, tror jeg. 

Anonymkode: b7655...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå er jeg 30 med egne barn. gir til de tantene jeg fortsatt har en relasjon til og kontakt med. 

Anonymkode: f571c...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir tre slike gaver: en biologisk onkel fra farsiden min med kone (har hatt mye med dem å gjøre hele oppveksten pga felles storfamiliehytte fram til for få år siden). Så gir jeg gave til to biologiske tanter på morsiden, den ene med mann så de får en fellesgave. Ei tante utveksler jeg bare julekort med. En annen onkel sluttet jeg å utveksle gaver med for mange år siden, men vi ga gaver sikkert til jeg var tredve. Nå er jeg 47. 

Barna mine+stebarn får julegaver fra de to tante/onkelparene.

Neste år vurderer jeg å foreslå å kutte ut gaver oss imellom. Ønsker å korte ned på gavelista og syns vi har nok saker og ting i heimen. Det som holdt meg fra å foreslå dette i år, er at stedatter får få gaver pga liten familie både på sin fars og mors side, og hun er nesten barnslig glad og spent på gavene julaften selv om hun nå er tjue...

Anonymkode: 1fa15...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi gir ikke gaver til våre tanter og onkler så fremt de ikke feirer jul med oss. De gir heller ikke gaver til oss eller barna, annet enn hvis vi feirer sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir gave til min tante og hun til meg hvis vi feirer julaften sammen. 

Men samtidig vil jeg kaste ut en liten brannfakkel her: vi er frivillig barnløse og gir gaver til over 10 nieser og nevøer. Bare en søskenflokk gir noe til oss, de andre gidder ikke engang takke. Vi får ikke mange gaver, og hadde satt veldig stor pris på f.eks et bilde av barna eller noe de har laget selv (tegning, julepynt fra barnehagen osv).

Anonymkode: 3bfd2...b02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som onkel til mange selv så setter jeg egentlig mest pris på et håndskrevet julekort, en barnetegning, en epost/facebookmelding med bilde eller en sms-/telefonhilsen på julaften istedenfor en eller annen ugjennomtenkt hjernedød bensinstasjongave. Samme hvor hard den er.

Anonymkode: ced4f...96d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir gave til begge tanter og begge onkler hvert år. Feirer annenhvert år med hvert av parene, men ønsker likevel å gi dem uansett om vi er sammen eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...