AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #1 Skrevet 19. desember 2020 Skal gifte meg med mangeårig samboer og lurer i den forbindelse om han får de tallene oppgitt i sin selvangivelse? Siden man blir liknet sammen.... Har spart opp flere hundre tusen over mange år, vil helst holde det for meg selv. Hn vet jeg har en del penger på konto, men ikke hvor mye det egentlig er. Lyst til å plassere en del av de i fond. Anonymkode: 41427...038
TinaChristina Skrevet 19. desember 2020 #2 Skrevet 19. desember 2020 Ektefeller har innsyn i hverandres økonomi. Vet ikke om det er annerledes om man har særeie.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #3 Skrevet 19. desember 2020 Høres ikke ut som om ekteskap er den beste juridiske løsningen for dere. Hvorfor har dere valgt den løsningen? Eller, spørsmålet er vel heller kanskje: hvorfor har dere valgt vekk de andre løsningene? Anonymkode: 0d844...19c 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #4 Skrevet 19. desember 2020 Om du ikke er trygg nok på forholdet til å dele dette, er det merkelig at dere skal gifte dere? Men får å svare på spørsmålet. Om den ene har negativ formue, og den andre positiv, overføres nettoformue til den som har netto gjeld. Ut over det vet jeg ikke om jeg/mannen har innsikt på noen måte, utover at vi selvfølgelig deler alt, har dokumenter i felles mapper, med mer. Men det ville jo kommet frem ganske raskt likevel, blant annet sender man jo felles dokumentasjon til banken i forbindelse med at man søker boliglån. Så uavhengig av om du gifter deg eller ikke ville jeg tenkt over hvordan han føler det den dagen han plutselig oppdager det. Anonymkode: 0fc0e...afe
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #5 Skrevet 19. desember 2020 Ektefeller lignes ikke sammen lenger. Men hvis du ikke kan være åpen med mannen om økonomien din, hadde jeg ikke giftet meg. Anonymkode: ad0ce...1ab
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #6 Skrevet 19. desember 2020 Ektefeller liknes sammen når det gjelder formue, i tillegg har han krav på å få se din skattemeldingen samt få oppgitt saldo på konto hvis han ringer banken. Så hvis du vil holde pengene hemmelig er det dumt å gifte seg. Anonymkode: 09855...b46 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #7 Skrevet 19. desember 2020 Dårlig utgangspunkt for å gifte seg dette. Anonymkode: 1c8ac...2a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå