Gjest Starya Skrevet 24. september 2002 #1 Del Skrevet 24. september 2002 I fjor var det en tragedie spør du meg.. I nesten hele oktober vaset det utkledte unger omkring og tigget godter på dørene. Det var flere som griset ut dører o.l. der de ikke fikk snop... Neida, jeg synes ikke vi skal nekte ungene dette, dersom de absolutt vil. Men, hva med å sørge for at de går på den RETTE dagen? Jeg kjøper gjerne inn litt ekstra til Halloween, og møter småtrollene i døra med et smil. Men ikke hver sabla dag i oktober... Halloween er heller ikke en norsk tradisjon, og det er ikke alle som har snop i huset til enhver tid. Kanskje en idè å minne ungene på dette, så kan de kanskje finne på "milde" narrestreker? Hva med dere andre, feirer dere Halloween? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitri Skrevet 24. september 2002 #2 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg kjøper inn halloweenpynt jeg og det må gjerne komme unger på døra til meg :D Gleder meg til halloween, for da kommer det ut en film som jeg hungrer etter å se. En spøkeslesfilm :o Men jeg feirer halloween og det kommer jeg til å gjøre så lenge jeg lever :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 24. september 2002 #3 Del Skrevet 24. september 2002 Joda, jeg sier ikke at det ikke gjerne må komme små hekser og troll på døra mi (og poden får selv kle seg ut), men jeg vil bare ikke ha dem her 1. 12. 18. 23. 27. 30. og 31. oktober..... Ei fra usa fortalte meg at der var det slik at de som var "med" på feiringen, og hadde snop, alltid hadde pynt utenfor døra. de ander husene var de bare å gå forbi.. En grei "regel" ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SABRINA Skrevet 24. september 2002 #4 Del Skrevet 24. september 2002 Av erfaring vet jeg at i England feirer de Halloween den 31. 10, kun da og ingen andre dager, for det er bare den 31 oktober som er Halloween. Synes forøvrig at Halloween ikke hører hjemme i Norge, for det er ingen norsk skikk, men det er en annen sak. Skjønner godt at det ikke er noe artig å få unger på dørene i tide og utide, det blir jo plagsomt til slutt. Enig i at det ville være praktisk med en ordning som viste hvem som er med på leken med "Halloween dekorasjon" som tegn, men om det ville fungere i praksis er tvilsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinnen Skrevet 24. september 2002 #5 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg hadde et par halloween besøk ifjor, jeg hadde ikke no snop tenkte ikke på at ungene gikk rundt her, men jeg ga de litt frukt. Hvem sier at de må få snop??????? Bare et tips!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 24. september 2002 #6 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg gleder meg til Halloween! Men her i USA går ungene på dørene bare selve Halloween-dagen den 31. oktober. Det hender at det er Halloween-fester helgen før og etter, men godteri leveres bare ut den 31. Her er i området er også regelen at den som har pynt på eller ved døren gjerne vil ha besøk av små utkledte spøkelser e.l.! Gjett om jeg pynter!!!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 25. september 2002 #7 Del Skrevet 25. september 2002 Ikke nok med at ungene ringer på HELE oktober (og november?) :o De vet ikke egentlig helt hva de skal gjøre heller. I fjor åpnet jeg døra for tre-fire hekser som bare stod der helt tause... Det ble faktisk en ganske pinlig affære for oss alle sammen, tror jeg Ikke hadde jeg noe å gi dem heller, så det ble ganske dumt... Egentlig synes jeg ikke noe om å importere Halloween, men skal vi nå først gjøre det så bør ungene gå rundt på RIKTIG dag ja - da har de vel også større sjanse til å få noe utbytte :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå