AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #1 Del Skrevet 19. desember 2020 Må bytte bank, må ha en bank der det ikke er gebyr når man bruker kortet, ikke skandibanken. Noen som kan anbefale en? lest litt om Obos banken, noen erfaringer med den? Anonymkode: 3645a...4e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #2 Del Skrevet 19. desember 2020 Jeg har bare gode erfaringer med Obosbanken. Gode vilkår, både på bankkort og lån, og både mobilbanken og nettbanken er god og brukervennlig. Anonymkode: b9e84...669 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #3 Del Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har bare gode erfaringer med Obosbanken. Gode vilkår, både på bankkort og lån, og både mobilbanken og nettbanken er god og brukervennlig. Anonymkode: b9e84...669 Fint å høre, regner med de ikke har gebyrer på kjøp i butikk. Takk for svar, andre som har erfaringer med banker de kan dele? Selv har jeg DNB og har betalt tusenvis i unødvendige gebyrer. Anonymkode: 3645a...4e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 19. desember 2020 #4 Del Skrevet 19. desember 2020 OBOS banken er ikke noe jeg ville valgt - men her må du rett og slett bruke en av disse mange kalkulatorene som finnes slik at du ser dette i forhold til ditt forbruk. Det er et par banker som går høyt ut og lover fantastisk boliglånsrente i massive annonser over alt. Går du dem etter i sømmene er du at de ikke tilbyr belåning over 75 % av boligens verdi. KLP og OBOS er blant disse. Her hos Finansportalen f.eks. kan du prøve deg frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #5 Del Skrevet 19. desember 2020 Sparebank 1. Ingen gebyrer for bruk eller betaling av regninger. Veldig god mobilbank. Anonymkode: c2849...053 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 19. desember 2020 #6 Del Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sparebank 1. Ingen gebyrer for bruk eller betaling av regninger. Veldig god mobilbank. Anonymkode: c2849...053 Krever det ikke at man er LO medlem for at de skal være gebyrfri? Dette er min bank som jeg er fornøyd med, men jeg er LO medlem og har fordeler pga det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #7 Del Skrevet 19. desember 2020 Blondie65 skrev (20 minutter siden): OBOS banken er ikke noe jeg ville valgt - men her må du rett og slett bruke en av disse mange kalkulatorene som finnes slik at du ser dette i forhold til ditt forbruk. Det er et par banker som går høyt ut og lover fantastisk boliglånsrente i massive annonser over alt. Går du dem etter i sømmene er du at de ikke tilbyr belåning over 75 % av boligens verdi. KLP og OBOS er blant disse. Her hos Finansportalen f.eks. kan du prøve deg frem. Oi, det har jeg faktisk ikke lagt merke til med Obosbanken, mest sannsynlig fordi jeg tegnet mitt første boliglån der da jeg var under 34, og derfor er "evig ung". Men mener at samboeren min også fikk tilbud om samme lave rente der, selv om han verken var ung eller hadde under 75 % belåningsgrad, og det var på et separat lån, så tror ikke det var pga. meg. Min erfaring er at det er lurt å sette banker opp mot hverandre, da får man gjerne presset renten ytterligere ned. Det viktigste er at man forhører seg hos flere, og kanskje ikke er altfor redd for å bytte. Jeg byttet f.eks. fra Sparebank1 til Obosbanken etter å ha opplevd at de var raske med å sette renten opp da denne steg, men langt fra like villige til å sette den ned igjen da styringsrenta sank. Da jeg spurte, fikk jeg tilbud om 0,2 % lavere eller noe, mens tilbudet hos Obos lå langt under. Og Obos har hele tiden satt ned renten ved hvert rentekutt i styringsrenta mens jeg har vært kunde der. Anonymkode: b9e84...669 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #8 Del Skrevet 19. desember 2020 Noen som har hørt om Brabank Asa? synes ikke det er lett med bankbytte, flere råd` Anonymkode: 3645a...4e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #9 Del Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen som har hørt om Brabank Asa? synes ikke det er lett med bankbytte, flere råd` Anonymkode: 3645a...4e1 ? Anonymkode: 3645a...4e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #10 Del Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Sparebank 1. Ingen gebyrer for bruk eller betaling av regninger. Veldig god mobilbank. Anonymkode: c2849...053 Gebyrer for å buke kort, det vil jeg unngå. Anonymkode: 3645a...4e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #11 Del Skrevet 19. desember 2020 Blondie65 skrev (39 minutter siden): OBOS banken er ikke noe jeg ville valgt - men her må du rett og slett bruke en av disse mange kalkulatorene som finnes slik at du ser dette i forhold til ditt forbruk. Det er et par banker som går høyt ut og lover fantastisk boliglånsrente i massive annonser over alt. Går du dem etter i sømmene er du at de ikke tilbyr belåning over 75 % av boligens verdi. KLP og OBOS er blant disse. Her hos Finansportalen f.eks. kan du prøve deg frem. Brabank kom best ut, noen mer erfaringer? Er pengene trygge i slike rene nettbanker? Anonymkode: 3645a...4e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 19. desember 2020 #12 Del Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Brabank kom best ut, noen mer erfaringer? Er pengene trygge i slike rene nettbanker? Anonymkode: 3645a...4e1 Selvsagt er pengene trygge - Skandiabanken er også en ren nettbank uten filial. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #13 Del Skrevet 19. desember 2020 Blondie65 skrev (3 timer siden): OBOS banken er ikke noe jeg ville valgt - men her må du rett og slett bruke en av disse mange kalkulatorene som finnes slik at du ser dette i forhold til ditt forbruk. Det er et par banker som går høyt ut og lover fantastisk boliglånsrente i massive annonser over alt. Går du dem etter i sømmene er du at de ikke tilbyr belåning over 75 % av boligens verdi. KLP og OBOS er blant disse. Her hos Finansportalen f.eks. kan du prøve deg frem. Hæ? Jeg er kunde i KLP Banken og dette synes ikke jeg hengte på greip. Hvis du er ung (under 35 år) får du anledning til å benytte deg av 85% belåning, men det er dessverre 75% maks for de som ikke er ung. Dette henger på greip fordi det er få banker som er villige til å ta risiko for eldre kunder, men er villig til å ta relativt høy risiko for unge kunder. Det er vel for denne gruppen voksne folk du anbefaler andre banker, og det er jeg helt enig i. Er du voksen og skal ha maks 85% belåning må du nok lete etter en bank villig til å satse på deg, og må kanskje ta til takke med dårligere vilkår enn de beste tilbudene på markedet. Men sånn er det vel å ikke ha egenkapital. Har Grønt boliglån med 1,4% nominell / 1,45% effektiv rente og er meget fornøyd med kundebehandlingen under lånesøknaden og KLP som helhet. Som medlem av KLP får jeg også helt gratis debetkort fra dem. Anonymkode: 2933c...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 19. desember 2020 #14 Del Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hæ? Jeg er kunde i KLP Banken og dette synes ikke jeg hengte på greip. Hvis du er ung (under 35 år) får du anledning til å benytte deg av 85% belåning, men det er dessverre 75% maks for de som ikke er ung. Dette henger på greip fordi det er få banker som er villige til å ta risiko for eldre kunder, men er villig til å ta relativt høy risiko for unge kunder. Det er vel for denne gruppen voksne folk du anbefaler andre banker, og det er jeg helt enig i. Er du voksen og skal ha maks 85% belåning må du nok lete etter en bank villig til å satse på deg, og må kanskje ta til takke med dårligere vilkår enn de beste tilbudene på markedet. Men sånn er det vel å ikke ha egenkapital. Har Grønt boliglån med 1,4% nominell / 1,45% effektiv rente og er meget fornøyd med kundebehandlingen under lånesøknaden og KLP som helhet. Som medlem av KLP får jeg også helt gratis debetkort fra dem. Anonymkode: 2933c...acd Jeg snakker om MARKEDSFØRINGEN deres for i den nevnes ikke et ord om at dette kun gjelder de yngste kundene deres. Altså: Det er mange som markedsfører forskjellige bankpakker. Det som skjer med meg når jeg klikker meg inn på en annonse er at jeg blir forbannet og vil ikke ta i den banken i det hele tatt dersom jeg oppdager at de ikke har opplyst om at det kun gjelder et utvalg av kundene i et bestemt segment. Spesielt blir dette når de markedsfører seg spesielt mot personer som har et annet kundeforhold til dem. I tilfellet OBOS var markedføringen rettet mot de som søkte seg inn på et boligprosjekt - der "vi fikser finansieringen" (ca) var teksten. Da blir det villedende når det ikke står et ord om at det kun gjelder 75 % av lånet (og her hadde jeg ikke lagt inn alder, kalkulatoren deres gikk ikke lenger enn til 75 %). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #15 Del Skrevet 19. desember 2020 Blondie65 skrev (37 minutter siden): Jeg snakker om MARKEDSFØRINGEN deres for i den nevnes ikke et ord om at dette kun gjelder de yngste kundene deres. Det er synd at de velger å markedsføre seg slik. Jeg tror ikke at mesteparten av kundene er unge, selv kjøpte meg inn i et boligprosjekt ment for unge som etterhvert ble åpnet opp for alle. Nå bor det pensjonister og med funksjonshemming her. De fant ikke nok unge kunder... For å si det slik liten leilighet med båreheis er populært hos alle kundegrupper. Hvis man klikker inn på KLP sin side prisliste står det klart markert hva man kan få avhengig av kundeforhold. Hvis man brukt kalkulatoren deres gjør den det samme for her må man fyll inn om man er medlem, fødselsdag etc. Som automatisk beregner beste tilbud for deg. Jeg tenker noen har sviktet om de reklamerer med det beste til feil kundegruppe. Spesielt om ung tilbudet er markant bedre enn de for folk som ikke er ung. Anonymkode: 2933c...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 19. desember 2020 #16 Del Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er synd at de velger å markedsføre seg slik. Jeg tror ikke at mesteparten av kundene er unge, selv kjøpte meg inn i et boligprosjekt ment for unge som etterhvert ble åpnet opp for alle. Nå bor det pensjonister og med funksjonshemming her. De fant ikke nok unge kunder... For å si det slik liten leilighet med båreheis er populært hos alle kundegrupper. Hvis man klikker inn på KLP sin side prisliste står det klart markert hva man kan få avhengig av kundeforhold. Hvis man brukt kalkulatoren deres gjør den det samme for her må man fyll inn om man er medlem, fødselsdag etc. Som automatisk beregner beste tilbud for deg.Jeg tenker noen har sviktet om de reklamerer med det beste til feil kundegruppe. Spesielt om ung tilbudet er markant bedre enn de for folk som ikke er ung. Anonymkode: 2933c...acd Jeg er helt enig - men dette er jo svært vanlig innenfor flere bransjer. Og forferdelig uhederlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå