AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #1 Skrevet 18. desember 2020 Hei. Har en baby her hjemme på 5,5 mnd. Hn har fått morsmelk siden hn kom til, men vi begynte med mme-flaske og delamming når hn var 3 mnd. Begynte med grøt i 4.mnd alder, og nå er det to grøt/frukt-måltider om dagen + amming og flaske. Jeg har ikke hatt store problemer med ammingen, men det har jo vært perioder.. Jeg gikk inn med innstillingen om at jeg ønsker å amme, og gjerne det første leveåret ihvertfall. Jeg har alltid klart å amme der jeg har vært, om det er hengende over vogna, bilstolen, gående på skogstur, på kafé - har ikke spilt noen rolle for meg. Har nesten ikke forstått at «hvorfor velger folk bort amming før de har prøvd?».. Men den siste tiden har jeg kjent på at amming, er blitt et ork. Det er kos når jeg drar på jobb, og kommer hjem fra jobb.. det er på en måte vår lille interne kos som bare vi har og ingen andre. Noen kvelder er også kos. Ellers er det bare irriterende for meg når hn skal dra i, skal klype, klore, viser tydelige tegn til at hn vil ha - men skal ikke.. jeg blir i DRIT DÅRLIG humør av det, ordentlig sur liksom, og det hjelper jo ikke akkurat på det heller. Føler jo at det er skikkelig dritt når jeg i utgangspunktet vet at morsmelk er det beste, og så lenge jeg faktisk HAR morsmelk..men jeg orker det ikke mer sånn ca 70% av tiden.. jeg har ikke fått til å pumpe, det har kommet maks 50ml hver gang, jeg har prøvd både manuell, NatureBond, elektrisk, håndmelking..og det er bare vondt og unødvendig mye arbeid for meg.. Er jeg en dårlig mor hvis jeg kutter ut ammingen nå? Når jeg vet at morsmelk er det som er best for hn? Prøver å Tenke at dette bare er for en liten periode i livet, at jeg kommer til å savne det og sånn.. Jeg bare føler meg så ferdig...blir nesten irritert av å skrive om det.. elsker babyen altså, så har ingenting med det å gjøre! Anonymkode: b3e01...4fd
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #2 Skrevet 19. desember 2020 Nei det er du ikke! Du kan eventuelt prøve å fortsette før og etter jobb hvis du vil:) Du er i jobb og da er det bedre for baby at dere hat det hyggelig sammen, enn at du er irritert og hen får morsmelk:) Anonymkode: c422b...133 1
Regnbuefisk Skrevet 20. desember 2020 #3 Skrevet 20. desember 2020 Du er så klart ikke en dårlig mor for det, og velger helt fritt hva du vil. Men det kan godt hende at ammingen blir roligere og mer behagelig igjen senere. Som alt annet med baby så skjer det mye endringer i både positiv og negativ retning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå