AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #1 Skrevet 19. desember 2020 Ja, dere som har fått innvilget gjeldsordning kan dere svare på følgende? Hva var gjelden på? Årsinntekt? Hvor mye fikk dere innvilget til husleie? Er du enslig/ samboer? Takker på forhånd for svar! Anonymkode: 2f9ba...fb2
TBergh Skrevet 19. desember 2020 #2 Skrevet 19. desember 2020 Hei. En gjeldsordningssak skal behandles individuelt. Det er ingen «standard» løsning på dette. Hverken årsinntekt, størrelsen på gjelden, husleie eller om du er enslig eller samboer. Spørsmålet ditt gir ingen mening. Kan du være mer spesifikk med hva du lurer på. Med vennlig hilsen TBergh
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #3 Skrevet 19. desember 2020 TBergh skrev (1 time siden): Hei. En gjeldsordningssak skal behandles individuelt. Det er ingen «standard» løsning på dette. Hverken årsinntekt, størrelsen på gjelden, husleie eller om du er enslig eller samboer. Spørsmålet ditt gir ingen mening. Kan du være mer spesifikk med hva du lurer på. Med vennlig hilsen TBergh TS henvender seg til de på forumet som har eller har hatt GO, og spør hvordan det opplevdes for dem. Anonymkode: 9ea72...f57 2
Fantorang1 Skrevet 25. desember 2020 #4 Skrevet 25. desember 2020 Jeg har gjeldsordning som begynte i 2019. I fullt arbeid med gjeld over en mill. Gift. Husleie ca 10k, hvor kone må betale halvparten. Samlivsbrudd hvor jeg fikk andel i gjeld men ikke verdier og noen uforutsette hendelser som sykdom, skade og manglende erstatning som ble min ulykke. De fleste på gjeldsordning har slåss mot å gå konk i årevis før de tar inn over seg nederlaget og skammen det er å måtte gi tapt. Tipper det utgjør et tapt tiår om man mister økonomisk kontroll hvor man lever i frykt og elendighet. Som TBergh sier; hver historie er individuell og egentlig personlige tragedier - ingen ønsker å gå personlig konkurs. Det er en uvanlig brutal og langtrekkelig ordning i Norge sammenlignet med andre land. UK har ett år, de fleste sammenlignbare ca 3 år, Norge minst fem pluss to ekstra «overvåkningsår» om arv el.l. tilkommer den som er under gjeldsordning.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #5 Skrevet 26. desember 2020 Så hvis jeg har 2.1 i usikret gjeld, 460 i årsinntekt og husleie på 9000kr så er det stor sjanse for at jeg får innvilget gjeldsordning? Anonymkode: 2f9ba...fb2
Guddla Skrevet 26. desember 2020 #6 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hvis jeg har 2.1 i usikret gjeld, 460 i årsinntekt og husleie på 9000kr så er det stor sjanse for at jeg får innvilget gjeldsordning? Anonymkode: 2f9ba...fb2 Helt umulig å si. Er det ny eller gammel gjeld?Hvorfor har du gjeld? Dette er ting du må svare for. Har stor betydning Hvorfor. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 Guddla skrev (4 timer siden): Helt umulig å si. Er det ny eller gammel gjeld?Hvorfor har du gjeld? Dette er ting du må svare for. Har stor betydning Hvorfor. Forbrukslån tatt opp av annen person, ca 6år siden siste blei tatt opp. Anonymkode: 2f9ba...fb2
Guddla Skrevet 27. desember 2020 #8 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forbrukslån tatt opp av annen person, ca 6år siden siste blei tatt opp. Anonymkode: 2f9ba...fb2 Men er det id tyveri? Er det så tilfelle anmeldt? Har du latt andre få tilgang til dine private koder osv blir det uansett sett på som din egen feil. Dette er spørsmål du må svare for. Er ikke lett å få gjeldsordning, men er bare å søke uansett. Du taper ikke noe på å prøve. Men har du prøvd selv å lage avtale med dine kreditorer? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå