AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #1 Skrevet 19. desember 2020 Hei. Jeg er 38+0 i dag og våknet med skikkelig hovent ansikt. Er så oppsvulmet rundt øynene at det ser helt latterlig ut. Har slitt med dovne armer og numne fingre i mange uker, men ikke hatt noe særlig vann i beina. Urinprøvene har vært bra, men blodtrykket har økt litt, samt at jeg kjenner på lett hodepine i dag også.. var også helt utrolig sliten i går. Grunn til å ringe føden? Eller er det bare det de kaller fødeansikt? Anonymkode: 12750...d1f 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #2 Skrevet 19. desember 2020 Ring føden! Anonymkode: 0e013...552 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #3 Skrevet 19. desember 2020 Ville ringt føden! Anonymkode: ada91...f80
Splittbinders Skrevet 19. desember 2020 #4 Skrevet 19. desember 2020 Hvis man lurer på om det er grunn til å ringe, da er det ingenting å lure på. Det er derfor de er der - for å hjelpe deg, og for å vurdere de tingene du ikke kan vurdere selv. Ring føden.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #5 Skrevet 19. desember 2020 Fødeansikt? 😬 jeg var superhoven siste ukene. Samme med hender og legger. Helt latterlig 😆 Anonymkode: d4a30...6eb
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #6 Skrevet 19. desember 2020 Ring føden for å utelukke at det kan være svangerskapsforgiftning eller noe alvorlig. Anonymkode: a7435...72c 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #7 Skrevet 19. desember 2020 Jeg fikk dette i uke 35 eller noe, samtidig med stigende blodtrykk. Til slutt fikk jeg sinnsykt mye vann ellers i kroppen også, og proteiner i urinen. Viste seg at jeg hadde svangerskapsforgiftning, og fødselen startet av seg selv i uke 37. Ring lege eller føden og spør om å få komme inn på en sjekk. Anonymkode: 3b5e3...3fa
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #8 Skrevet 19. desember 2020 Det kan være vanlig fødeansikt eller svangerskapsforgiftning. Ring føden Anonymkode: b5b9c...1e6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #9 Skrevet 19. desember 2020 Hvordan gikk det? ❤️ Anonymkode: 6f0f3...d42
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #10 Skrevet 19. desember 2020 Har hovnet skikkelig opp i beina utover dagen også, men ifølge føden må jeg heller dra til lege for å ta blodtrykk og sjekke urin 🙄 skikkelig fristende å dra på legevakta i Oslo når det er helg. Var hos jordmor på fredag og hadde spor i urinen, og stigende blodtrykk.. men tenker jeg får se an natta og morgendagen. Drar heller en ekstra tur til jordmor på mandag hvis ting ikke eskalerer helt. Allmenntilstanden i dag er ikke så aller verst, ihvertfall ikke sammenlignet med gårsdagen. Du som fødte i uke 37, fikk du ekstra oppfølging? Jeg hadde antydning til forgiftning i slutten av forrige graviditet også, men da gikk jeg lenge på overtid. Anonymkode: 12750...d1f 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #11 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har hovnet skikkelig opp i beina utover dagen også, men ifølge føden må jeg heller dra til lege for å ta blodtrykk og sjekke urin 🙄 skikkelig fristende å dra på legevakta i Oslo når det er helg. Var hos jordmor på fredag og hadde spor i urinen, og stigende blodtrykk.. men tenker jeg får se an natta og morgendagen. Drar heller en ekstra tur til jordmor på mandag hvis ting ikke eskalerer helt. Allmenntilstanden i dag er ikke så aller verst, ihvertfall ikke sammenlignet med gårsdagen. Du som fødte i uke 37, fikk du ekstra oppfølging? Jeg hadde antydning til forgiftning i slutten av forrige graviditet også, men da gikk jeg lenge på overtid. Anonymkode: 12750...d1f Det er nesten så jeg nekter å tro det🤯 Hvilket sykehus er dette? Informerte du om stigende blodtrykk og litt proteinuri i går, og i dag økende ødemer? For de skal da VIRKELIG IKKE henvise til legevakten med en slik problemstilling i slutten av svangerskapet! Hårreisende, hvis du har sikret at de har all relevant informasjon som anført over! Jeg vet det ikke er lov å signere med yrkestittel her, men shit au akkurat nå - hilsen JORDMOR! Anonymkode: c6558...5c9 9
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #12 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har hovnet skikkelig opp i beina utover dagen også, men ifølge føden må jeg heller dra til lege for å ta blodtrykk og sjekke urin 🙄 skikkelig fristende å dra på legevakta i Oslo når det er helg. Var hos jordmor på fredag og hadde spor i urinen, og stigende blodtrykk.. men tenker jeg får se an natta og morgendagen. Drar heller en ekstra tur til jordmor på mandag hvis ting ikke eskalerer helt. Allmenntilstanden i dag er ikke så aller verst, ihvertfall ikke sammenlignet med gårsdagen. Du som fødte i uke 37, fikk du ekstra oppfølging? Jeg hadde antydning til forgiftning i slutten av forrige graviditet også, men da gikk jeg lenge på overtid. Anonymkode: 12750...d1f Da syns jeg du skal møte opp på sykehuset og kreve oppfølging. 🤯 Anonymkode: b5b9c...1e6
Pinto2013 Skrevet 19. desember 2020 #13 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har hovnet skikkelig opp i beina utover dagen også, men ifølge føden må jeg heller dra til lege for å ta blodtrykk og sjekke urin 🙄 skikkelig fristende å dra på legevakta i Oslo når det er helg. Var hos jordmor på fredag og hadde spor i urinen, og stigende blodtrykk.. men tenker jeg får se an natta og morgendagen. Drar heller en ekstra tur til jordmor på mandag hvis ting ikke eskalerer helt. Allmenntilstanden i dag er ikke så aller verst, ihvertfall ikke sammenlignet med gårsdagen. Du som fødte i uke 37, fikk du ekstra oppfølging? Jeg hadde antydning til forgiftning i slutten av forrige graviditet også, men da gikk jeg lenge på overtid. Anonymkode: 12750...d1f Jeg ble sykmeldt i slutten av uke 35, for jeg følte meg ganske dårlig. Fikk beskjed om å hvile minst 2*2 timer i løpet av dagen, og generelt være rolig. Jeg var til kontroll hos lege eller jordmor så og si annenhver dag den siste uka/halvannen, fordi de ville følge med utviklingen. Tidlig i uke 37 så begynte jeg å få ekstra mye vann, raste opp i vekt og hadde mer proteiner i urinen. Fastlegen min sendte meg til føden 2 dager før jeg fødte, og der ble jeg sendt hjem igjen da prøvene plutselig var bedre. Rakk å komme hjem og være hjemme ca 2 timer før riene startet så smått. Reiste inn til føden igjen etter å ha prøvd å sove litt med riene... Både min fastlege og jordmor tok det veldig på alvor, og sa jeg ikke skulle nøle med å ringe føden hvis jeg ble verre... Det sa de med en gang jeg begynte å få symptomer på forgiftning. Så syns det er veldig rart at ingen reagerer når du plutselig blir verre? Jeg ville ringt igjen, og pass på å ikke underdrive. Man tar vel ingen sjanser med baby eller gravid kvinne? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå