Gå til innhold

Hvor raskt er det lov å innlede et forhold etter brudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sammen i 17 år,  3 tenåringsbarn, hvor raskt er det lov å få følelser/vise interesse for noen? Altså skjult for barna og omgivelsene generelt.. Og er det vanlig å falle for noen som er veldig snille, gode og vennlige når man kommer ut av en voldsomt ekteskap med vold?

Kan man la seg rive med? Eller tør jeg ikke? Den nye flammen vet om min situasjon og er veldig forståelsesfull, sier han vil bare bli kjent med meg og mine barn som en venn, men jeg kjenner at han også har en tiltrekning🤔

Anonymkode: 58590...5ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sammen i 17 år,  3 tenåringsbarn, hvor raskt er det lov å få følelser/vise interesse for noen? Altså skjult for barna og omgivelsene generelt.. Og er det vanlig å falle for noen som er veldig snille, gode og vennlige når man kommer ut av en voldsomt ekteskap med vold?

Kan man la seg rive med? Eller tør jeg ikke? Den nye flammen vet om min situasjon og er veldig forståelsesfull, sier han vil bare bli kjent med meg og mine barn som en venn, men jeg kjenner at han også har en tiltrekning🤔

Fins ingen lover og regler for det

• Liker 9
Skrevet

Om du stoler på denne personen, kos deg. Du fortjener å endelig ha det godt♥

Anonymkode: 98943...95a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om du stoler på denne personen, kos deg. Du fortjener å endelig ha det godt♥

Anonymkode: 98943...95a

Ts

Jeg er også redd for å bli revet med, kanskje tro at jeg føler noe, men egentlig liker jeg bare oppmerksomheten. Vil ikke såre denne fantastiske mannen uten å mene det😢

Skrevet

Vær åpen, og si det akkurat som du tenker. Dette er nytt for deg, og du greier kanskje ikke å sortere på følelsene. 

Anonymkode: ea445...a91

• Liker 3
Skrevet

Det er alt for vanlig å legge mye i og gå raskt inn i noe som kanskje ikke er gjennomtenkt pga ny oppmerksomhet når en kommer ut fra et forhold som manglet mye av deg en trenger. Ta tiden til bruk og ta noen runder med "betattheten" . 

Og for all del ikke bland barna inn i det som verken en venn eller kjæreste på på lenge. De har også gjennomgått et brudd. 

Anonymkode: 48b88...979

• Liker 8
Skrevet

Akkurat så fort du vil.

Her gikk det fort. Holdt det skjult fra omverden en stund, og det er jeg glad for (orket ikke teite kommentarer fra folk som ikke visste situasjonen).

Kos deg! Jeg mener man aldri skal la kjærligheten glippe bare fordi det er kort tid siden man gjorde det slutt med en annen. Man velger ikke når den store kjærligheten dukker opp 😊 jeg fulgte hjertet, og er veldig lykkelig.

Anonymkode: e182b...95c

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det finnes ingen lover og regler på det, det bestemmer du helt selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er til og med lov før brudd.

Anonymkode: dcb75...87c

• Liker 1
Skrevet

Min mening:

Er du ferdig med det forrige forholdet?

(Med "ferdig" mener jeg ingen andre følelser enn at du ønsker din gamle partner alt godt, og muligens også vemod fordi det ikke holdt)

Hvis du er ferdig med den forrige partneren kan du gå videre.
Hvis du fremdeles har følelser for den forrige partneren, positive eller negative, er du ikke klar til å gå videre.

Anonymkode: ce746...06b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, bare nei.

Du har åpenbart levd sammen med barn i et voldelig forhold, og nå klarer du ikke vente med å finne en ny.

Her bør du sette ungene foran deg selv og din egen avhengighet til menn.

Ja, det er VELDIG VANLIG å oppfatte noen som «gode og snille», og falle for disse, hvis man har en avhengighet til andre mennesker. Det betyr ikke at det er sunt, godt eller riktig.

Oppsøk hjelp.

Ta et tak i deg selv, for dine barns skyld. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mening:

Er du ferdig med det forrige forholdet?

(Med "ferdig" mener jeg ingen andre følelser enn at du ønsker din gamle partner alt godt, og muligens også vemod fordi det ikke holdt)

Hvis du er ferdig med den forrige partneren kan du gå videre.
Hvis du fremdeles har følelser for den forrige partneren, positive eller negative, er du ikke klar til å gå videre.

Anonymkode: ce746...06b

I dette tilfellet er nok det sunneste å faktisk ikke ønske eks/voldsutøver "alt godt", og kjenne mer på sinne enn vedmod.... 

Anonymkode: 42b28...4d7

• Liker 1
Skrevet

Har du fått hjelp til "voldstraumene"? Har barna fått hjelp? Her må det reprasjon til og finne deg selv, før du hopper inn i et nytt forhold for å fylle ensomhet eller et annet behov som kan få deg til å ta forhastede valg.. Husk at alle virker som engler etter et slikt forhold! Og husk at man av og til gjentar feilene sine. Type menn man velger. Hvordan var faren din mot deg? Mot moren din?

Vent!

Anonymkode: 3c9eb...659

• Liker 4
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Lov????

Du må gjøre deg ferdig med forholdet du var i først. Altså følelsesmessig. Så går du videre. 

Skrevet (endret)

Det er ikke alltid så smart å la nye bekjentskaper " vite om din situasjon "  Noen menn liker å bli trengt, og de er snille, tålmodige og rause. En stund. De tror lett at mishandlede kvinner er det synd på, og at de også er svake. Osv. Slike menn takler ikke så lett når de ikke "blir trengt" lenger, og når det viser seg at kvinnen kan faktisk ta vare på seg selv. Eller ihvertfall at kvinnen vil det etterhvert. Dessuten. "Snille, fantastiske menn" er noen ganger de verste etter en stund.

Ta det med ro, og ikke brett ut livet ditt med en gang. Vær kritisk.

Endret av SoWhat?
  • Liker 5
Skrevet

Det er veldig behagelig å innlede noe med en ny mann slik at man slipper å kjenne etter og jobbe med det som har vært. Man får en godfølelse og tenker at nå har man det bra og jobbet ferdig med det. Distraksjon, komplimenter, late som om alt er helt forandret. Det man ikke rekker er å forandre seg selv helt og å bearbeide det som har vært. 

Anonymkode: 1e7db...cb6

• Liker 2
Skrevet

Det finnes ingen lover mot å finne seg noen raskt. Men (det er et men her), du har nylig kommet ut av et forhold med vold? Jeg tror at det kan være lurt å vente en stund slik at du ikke går rett inn i noe annet som er dårlig. Min personlige erfaring er at det ikke er lurt å hoppe rett inn i noe nytt. Vet ikke hvor lenge du har vært singel så jeg svarer bare utifra slik jeg tolker det første innlegget ditt. 

Anonymkode: 705c4...b6a

• Liker 3
Skrevet

Om man kommer ut fra et vanskelig forhold er det lett å gå for den første som får en til å føle seg bra.

Problemet er at den første kanskje ikke er så bra på lang sikt likevel. 

Anonymkode: 228d9...820

• Liker 4
Skrevet

Det finnes jo ingen lov for det ts, men det er veldig lurt å bli ferdig med det gamle før man innleder noe nytt.

• Liker 2
Skrevet

Det er ingen regler, bortsett fra hensyn til barna. De trenger å bearbeide skilsmisse og omveltning, og om de har levd i et familieliv med destruktive aspekter som vold så trenger de ekstra lang tid før nye folk introduseres. Helst noen år. 

Det jeg tenker på, er om du egentlig er klar for dette selv. Mitt inntrykk er at damer som forlater voldelige forhold, ofte faller for en ny mann nesten umiddelbart. Noe handler om at man er sugen på kjærlighet og positiv oppmerksomhet etter mange år med dritt, og det er forståelig. Men det kan også handle om at man har lav selvfølelse og lite selvstendighet, og legger livet sitt i andres hender - praktisk og/eller emosjonelt. Man trenger at det står noen der og tar imot når man forlater det forrige.

Det kan være risikabelt - fordi nye dårlige menn typisk plukker opp denne sårbarheten og innynder seg som din "snille redningsmann" i starten før de etterhvert avslører fæle sider. Eller kanskje er de ikke så fæle, men de tar i hvert fall over styringen og du kommer aldri ut av den svake rollen som passiv medpassasjer i eget liv.  

For å si det klisjépreget, den personen du først og fremst trenger å bygge en relasjon til nå, er deg selv. Du må bearbeide det forholdet du har levd i, og du må stille deg selv noen tøffe spørsmål om hvorfor du havnet der i utgangspunktet. Du må tørre å stå alene, sammen med barna dine, en god stund før du inngår nytt partnerskap - tenker jeg. 

Anonymkode: 647af...894

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...