Gå til innhold

Mugg/ sopp/noe hvitt oppe på jorden på potteplantene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare grønne potteplanter, de vannes ca en gang i uken med at de får stå i vann og trekke inn vann fra bunnen av røttene. Det øverste jordlaget får ofte et lett hvitt lag, som dun. Det er ikke støv altså. Jeg innbiller meg at det er mugg. Forstår ikke hvorfor fordi det er jo under fukten kommer fra, det skal ikke bli så fuktig oppe at det blir soppskader. Jeg har ikke varme på i leiligheten. Jeg bor jo her og dette er inneklimaet mitt, er det farlig å puste inn? Hvordan ungår jeg at det opppstår?

Anonymkode: 6d906...410

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke varme i leiligheten? 

Du skrur på varmen. Vann og nyvasket klær i leiligheten gjør at det dannes mye luftfuktighet. Finnes det ingen varme blir det dårlig inneklima. 

Tydelig tegn på plantene. Du overvanner ikke, men Alikevel er lufta så full av fukt at det blir mugg. 

Du må ødelegge hele leiligheten og din egen helse. Blir det skikkelig kaldt kan vannet ditt fryse. 

Anonymkode: 316ff...d02

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du har ikke varme i leiligheten? 

Du skrur på varmen. Vann og nyvasket klær i leiligheten gjør at det dannes mye luftfuktighet. Finnes det ingen varme blir det dårlig inneklima. 

Tydelig tegn på plantene. Du overvanner ikke, men Alikevel er lufta så full av fukt at det blir mugg. 

Du må ødelegge hele leiligheten og din egen helse. Blir det skikkelig kaldt kan vannet ditt fryse. 

Anonymkode: 316ff...d02

Jeg bor i fjerde etasje, så varmen stiger nok opp fra etasjene under. Jeg bor på Vestlandet, det blir aldri mer enn et par minus her jeg bor. Vannet mitt kommer aldri til å fryse, jeg vet at det har skjedd med andre på feks hytten, men ikke i en blokk. Jeg har tørketrommel, tørker derfor klær i leilgheten under annenhver uke. Det er ikke slik at det er iskaldt hos meg, selv om jeg ikke har på varme. Det går helt fint å gå med vanlige klær her inne. Jeg sover i en ulltrøye, men jeg fryser lett, og har vinduet litt på gløtt fordi jeg vil ha frisk luft.

Jeg har en liten leilighet, og vinduet på soverommet er alltid litt på gløtt, noen ganger lufter jeg med å ha oppe terassedøren en kort stund. Derfor virker det meningsløst å ha på varmeovn.  Har selvsagt varmekabler på badet på året rundt.

Tror du likevel at det er for mye fukt inne?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2020 den 11.59):

Jeg bor i fjerde etasje, så varmen stiger nok opp fra etasjene under. Jeg bor på Vestlandet, det blir aldri mer enn et par minus her jeg bor. Vannet mitt kommer aldri til å fryse, jeg vet at det har skjedd med andre på feks hytten, men ikke i en blokk. Jeg har tørketrommel, tørker derfor klær i leilgheten under annenhver uke. Det er ikke slik at det er iskaldt hos meg, selv om jeg ikke har på varme. Det går helt fint å gå med vanlige klær her inne. Jeg sover i en ulltrøye, men jeg fryser lett, og har vinduet litt på gløtt fordi jeg vil ha frisk luft.

Jeg har en liten leilighet, og vinduet på soverommet er alltid litt på gløtt, noen ganger lufter jeg med å ha oppe terassedøren en kort stund. Derfor virker det meningsløst å ha på varmeovn.  Har selvsagt varmekabler på badet på året rundt.

Tror du likevel at det er for mye fukt inne?

https://www.lhl.no/sunnere-bolig/fukt/ikke-for-kaldt-men-heller-ikke-for-varmt/

Anonymkode: 33d3b...9b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...