Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på 3 mnd som den siste måneden har nektet å sove i vogn. Bare hyling og gråt. Har hund, så er avhengig av å komme meg ut hver dag uansett vær og vind.. turene ble et så stort problem at vi nesten vurderte å omplassere bestevennen vår (noe som hadde vært utrolig dumt siden vognperioden er en kort del av hundens liv). 

Har fått prøvelåne bæresele av en venninne, og baby har sovet på turene uten gråt! Og mye mer praktisk å gå tur med hunden også uten vogn! Helt fantastisk med andre ord, og bæresele og regntrekk er bestilt! :)

Men jeg er usikker på hvordan jeg skal kle baby på turer i bæreselen. De to dagene her har det vært 6-7 grader og ikke regn. Har hatt på baby ullbody+ullstilongs, lillelamdress og lue,votter og ullsko. Har hatt på meg ulltrøye selv. Baby har vært nokså varm når jeg har kledd av henne. Selen er nokså dekkende og hun får jo varme fra meg også. Har hatt gravidjakken åpen og pakket rundt henne hvis det har blåst mot oss.

Men hvordan kle henne når det blir kaldere? Og hvis det regner? :)

(Er det skikkelig ille vær og storm, så kommer jeg nok til å prøve vognen evt. få noen til å passe henne inne/få noen andre til å lufte hunden kjapt - da hunden heller ikke liker å gå tur i ekstremt dårlig vær). Bor på vestlandet, så er sjeldent det blir skikkelig kaldt om vinteren. Men er ofte en del vind.

Lurte på å kjøpe vinterdress/regndress? Tips til gode dresser? Og hvordan evt. kle under?

Håper jo hun godtar vognen etterhvert, og tipper det blir bedre når vi kan bytte til sittedelen. Men per nå så tror jeg bæring er den beste løsningen for alle. :)

Anonymkode: c6d5d...009

Skrevet

Jeg har en datter på snart 4 måneder, og frem til for en uke siden var det kun bæresele som gjaldt. Tror hun trenger nærheten den gir. Det er fortsatt ikke mange turer i vogn, men det har løsnet litt. 

Jeg bruker som deg ull innerst, og en tynn dress utenpå og sele med regncover. Når det skal være enkelt bruker jeg bare mannens boblejakke og kun ull under. Har kjøpt bobledress om det blir skikkelig kaldt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bare hatt på babyen ullundertøy, ullsokker, ullvotter og lue. Også lånt mannen min sin boblejakke og lukket glidelåsen halvveis opp bak bæreselen. Da er både jeg og baby gode og varme, selv ved et par minusgrader. 

Når hun blir større og ikke får plass inni jakka lenger, så kommer jeg til å begynne med vintertrekk. Det er superenkelt å feste på ergobaby 🙂

Anonymkode: d3659...1c0

• Liker 1
Skrevet

ull innerst, ulldress/ullfleecedress, lue, votter, sokker. Så bruker jeg en bærejakke utenpå i softshell som stopper litt for vind. Bor også på vestlandet og har ikke vært ute i veldig kaldt vær. 

Ps når ungen blir litt større er det også fint å gå ut når babyen skal være våken - enten med sele eller i vogn (hvis den synes det er OK). Så får baby seg litt dagslys også og sett seg rundt, og du kan hvile når den sover inne. Og kanskje mindre stress hvis du slipper å tenke at på at han/hun må sove snart 😄

Anonymkode: e4c8d...85d

• Liker 1
Skrevet

Ull innerst, også strikket ullbukse og ullfrotte-sko, så bærejakke over... Fins "rimelige" bærejakke hos bonprix for eksample. 

• Liker 3
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en baby på 3 mnd som den siste måneden har nektet å sove i vogn. Bare hyling og gråt. Har hund, så er avhengig av å komme meg ut hver dag uansett vær og vind.. turene ble et så stort problem at vi nesten vurderte å omplassere bestevennen vår (noe som hadde vært utrolig dumt siden vognperioden er en kort del av hundens liv). 

Har fått prøvelåne bæresele av en venninne, og baby har sovet på turene uten gråt! Og mye mer praktisk å gå tur med hunden også uten vogn! Helt fantastisk med andre ord, og bæresele og regntrekk er bestilt! :)

Men jeg er usikker på hvordan jeg skal kle baby på turer i bæreselen. De to dagene her har det vært 6-7 grader og ikke regn. Har hatt på baby ullbody+ullstilongs, lillelamdress og lue,votter og ullsko. Har hatt på meg ulltrøye selv. Baby har vært nokså varm når jeg har kledd av henne. Selen er nokså dekkende og hun får jo varme fra meg også. Har hatt gravidjakken åpen og pakket rundt henne hvis det har blåst mot oss.

Men hvordan kle henne når det blir kaldere? Og hvis det regner? :)

(Er det skikkelig ille vær og storm, så kommer jeg nok til å prøve vognen evt. få noen til å passe henne inne/få noen andre til å lufte hunden kjapt - da hunden heller ikke liker å gå tur i ekstremt dårlig vær). Bor på vestlandet, så er sjeldent det blir skikkelig kaldt om vinteren. Men er ofte en del vind.

Lurte på å kjøpe vinterdress/regndress? Tips til gode dresser? Og hvordan evt. kle under?

Håper jo hun godtar vognen etterhvert, og tipper det blir bedre når vi kan bytte til sittedelen. Men per nå så tror jeg bæring er den beste løsningen for alle. :)

Anonymkode: c6d5d...009

Skaff deg (vinter) bærejakke eller vindtrekk/vattert trekk til å ha utenpå bæresele. Mange selger på finn, så sett opp søk!:)

Anonymkode: bbcbe...b21

Skrevet

Det anbefales at mor og barn bruker felles yttertøy for å dele kroppsvarme fram til barnet er 1 år. Med andre ord unødvendig med vinterdress til babyen! Den vil jo isolere mot kulde, men også mot kroppsvarmen din. Og i tillegg er det enklere for deg å kjenne om babyen er for varm/kald om dere deler jakke.

Som nevnt finnes det noe som heter bærejakke, som er en større jakke med et innlegg i glidelåsen som gjør at det er plass til babyen. Dette er veldig bra! Jeg har en foret variant, og trenger ikke kle på babyen noe mer enn hva han har på seg inne (bare en lue). Da kan man tenke litt hvordan man selv vil kle seg for ikke å fryse, også gjøre det samme med babyen.

Anonymkode: 784e4...372

• Liker 2
Skrevet

Anbefaler også bærejakke, i alle fall når baby er såpass liten. Jeg kledde baby omtrent like varmt som meg selv, og så softshell-jakke utenpå oss begge. Fins ofte brukte på Finn, ellers anbefaler jeg bonprix sine. 

Anonymkode: fc899...daa

• Liker 3
Skrevet

Bærejakke for alle penga. Jeg er på 4. vinteren med min (barn 2). Og kan brukes lenge, er eks helt gull ved levering i barnehage når vi begynner inne 

• Liker 1
Skrevet

Når det var kaldt brukte jeg regel tynn ull innerst, ulldress, ullsokker/votter/lue. Aldri kald eller behov for noe mer enn det. Ved regn hadde jeg et regntrekk til selen. 

Anonymkode: 6e863...4c0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...