Gå til innhold

Hvorfor får kun lærere gaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er så tilfeldig hvilken foreldregruppe man har med å gjøre. Noen foreldre står i front for å bruke en del penger på gaver, mens andre ikke tenker på det i det hele tatt. Det blir veldig tydelig siste skoledag før jule- og sommerferien. 

Anonymkode: 6d672...5ad

Dette har skjedd i klassen til mitt barn. De som har lang erfaring som klassekontakter kjøper julegaver, påskegaver og sommergave til læreren. Pluss et enormt sosialt opplegg gjennom året for barna, der de blant annet deler ut påskeegg eller lussekatter på skolen. Er neste klassekontakt en helt fersk en, så får man ikke en brøkdel av det over.  I to skoleår fikk læreren ingen gaver eller julekort, men mottok tre gaver året før.  
Det hadde vært bedre med en manual som alle fulgte.

Anonymkode: 9be94...c0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg velger å svare på dette. Det høres sykt ut og jeg har aldri (jobbet til sammen 7 år på aks) opplevd noe slikt. Aks på vår skole er fantastisk. Hvis noe har skjedd på ettermiddagen kommer ofte morgenvakten og forteller om hendelsen og sier at de har informert foreldre. Ved å fortelle hva som har skjedd holder jeg et ekstra øye med det/de barna på skolen. Det er mye, mye mer de er fantastiske på og jeg er utrolig takknemlig for den jobben de gjør. 

Anonymkode: 55b9f...580

Sykt og sykt. Vet om 3 andre SFO som har samme "rykte" her i byen. Sånn er det når de skal spare penger og drar inn folk fra NAV og ellers folk uten relevant utdanning og interesser.

Lærerne er heldigvis fantastiske da. :hjerte: Og skolehverdagen er ganske så bra når vi slipper å forholde oss til SFO. Men misunner ikke de foreldrene som er avhengige av SFO for å få ting til å gå opp i opp.

Anonymkode: a507c...a7f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette har skjedd i klassen til mitt barn. De som har lang erfaring som klassekontakter kjøper julegaver, påskegaver og sommergave til læreren. Pluss et enormt sosialt opplegg gjennom året for barna, der de blant annet deler ut påskeegg eller lussekatter på skolen. Er neste klassekontakt en helt fersk en, så får man ikke en brøkdel av det over.  I to skoleår fikk læreren ingen gaver eller julekort, men mottok tre gaver året før.  
Det hadde vært bedre med en manual som alle fulgte.

Anonymkode: 9be94...c0e

Ja, jeg er enig. Eller at dette ligger som en av arbeidsoppgavene til FAU. Typ «liten oppmerksomhet for X kroner til alle ansatte før jul og sommer» e.l. 

Eventuelt at man avskaffer det helt. 

Anonymkode: 6d672...5ad

• Liker 1
Skrevet

Forstår ikke helt hvorfor man skal gi noen av de nevnte gave i det hele tatt. Det er uting og skaper bare enda mer gavepress og stress.

Lærere, sfo/aks, renholder osv osv de får sin gave fra arbeidsgiver (les:lønn). Om man er veldig fornøyd med noen av disse, ja da kan man bruke ord og faktisk fortelle det direkte til den/de man ønsker å gi ros til. Ros er langt bedre spør du meg, for det er det ingen (eller svært få) ansatte i det norske skoleverket som får!

Folk trenger ikke gave fra alt og alle. Forbruker til oss i Norge er langt over hva som er bærekraftig, men den psykiske helsen er underprioritert.

Gi ros og komplimenter. Det varmer langt mer en enn fruktkurv eller liknende.

Anonymkode: 0ce57...a2f

• Liker 1
Skrevet

Man velger da for pokker selv hvem man skal gi gave til. Hvorfor er folk så hårsåre på det??!

Anonymkode: 23b82...ab4

• Liker 3
Skrevet

De fleste som jobber på AKS her, er også assistenter på skolen, og får derfor også julegave.

Anonymkode: 6aea4...6ac

Skrevet (endret)
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor får ikke vaktmesterne? Eller renholderne?

Anonymkode: 82c34...277

Det er opp til administrativt personell. Noen av dem får en oppmerksomhet, andre ikke

Endret av Millimani

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...