Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse Corona tider har jeg sett mye på tv, nyheter og ellers alt mulig og har lagt merke til en ting: hva har skjedd med at menn skal være så feminine? Er det den nye moten? Ser feks Peter på God morgen Norge, og Reitan som er Rema eier bare for å nevne noen. Tynne armer og bein og ser ut som der ikke finnes en muskel.

Virker nesten som homofile menn er forbildene. Hvis man ser på de homofile profilene som er: det er morsomt og artig at de er klumsete og ikke kan noen ting. De er pysete og må være hjemme fra jobb hvis de har litt vondt i hodet. 

Skrekk og gru tenker jeg, hvis dette er fremtidens menn. Klart at smaken er som baken, men er dette virkelig noe som jenter ønsker?

Jeg er selv jente og jeg har «bamsekjæreste» altså en mannemann. 

Anonymkode: 5fa83...297

Videoannonse
Annonse
Gjest Den tredje
Skrevet

Det har vært et organisert angrep mot maskulinitet ganske lenge nå.

Ser jeg bare til mitt yrke, skjer det ofte at gutter som kødder med andre gutter blir definert som mobbing og dårlig oppførsel selv om ingen føler seg dårlig annet enn den som observerer hendelsen. Det er strengt tatt et angrep mot maskulinitet blant gutter spør du meg. 

Det er så mange slike eksempler. 

Første gang jeg hadde om psykologi på videregående feks. Så fikk jeg vite at det viktigste vi mennesker hadde var empati for hverandre. Ikke modighet, dristighet eller ta risiko. Men empati. 

Ellers vil jeg si angrepet på tradisjon er en annen ting. Mye tradisjonen som har vært før er at kvinner styrer mennene sine og mennene styrer verden. Det betyr at menn må være maskuline for å overleve verden, mens kvinner har muligheten å være feminine fordi de ikke håndterer verden direkte. Men med denne feminisme bevegelsen, så har kvinner prøvd å gjøre at kvinner skal både styre mennene sine og være de som styrer verden og det kommer på mennene sin bekostning. Vist kvinner skal både være karriere mennesker og være perfekte husmødre. Hva er det for mannen å gjøre da? 

Så for meg er det ikke rart. Det å idealisere en fin feminin mann er bare det som er utkommet av denne utviklingen og nedtrykkingen av maskulinitet og oppbyggingen av femininitet. Jeg vet ikke. Tror menn bare ikke har noe bedre å gjøre enn å utforske sine feminine sider langt mer en før. Kanskje det er bra, kanskje det er dårlig. Men det snur verden opp ned i hvertfall

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

...Virker nesten som homofile menn er forbildene. Hvis man ser på de homofile profilene som er: det er morsomt og artig at de er klumsete og ikke kan noen ting. De er pysete og må være hjemme fra jobb hvis de har litt vondt i hodet. 

Hæ? 

• Liker 10
Skrevet

Hvor mye muskler vil du at journalister og kjøpmenn skal ha, da? 

• Liker 12
Skrevet

Nate i Skal vi danse hadde nesten ingen skikkelige løft av lille Helene, mens både Santino og Andreas svingte godt på sine partnere. Likevel kom Nate langt. Hmmm

Skrevet
Den tredje skrev (5 timer siden):

Førsteste jeg hadde om psykologi på videregående feks. Så fikk jeg vite at det viktigste vi mennesker hadde var empati for hverandre. Ikke modighet, dristighet eller ta risiko. Men empati. 

Ellers vil jeg si angrepet på tradisjonen. Mye tradisjonen som har vært før er at kvinner styrer mennene sine og mennene styrer verden.

Det betyr at menn må være maskuline for å overleve verden, mens kvinner har muligheten å være feminine fordi de ikke håndterer verden direkte.

Men med denne feminisme bevegelsen, så har kvinner prøvd å gjøre at kvinner skal både styre mennene sine og være de som styrer verden og det kommer på mennene sin bekostning.

Vist kvinner skal både være karriere mennesker og være perfekte husmødre. Hva er det for mannen å gjøre da? 

Menn generelt er ikke spesielt "modige" og det har de aldri vært, dette er en myte. Menn er risikovillige ja, det er derfor de har kortere levetid, er så lystne etter krig, kjører hele økonomien i depresjon hvert tiende år og jorda er overbeskattet og utarmet så menneskeheten skal dø ut pga klimaendringer. Risiko, grådighet og maktsykhet, der er menn helt overlegne.

"Tradisjonen" var ikke at "kvinnen styrte mennene sine", men at kvinner var menns sex- og reproduksjonsslaver, bokstavelig talt eiendom. Menn brukte dem som avlsdyr til de døde i barnefødsel eller kroppen ga opp etter 10-15 fødsler.

Kvinner er ikke bare fullt egnet til å "håndtere verden direkte", de er antakelig bedre fordi de er ikke så overfølsomme at de må sloss hver gang de blir litt fornærmet, voldta eller slå ihjel, eller til stadighet sette familie, forretningsvirksomhet og nasjonens sikkerhet på spill fordi de får ereksjon. 

"Hva er det mannen har å gjøre" hvis kvinnen ikke er reproduksjonsslave? Vel, over 90% av verdens rikdom, politisk makt og mediahus/kultur er kontrollert av menn, så det virker som om de klarer seg helt fint med tanke på at de eier jorda og kontrollere alt liv på den.

Prøv igjen.

Anonymkode: a2324...c52

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Menn generelt er ikke spesielt "modige" og det har de aldri vært, dette er en myte. Menn er risikovillige ja, det er derfor de har kortere levetid, er så lystne etter krig, kjører hele økonomien i depresjon hvert tiende år og jorda er overbeskattet og utarmet så menneskeheten skal dø ut pga klimaendringer. Risiko, grådighet og maktsykhet, der er menn helt overlegne.

"Tradisjonen" var ikke at "kvinnen styrte mennene sine", men at kvinner var menns sex- og reproduksjonsslaver, bokstavelig talt eiendom. Menn brukte dem som avlsdyr til de døde i barnefødsel eller kroppen ga opp etter 10-15 fødsler.

Kvinner er ikke bare fullt egnet til å "håndtere verden direkte", de er antakelig bedre fordi de er ikke så overfølsomme at de må sloss hver gang de blir litt fornærmet, voldta eller slå ihjel, eller til stadighet sette familie, forretningsvirksomhet og nasjonens sikkerhet på spill fordi de får ereksjon. 

"Hva er det mannen har å gjøre" hvis kvinnen ikke er reproduksjonsslave? Vel, over 90% av verdens rikdom, politisk makt og mediahus/kultur er kontrollert av menn, så det virker som om de klarer seg helt fint med tanke på at de eier jorda og kontrollere alt liv på den.

Prøv igjen.

Du gjorde rent bord her! :tommelsmil:

Anonymkode: 6b7ee...6f2

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du gjorde rent bord her! :tommelsmil:

Anonymkode: 6b7ee...6f2

Thank you! Det er derfor jeg er her mens jeg er i Coronafengsel , så God jul og Godt nyttår! 🤓

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I disse Corona tider har jeg sett mye på tv, nyheter og ellers alt mulig og har lagt merke til en ting: hva har skjedd med at menn skal være så feminine? Er det den nye moten? Ser feks Peter på God morgen Norge, og Reitan som er Rema eier bare for å nevne noen. Tynne armer og bein og ser ut som der ikke finnes en muskel.

Virker nesten som homofile menn er forbildene. Hvis man ser på de homofile profilene som er: det er morsomt og artig at de er klumsete og ikke kan noen ting. De er pysete og må være hjemme fra jobb hvis de har litt vondt i hodet. 

Skrekk og gru tenker jeg, hvis dette er fremtidens menn. Klart at smaken er som baken, men er dette virkelig noe som jenter ønsker?

Er du full? Har du røykt noe? Har du tatt dop?

Anonymkode: 092c4...1bf

• Liker 8
Gjest Den tredje
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Prøv igjen.

Se der TS. 

Nå skal det sies at jeg pirket litt ekstra hardt for å få frem en mening som denne også. 

Jeg syns det er helt sykt å skulle kalle menn for krigsherjende kvinne undertrykkende djevler. Menn har da like mye evne til positiv utvikling enn noe annet? 

Samme med kvinner det er helt sykt å bare kalle de undertrykte ofre som bare funker som sexual slaver. Helt sykt å si noe sånt. Kvinner har da potensiale til å gjøre noe som er langt bedre enn som så. 

Det beste av alt er at jeg bare kommer til å bli ignorert og satt til siden for å faktisk tenke litt positivt på mennesker, at de faktisk har er sted de hører hjemme, at de har ting de naturlig er gode til osv. Jeg vet at veldig mange mennesker har potensiale til noe godt enn å bare være i et sykt spill av slave og tyrann. 

Endret av Den tredje
Gjest andysowhat
Skrevet (endret)
3 hours ago, AnonymBruker said:

Prøv igjen.

Som feminin mann som slet å finne min plass i samfunnet må jeg si at sånne bitre og sure holdninger som det der gjorde det værre for meg å finne min plass i samfunnet. Det er grusomt å møte kvinner som tror det værste om deg. 

Samme med deg TS det er virkelig ikke godt å høre at det er noe galt med meg. Ja, jeg har latt en del av mine feminine sider komme ut. Men det er vel heller bra at jeg er ærlig enn at jeg er en løgner. Men jeg er enig med deg, det burde være flere maskuline sexye menn på TV. Jeg føler jeg blir satt i dårlig lys når Jan Thomas og lignende skal liksom være det forbilde jeg skal følge. Usj...

Endret av andysowhat
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når du sier "bamsekjæreste" tenker jeg halvfeit og dvask, er det "mannemann" for deg? 

• Liker 8
Skrevet
andysowhat skrev (1 time siden):

Som feminin mann som slet å finne min plass i samfunnet må jeg si at sånne bitre og sure holdninger som det der gjorde det værre for meg å finne min plass i samfunnet. Det er grusomt å møte kvinner som tror det værste om deg. 

Samme med deg TS det er virkelig ikke godt å høre at det er noe galt med meg. Ja, jeg har latt en del av mine feminine sider komme ut. Men det er vel heller bra at jeg er ærlig enn at jeg er en løgner. Men jeg er enig med deg, det burde være flere maskuline sexye menn på TV. Jeg føler jeg blir satt i dårlig lys når Jan Thomas og lignende skal liksom være det forbilde jeg skal følge. Usj...

Er det de to eneste mulighetene? Jan Thomas eller machomenn? 

Anonymkode: bacdd...e77

• Liker 4
Skrevet

Kanskje kvinneguiden burde bytte navn til hate-menn-guiden?

Det er uansett ingen menn som er kjekke nok for de fantastiske damene her inne. Alle er uattraktive

Anonymkode: e2863...83c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er uansett ingen menn som er kjekke nok for de fantastiske damene her inne. Alle er uattraktive

Anonymkode: e2863...83c

Vi er mange her som har mannlige kjærester og tom ektemenn. Eller er single med hodet skrudd på rett.

Og som ikke blir stressa av ting vi ser på tv...

Anonymkode: bacdd...e77

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor vil du ha bamsekjæreste? Bamser er jo idioter. De skjønner ikke at det er bra for dem å miste vekt. Nei takke meg til tynne armer og fornuft

Anonymkode: cb717...7d5

• Liker 3
Skrevet

Haha skjønner mange her følte seg truffet der de sitter med fjollete menn med lissearmer. 
Om menn skal ha homofile menn som forbilde så skrekk og gru om det en dag blir krig her i landet. Ser for meg disse mennene løpe skrikende og gjemme seg mens de vifter med armene.
Min bamsemann er høy og muskuløs og har en sjefsjobb innen sikkerhet. Så ingen fjott eller hva en her kalte bamsemenn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er du full? Har du røykt noe? Har du tatt dop?

Anonymkode: 092c4...1bf

Du er jammen god på debatt. 😅😅

• Liker 1
Skrevet
andysowhat skrev (16 timer siden):

Å kalle kvinner som gir en gjengivelse av historien og en beskrivelse av hvem som har makt her i verden "bitter og sur" kjerring et bare mer av det samme kvinnehatet, så det kan du spare deg.

I samme åndedrag så klager du over tradisjonelle/patriarkalske kjønnsroller, noe som feminister er imot, så din motvilje er åpenbart ikke hva feminister mener, men tanke på at du er enig, men at kvinner ytrer seg om historie, fakta og verdens tilstand.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...