Gå til innhold

Hvis en person du matchet med på tinder fortalte at de har en hjerneskade

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du fremdeles vært interessert eller ville du avsluttet helt uten å bli bedre kjent? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: c13b8...db4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo helt hva denne hjerneskaden gjør med personen. Om det er sånn at vedkommende brått «klikker» eller kan være fryktelig ufin uten å mene det (mangler sosiale antenner) så hadde det nok vært et nei. Men om det bare er at vedkommende sliter med å lære nye ting så kan jeg ikke si at det brått hadde vært et nei. 

Anonymkode: f2b50...c93

• Liker 14
Skrevet

Det avhenger, som politikeren over svarte, det avhenger. Er det etter kreft så hadde jeg svart, "så du har et hull i hodet?". Hvis personen hadde kreft ville jeg svart, "så du er syk i hodet?".

For meg er personlighet viktig. Jeg svarer det samme som politikeren over, men med et forbehold. Det har for meg ingenting å si om vedkommende har en skade i hodet, så lenge vi har kjemi og personen er fin. Det har heller ingenting å si om personen har en skade i hodet eller ikke, hvis personen er en drittsekk. En skade i hodet hjelper vedkommende med å bortforklare hvorfor, men det hjelper ikke noe på oppførselen til vedkommende. Det er heller ikke slik at bare fordi vedkommende ikke har en skade i hodet så skal jeg akseptere at personen er en drittsekk.

Jeg er ikke fordomsfull, om det er det du lurer på. Jeg kan fint ta en kopp kaffe på en kafé likevel. Men er ikke kjemien der så er den ikke der. Er den der så er den der. Skade eller ikke skade.

Anonymkode: 21cdf...39a

• Liker 1
Skrevet

Kommer helt an på hva den gjør med vedkommende. Snakker vi om at personen har problemer med å finne enkelte ord, eller snakker vi om hukommelse a la memento? Kjenner noen som har hjerneskade, og som visstnok gjorde en 180 i personlighet. Var mye sinna, kjeftet og hatet folk og holdte seg for seg selv(kjente ikke vedkommende da), havnet så i ulykke og er nå glad som dagen er lang, utadvendt og glad i folk. Så personen er glad for ulykken for vedkommende har det bedre og blitt forsont seg med mange som hadde trukket seg bort fra livet til h*n tidligere.

Anonymkode: 19881...812

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært borte i det (da jeg bodde i utlandet).
Han sa ingenting om hjerneskaden da vi chattet, først når vi møttes. Eller jeg SÅ det. Han haltet veldig pga en hjerneskade han hadde fått som barn. Slepte det ene beinet etter seg. Han var en ytterst pen mann, advokat og velformulert i tekst og tale.
Jeg merket at skaden påvirket hans selvtillit og han kunne knapt gå opp trapper.  Jeg var nærmest i sjokk da vi møttes første gang. Hadde skrevet med han i 3 uker. På grunn av følelsen jeg fikk av at han ikke hadde fortalt meg det, samt sjokket, gjorde at  jeg bakket ut.
Det jeg vil si, er at i ditt tilfelle, så har han informert deg- og du kan bli positiv overrasket.

Anonymkode: 94473...565

• Liker 2
Skrevet

Jeg har min sterke tvil om at det finnes noen på tinder som IKKE har hjerneskade.

Hvorfor skulle man ellers være der?

Anonymkode: af2d0...d33

• Liker 10
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har min sterke tvil om at det finnes noen på tinder som IKKE har hjerneskade.

Hvorfor skulle man ellers være der?

haha haha

Anonymkode: 94473...565

• Liker 1
Skrevet

Det kommer nok helt an på skaden, og personen. 

Anonymkode: 68444...cea

• Liker 2
Skrevet

Kjem heilt an på skaden, men det kan du jo faktisk spørre om. Har ein kompis med hjerneskade som gjer at han får kraftige migrene-anfall ved stress og slike situasjonar, og det er alt. Hadde det vore personleghetsforstyrring eller aggresjon inn i bilete, ville eg nok avslutta 🤷‍♀️

• Liker 4
Skrevet

Hva gjør denne hjerneskaden?

Er han/hun aggressiv? Psykisk utviklingshemmet?

Anonymkode: a9a33...b01

Skrevet

Her var det mange løgnere. De fleste ville styrt unna. 

Anonymkode: 797cb...bea

Skrevet

Styr unna, det sier seg selv....

Anonymkode: 66674...44f

Skrevet

Jeg ville nok styrt unna men det spørs jo litt på hva denne hjerneskaden går i..? Har du hatt en hjerneblødning men er tilbake til normalen så kan du forsåvidt og si du har en hjerneskade... Mange sliter feks med hodepine etter en blødning.

Anonymkode: 25f50...353

• Liker 3
Skrevet

Det kommer helt an på hvor skaden sitter og hvilke symptomer personen har. 

Anonymkode: c0702...6eb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her var det mange løgnere. De fleste ville styrt unna. 

Anonymkode: 797cb...bea

Deg om det 

Anonymkode: f2b50...c93

Skrevet

Egentlig et vanskelig spørsmål. Jeg liker å tro at jeg ville gitt personen en sjanse, om jeg fikk en forklaring på hva denne hjerneskaden innebar. Hjerneskade kan bety så mye, så håper jo ikke det alene ville gjort at jeg avslutta alt uten å vite noe mer først. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva gjør denne hjerneskaden?

Er han/hun aggressiv? Psykisk utviklingshemmet?

Anonymkode: a9a33...b01

En del fysiske problemer, halter, har en hånd som er «ubrukelig» (man ser tydelig at h*n har en skade), dårlig motorisk, har vanskelig for å uttale ord/snakker utydelig. Dårlig dømmekraft, da særlig i forhold til økonomi feks men også andre områder.

Ikke aggressiv, h*n bor alene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Poenget er vel å treffe vedkommende?

Og all den tid man treffer folk, så hjelper det fint lite om de ikke er aggressive når de bor alene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En del fysiske problemer, halter, har en hånd som er «ubrukelig» (man ser tydelig at h*n har en skade), dårlig motorisk, har vanskelig for å uttale ord/snakker utydelig. Dårlig dømmekraft, da særlig i forhold til økonomi feks men også andre områder.

I dette tilfellet ville jeg bakket ut, hovedsaklig pga det med dårlig dømmekraft vedr økonomi 🙈Men det er fordi jeg er særs opptatt at oversikt og kontroll der, buffer osv for å sove godt om natta.... 

En hjerneskade som betyr fysiske begrensninger ville ikke skremt meg like mye fra å ønske å bli bedre kjent. 

Anonymkode: ecbf8...66c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dette tilfellet ville jeg bakket ut, hovedsaklig pga det med dårlig dømmekraft vedr økonomi 🙈Men det er fordi jeg er særs opptatt at oversikt og kontroll der, buffer osv for å sove godt om natta.... 

En hjerneskade som betyr fysiske begrensninger ville ikke skremt meg like mye fra å ønske å bli bedre kjent. 

Anonymkode: ecbf8...66c

Her må jeg si meg enig med deg. Jeg er veldig opptatt av å ha en trygg økonomi med en buffer som tåler dårlige tider. Så en med manglende økonomisk dømmekraft er vanskelig for meg, og ville nok ikke fungert i lengden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...