AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #1 Skrevet 19. desember 2020 Noen som har erfaring med denne kremen mot akne eller perioral dermatitt? Jeg vet det står at man må bruke den i 4 uker for å se effekten. Jeg har brukt i snart 2 uker og huden min er blitt en del verre..... er det sånn at det blir verre før det blir bedre? Går rundt å føler meg skikkelig dritt. Selvtillitten er på bunn, og det hjelper ikke at jeg ikke kan bruke sminke under behandlingen. Anonymkode: 7bfb2...444
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Skrevet 20. desember 2020 Har du akne eller perioral dermatitt? Og hvor lenge har du hatt det? Jeg har god erfaring med Avene - cicalfate (dagtid) mot perioral dermatitt og elixir sin svovel-krem (natten). Rosex virket ikke. Hvis du har vært plaget lenge med PD, så ville jeg kontaktet lege og bedt om antibiotika. Jeg bestilte selv legetime i Kry-appen, og ble oppringt via appen for konsultasjon. Snakket med en utrolig proff lege der, som tok seg god tid til meg. (Jeg sendte inn bilde og beskrev kort problemet ved bestilling i app.) Fikk antibiotika og ble kvitt problemet innen 1-2 uker. Konsultasjonen kostet meg 350kr. Jeg tror ikke fastlegen min hadde tatt meg like seriøst. Anonymkode: d89ed...2a3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #3 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har du akne eller perioral dermatitt? Og hvor lenge har du hatt det? Jeg har god erfaring med Avene - cicalfate (dagtid) mot perioral dermatitt og elixir sin svovel-krem (natten). Rosex virket ikke. Hvis du har vært plaget lenge med PD, så ville jeg kontaktet lege og bedt om antibiotika. Jeg bestilte selv legetime i Kry-appen, og ble oppringt via appen for konsultasjon. Snakket med en utrolig proff lege der, som tok seg god tid til meg. (Jeg sendte inn bilde og beskrev kort problemet ved bestilling i app.) Fikk antibiotika og ble kvitt problemet innen 1-2 uker. Konsultasjonen kostet meg 350kr. Jeg tror ikke fastlegen min hadde tatt meg like seriøst. Anonymkode: d89ed...2a3 Han sa jeg hadde enten akne eller pd... har brukt rosazol lenge med god effekt. Den skulle bare brukes i 3 mnd men jeg klarte ikke å slutte fordi da kom kvisene tilbake. Så sluttet den å funke til slutt. Snakket med lege gjennom maja.no. Sendte inn bilder osv og fikk resept på denne kremen. Jeg prøver å bli gravid, derfor er ikke antibiotika etc et alternativ. Har lest mye bra om elixir sin svovelkrem ja. Men står at man slal holde seg unna alt hudpleie og sminke under behandling med kremen. Men den er det neste som skal prøves ut i så fall! Anonymkode: 7bfb2...444
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Skrevet 20. desember 2020 Har hatt det i ca 1.5 -2 år forresten... ikke snakket med lege før nå Anonymkode: 7bfb2...444
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå