Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Jeg er gravid i uke 20. Jeg har hatt mye kvalme og oppkast hele tiden, det hender fremdeles at jeg spyr av vonde lukter eller ekle syn. Jeg sliter nå en del med matlysten. Jeg kjenner jeg er sulten, men ingen mat frister. Det er verst med middagsmat, er ingenting jeg kommer på som frister. Det eneste jeg får veldig lyst på innimellom er grov brødskive med pålegg og ost. 
Er det noen andre som opplevd det samme som har forslag til hva som kan smake godt til middag? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var også kvalm lenge, husker ikke hvilken uke, men stoppet ikke i uke 12 for å si det sånn;) middag funker bare ikke, eller jeg fikk det ikke til ihvertfall. Jeg levde på tørre kjeks med ost og eple. Kommer aldri til å spise en Ritz kjeks igjen tror jeg. Spis det du har lyst på, det er bare for en periode. 

Skrevet

Jeg har det helt likt.. Med unntak av at jeg ikke har kastet opp, vært en del kvalm men ikke kastet opp. Dager jeg er på jobb så sliter jeg med å få i meg mer enn 2 måltider per dag, er i uke 21 og kun gått opp 2 kg.. 

Jeg prøver å gi kroppen det jeg har lyst på der og da, upraktisk med tanke på at man må handle hver dag men sånn får jeg hvertfall i meg litt. Men selv sånt jeg vanligvis syntes er kjempe godt frister lite. Det er vanskelig. 

Og vanskelig å foreslå middagstips da jeg har så lite jeg har lyst på selv 😜 har oftere lyst på junkfood enn noe annet hvertfall, men godt mulig det er fordi jeg er sliten og ikke orker å styre så mye med mat, men det er hvertfall det som frister mest ofte. 

Og også glad i fisk, og pasta så det går som regel ned. Jeg er omvendt, jeg sliter med å få i meg brødskiver, men spiser knekkebrød med ost eller skinke. Og kan spise en søtpaprika til lunch. Yogurt glir også fort ned. 

Anonymkode: f0d62...f20

Skrevet
Martha95 skrev (7 timer siden):

Hei 

Jeg er gravid i uke 20. Jeg har hatt mye kvalme og oppkast hele tiden, det hender fremdeles at jeg spyr av vonde lukter eller ekle syn. Jeg sliter nå en del med matlysten. Jeg kjenner jeg er sulten, men ingen mat frister. Det er verst med middagsmat, er ingenting jeg kommer på som frister. Det eneste jeg får veldig lyst på innimellom er grov brødskive med pålegg og ost. 
Er det noen andre som opplevd det samme som har forslag til hva som kan smake godt til middag? 

Du må omstille deg litt fremover en periode. Spis det du får lyst på og det som går ned. Ikke tenk på faste måltider , men spis når du nå er sulten og det du får lyst på så slipper du gå ned i vekt for mye. 

Som regel vil denne kvalmen for en god del gi seg etter hvert. 

Anonymkode: c068d...1a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...