AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #1 Skrevet 19. desember 2020 Hei, går gjennom programmet til overvektsklinikken til bergen. Lurer egentlig på om det er flere som gjennomgår der? litt bakgrunnsinfo: fikk antibiotika som 7-åring og etter det har eg gradvis blitt mer og mer feit, frem til nå veger eg 120 kg og er 160 høy. Har vært på sykehus og leger oppgjennom med mamma, og gått 3 år på idrett og ingenting hjelper. Så nå er eg på klinikken, og det er noen ting eg er misfornøgd med, slik som det tar FOREVER fra time til time. Alt eg vil ha er henvisning til operasjon som eg har sagt fra starten, men føler klinikken behandler meg kjempedårlig får ingen informasjon og står helt alene i mørket, der eg har ingen kontaktperson, og nå fra legen fikk eg ikke direkte henvisning til sykehus. Ble først henvist i starten av februar, så sykepleier i slutten av mai, så ernæringsfysio i slutten av okt så nå lege i slutten av nov. Og alt eg fikk var livsstilskurs og kalorimetri. Sa spesifikt at eg kom til å klage og anke frem til eg fikk henvisning og at eg gjerne kunne sammarbeide med parallelløp med livsstilskurs og alt faen, MEN at de henviste meg videre sånn eg slipper flere måneder ventetid..... synes også at det er veldig rart at det ikke er noe tilbud om psykolog i programmet!?? Har etterspurt det, men dersom man har sterk psyke så skal de visst ødelegge den først, så når man faktisk ikke vil leve mer så kan man si man er deprimert nok til psykolog?? Seriøst??? Eg og fastlegen kjemper sammen og sendte spørsmål via hn (svarfrist 3-5dager)til legen der og etterlyste en plan og sa at man kunne ha et parallelløp i forkant av operasjon. Legen har enda ikke svart og det har gått 5 uker siden den var sendt og er purret på en gang! og, ja høres dust ut her, men har seriøst brukt alle mine år og prøvd å gå ned i vekt, og nå er eg snart 22 år og veldig klar til å begynne livet. kun seriøse henvendelser, takk! trenger bare å få ut frustrasjonen min Anonymkode: 84dc5...972
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #2 Skrevet 19. desember 2020 Veldig mange ord der, veldig mye sinne og frustrasjon. Mye kamp, mange krav, mange forestillinger. Du har brukt mange år på å prøve å gå ned i vekt. Du har trent, du ønsker psykolog, Det du håper på, er en operasjon som tvinger deg til å spise mindre. Nå skal du få et radikalt forslag! Siden du, som alle andre, går ned i vekt ved å spise mindre - så lenge du faktisk gjør det og ikke bare later som - hva med å bare spise mindre, men på ordentlig? Anonymkode: cf57c...f49 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå