Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! jeg har vært sammen med min nåværende kjæreste i litt over 2 år, og har aldri opplevd en så ren og sterk kjærlighet. Nå har det seg sånn at jeg plustelig har blitt veldig forelsket i en kompis jeg fikk for noen mnd siden, og vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg elsker kjæresten min, og vi er så utrolig nære og knyttet til hverandre, og han er fortsatt stupforelsket som han alltid har vært og kunne gjort hva som helst for meg. Alle sier jeg bør ta avstand til kompisen, fordi følelsene vil gå over etterhvert, men dette har da vart i snart 4 mnd og vi har hatt en helt spesiell emosjonell tilknytning fra første samtale, som jeg ikke føler vil forsvinne. Jeg tenker også dessverre mye på han rundt kjæresten.

Jeg klarer ikke lenger være helt involvert når kjæresten prater om fremtidsplanene våre, som vi har snakket lenge om, som barna vi skal få, hvor vi skal bo, når vi skal flytte inn osv osv. Vi har til og med plukket ut flere navn til de fremtidige barna.

Hva faen skal jeg gjøre? Føles så fullstendig håpløst ut, for klarer ikke tanken på å knuse hjertet til kjæresten min og kanskje også mitt eget(?) ved å gjøre det slutt.

Endret av 0Sofie0
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
0Sofie0 skrev (8 minutter siden):

Nå har det seg sånn at jeg plustelig har blitt veldig forelsket i en kompis jeg fikk for noen mnd siden, og vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

Så rart 🙄 Du burde latt være å «få en kompis» når du allerede har en kjæreste. 

Anonymkode: 3e395...d13

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Så rart 🙄 Du burde latt være å «få en kompis» når du allerede har en kjæreste. 

Det har seg slik at jeg flyttet for å studere, og nesten var nødt til å finne meg nye venner. Møtte han dermed tilfeldig gjennom universitetet. Det var fra starten helt naturlig at vi to skulle bli gode venner, fordi vi nettopp delte så mange meninger, verdier og ikke minst humor. Dette utviklet seg før jeg visste ordet av det til å bli dypere følelser enn kun vennskap fra min side. men det har ikke vært et problem for oss å bare være venner heller, før nå når jeg føler det går ut over mitt nåværende forhold.

Jeg vet ikke hva han føler, ettersom han alltid har visst jeg har kjæreste og har vært svært respektfull ovenfor dette, men jeg vet han setter stor pris på meg og vårt vennskap.

• Liker 1
Skrevet

Du høres ung ut. Og bare pga det sier jeg går for magefølelsen, som jeg tror er han nye. Ikke kjemp for en ungdomscrush, du ikke har de sterke følelsene for lenger. Hadde du virkelig elsket kjøresten din hadde du ikke blitt stupforelsket i noen andre, betatt kanskje. 

• Liker 17
Skrevet

Jo, det er fullt mulig å bli forelsket i noen andre selv om du elsker din nåværende. Det har jeg vært og jeg har vært i 20 år langt forhold nå. Jeg valgte å trekke meg unna den nye, og etter hvert så jeg med klarere øyne at han ikke var bedre. Er så glad jeg ikke ødela for oss!

Det er mye hormoner i bildet, typisk etter to år dabber nyforelskelsen av. Han du har blir litt kjedeligere i forhold til ny, og forelskelse er som en rus. 

Råder deg til å ikke gjøre noe forhastet. Tenk med hjernen, og ikke bare hjertet hvis du skjønner. Bytter du han ut nå er det sjanser for at du er i samme situasjon om to år. Er din nåværende trofast og stabil? Bleknet han i møte med den nye? 

Lykke til!

Anonymkode: f04fa...6cd

• Liker 12
Skrevet

If you love two people at the same time, choose the second one, because if you really loved the first, you wouldn’t have fallen for the second.

Anonymkode: f63b7...606

• Liker 10
Skrevet

Du får få deg noen jentevenner. Helt uavhengig av trøbbelet med kjæresten og han nye, egentlig. 

Anonymkode: 434a0...c6d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får få deg noen jentevenner. Helt uavhengig av trøbbelet med kjæresten og han nye, egentlig. 

Enig. Venner av motsatt kjønn kan lett ødelegge dessverre, hvis ikke du inkluderer kjæresten din i vennskapet da.

• Liker 7
Skrevet
0Sofie0 skrev (9 timer siden):

Det har seg slik at jeg flyttet for å studere, og nesten var nødt til å finne meg nye venner.

Du er ikke nødt til å finne kompiser, nei.

• Liker 6
Skrevet
0Sofie0 skrev (11 timer siden):

Hei! jeg har vært sammen med min nåværende kjæreste i litt over 2 år, og har aldri opplevd en så ren og sterk kjærlighet. Nå har det seg sånn at jeg plustelig har blitt veldig forelsket i en kompis jeg fikk for noen mnd siden, og vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg elsker kjæresten min, og vi er så utrolig nære og knyttet til hverandre, og han er fortsatt stupforelsket som han alltid har vært og kunne gjort hva som helst for meg. Alle sier jeg bør ta avstand til kompisen, fordi følelsene vil gå over etterhvert, men dette har da vart i snart 4 mnd og vi har hatt en helt spesiell emosjonell tilknytning fra første samtale, som jeg ikke føler vil forsvinne. Jeg tenker også dessverre mye på han rundt kjæresten.

Jeg klarer ikke lenger være helt involvert når kjæresten prater om fremtidsplanene våre, som vi har snakket lenge om, som barna vi skal få, hvor vi skal bo, når vi skal flytte inn osv osv. Vi har til og med plukket ut flere navn til de fremtidige barna.

