Gå til innhold

Arbeidsfolk hjemme og skobruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man får arbeidsfolk hjem, hvordan er det da med sko? Skal de ta av seg arbeidsskoene/utesko eller kan huseier ikke kreve det? Det blir ofte sagt at de ikke kan ta av seg på grunn av at de må ut og inn av bil. 

Anonymkode: d71f5...d82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket yrke?

De fleste tar de jo av seg, er DU som bestemmer det uansett.

Anonymkode: 23e06...57b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilket yrke?

De fleste tar de jo av seg, er DU som bestemmer det uansett.

Anonymkode: 23e06...57b

Dette var noen som skiftet vindu. 

Skrevet

Håndtverkere må ofte bruke vernesko. 

Om man er redd for gulvene kan man dekke til med papp :) 

• Liker 14
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. De er der jo for å gjøre en jobb for meg, og da er det det minste jeg kan bidra med at de hvertfall får gjort jobben så effektivt som mulig. 

Sveip over gulvet i kveld, så går det nok bra.

• Liker 2
Skrevet

Du er en tosk ts. La de få gjøre jobben sin. Hvis du ikke tåler  å vaske opp selv etterpå, lei inn renhold eller lagg over plast/papp eller noe de kan gå på. De har arbeidsvern de og og skal få bruke verneutstyr, som fottøy er. Jeg gjentar, du er en tosk.

Anonymkode: aa0ae...944

• Liker 6
Skrevet

Men burde ikke arbeiderne ta med seg noen form for tepper/skoovertrekk? Hvilke privatfolk har metervis med tepper liggende sånn i tilfelle?

• Liker 1
Skrevet

De håndverkerne jeg har hatt innom for å gjøre en jobb har tatt av seg skoene. Det har de gjort uoppfordret, jeg hadde aldri komme til å kreve det.

Anonymkode: 85df7...211

Skrevet

Snakker ikke om skitt, men riper og hakk i nye parkettgulv...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men burde ikke arbeiderne ta med seg noen form for tepper/skoovertrekk? Hvilke privatfolk har metervis med tepper liggende sånn i tilfelle?

Privatfolk som har råd til å leie inn håndverkere har vel råd til å kjøpe inn overtrekk hvis de ser for seg at oppussing kommer uten opprydding/vasking. Er du helt pære?

Anonymkode: aa0ae...944

Skrevet

Det er vel ikke sånn at arbeidere kommer innom helt plutselig uten avtale - så man har tid til å kjøpe en rull med gråpapir eller overtrekk.

Anonymkode: 85df7...211

• Liker 3
Skrevet

Da dekker du til gulvene på forhånd. Skal de bytte vinduer må de få bruke vernesko. 

Anonymkode: fe44b...7c9

• Liker 3
Skrevet

Da vi bygget ut huset tok arbeiderne alltid av seg skoene da de skulle gå gjennom huset. Samme gjorde elektriker og rørlegger. Helt uoppfordret. 

Jeg forsøkte å si at de kan beholde skoene på, men nei, var visst helt uaktuelt å gå inne hos folk med sko på. 🤭

Ved skifte av vinduer har de tatt på seg skoene igjen når de kommer bort til vinduet som skal skiftes. 

Skrevet

Snakker ikke om skitt, men riper og hakk i nye parkettgulv...

Så du mener det er samme f... om snekkeren, rørleggeren eller hvem det nå måtte være som er hos deg for å gjøre en jobb knuser en fot bare du ikke får riper i gulvet? :klo: 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker alltid at arbeidsfolk skal gå inn på sko, så vasker jeg gulvet etterpå. Går helt fint det.

Men jeg og har opplevd at de tar av seg skoene selv om jeg har sagt at de bare kan gå inn på sko, godt opplært hjemmedfra. 😄 

• Liker 1
Skrevet

Store, kraftige utesko med grus under er ikke bra at man bruker inne på parkettgulv. Hvorfor skal jeg dekke til gulvene? Alle andre typer arbeidsfolk passer da på at ulemper som arbeidet medfører ikke skaper en merkostnad for kunden.

Her var det iallfall mange surmaga svar! Er det mange arbeidsfolk som ikke liker å ta av seg sko her, eller?

• Liker 1
Skrevet

Da gir du de skoovertrekk, eller dekker til gulvet på annen måte. 

Skrevet

Jeg er håndverker og er vi hjemme hos folk tar jeg alltid av skoene,er det en litt større jobb og det blir mye trakking frem og tilbake har vi med oss tepper så vi dekker til der vi går og jobber og da beholdes skoene på,men ellers tar jeg de alltid av.Det samme gjør kollegaene mine

• Liker 4
Skrevet
Scoops skrev (1 minutt siden):

Jeg er håndverker og er vi hjemme hos folk tar jeg alltid av skoene,er det en litt større jobb og det blir mye trakking frem og tilbake har vi med oss tepper så vi dekker til der vi går og jobber og da beholdes skoene på,men ellers tar jeg de alltid av.Det samme gjør kollegaene mine

Takk, sånne som deg og dine vil jeg ha besøk av! Kvalitet i alle ledd👍🏻

• Liker 1
Skrevet

Dette er noe du faktisk bør avtale på forhånd, hvis det er viktig for deg. Snakk med firmaet, så finner dere garantert en løsning. Kanskje må du betale litt ekstra, men det går vel bra? Hvis du beholder gulvene dine pene. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...