Hva faen skal jeg gjøre? Føles så fullstendig håpløst ut, for klarer ikke tanken på å knuse hjertet til kjæresten min og kanskje også mitt eget(?) ved å gjøre det slutt.

Du har lekt med ilden og begynner nå og brenne deg skikkelig. Slukk den straks, og kom deg til helv..... bort fra den situasjonen du er i nå. Det er eneste gangbar vei, og det forteller vel litt om hvorfor "guttevenner" for jenter ofte ikke er noe smart trekk, like dårlig for menn som har jentevenner som fort kan gå i samme retning som du opplever.

Brenne av et forhold som er så bra som du beskriver, for et kort bekjentskap på 4 mnd som du har lekt med? Høres lite smart ut. Kan fort ende veldig dårlig for deg og din kjære dette.

Du kan lett rydde opp nå, kutte ut den "guttevennen din" og gå videre uten. Eller velge og såre din kjæreste ekstremt og s ende opp i et  nytt forhold som ikke var så spennende allikevel. Ditt valg.

Skal du komme deg videre må du i alle fall kutte kontakt helt med den nye, for det vet du selv ikke kommer til og fungere som noen venn. Det fungerer aldri sånn at man får i pose og sekk på denne fronten. I verste fall står du ribbet tilbake.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

If you love two people at the same time, choose the second one, because if you really loved the first, you wouldn’t have fallen for the second.

Dette er så sant. Hvor mange har ikke blitt skilt og gift på ny senere med en annen? Ekteskap nr 2 varer som aller oftest. 

Anonymkode: 943c2...55b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Enig. Venner av motsatt kjønn kan lett ødelegge dessverre, hvis ikke du inkluderer kjæresten din i vennskapet da.

Noen man er forelsket i må aldri involveres i noe vennskap når man er i et forhold uansett. Det er en bombe man planter inn i forholdet sitt. Snakk om og drite i "matfatet" sitt. Noen lærer aldri, unge må ofte brenne seg stygt før de lærer. Si det til de hjelper neppe, noen har evnen til og lytte og lære. Andre mangler den totalt.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er så sant. Hvor mange har ikke blitt skilt og gift på ny senere med en annen? Ekteskap nr 2 varer som aller oftest. 

For noe forbanna tull :) Så kommer den 3 og 4 og til slutt den 200 i ren Rune Rudbergstil. At ekteskap nr. 2 varer lengre  har ofte med at det kommer mye senere i livet for noen, og da er det store presset med barn borte som ofte er årsaken til brudd. Så er mange blitt så gamle at de i ekteskap nr.2 rett og slett ikke har råd til og starte på nytt atter en gang. Det dyreste som finnes i livene våres er samlivsbrudd i ekteskap og samboerskap som har vart en stund.

Ts skriver at hun aldri har opplevd en renere kjærlighet en den hun har med nåværende kjæreste som har vart i over 2 år, opp mot en forelskelse som har vart i 4 mnd vet i alle fall jeg hva jeg hadde satset på. Forelskelse er ren galskap som gjør at mange tar vanvittige beslutninger for raskt.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en del venner av motsatt kjønn. Flørt kan bli et issue iblant, med mindre man velger noen som er helt motsatt type av det man tenner på. Det må man jo kjenne på selv.

Kjæresten min har ikke så mange venner og noen av dem er jenter, men de virker ikke som de er typen han tenner på. Jeg er heller ikke interessert i mine guttevenner på den måten. Og vi har begge venner av samme kjønn. 

Jeg blei litt gjensidig betatt av en jeg jobba med før, har da ikke tatt initiativ til å opprettholde nær kontakt. Han var også opptatt. Man må ta litt ansvar sjøl. For enten å bevare forholdet man er i, eller avslutte på en god måte. 

• Liker 4
Skrevet
Antiviruset skrev (Akkurat nå):

Ts skriver at hun aldri har opplevd en renere kjærlighet en den hun har med nåværende kjæreste som har vart i over 2 år ..

Likevel er hun ikke særlig engasjert i forholdets framtid. Barneplaner osv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror du skal se på dette som et ganske klart tegn på at din kjæreste sannsynligvis ikke er den du skal bli gammel med. Simpelthen fordi dere har ikke vært så lenge sammen og du er allerede stupforelsket i en annen og tenker mer på han en kjæresten din. Da er tiden inne for å gå videre, før dere blir samboere og får barn. 

Anonymkode: 933db...11b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det der er jeg så enig i!!

Anonymkode: 18b26...d07

• Liker 1
Skrevet
Antiviruset skrev (2 timer siden):

For noe forbanna tull :) Så kommer den 3 og 4 og til slutt den 200 i ren Rune Rudbergstil. At ekteskap nr. 2 varer lengre  har ofte med at det kommer mye senere i livet for noen, og da er det store presset med barn borte som ofte er årsaken til brudd. Så er mange blitt så gamle at de i ekteskap nr.2 rett og slett ikke har råd til og starte på nytt atter en gang. Det dyreste som finnes i livene våres er samlivsbrudd i ekteskap og samboerskap som har vart en stund.

Ts skriver at hun aldri har opplevd en renere kjærlighet en den hun har med nåværende kjæreste som har vart i over 2 år, opp mot en forelskelse som har vart i 4 mnd vet i alle fall jeg hva jeg hadde satset på. Forelskelse er ren galskap som gjør at mange tar vanvittige beslutninger for raskt.

Sludder og vås

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 19.12.2020 den 8.40):
Endret av SpeilEggos
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dette! 

Anonymkode: b2ea8...e85

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...