AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #1 Skrevet 18. desember 2020 Nå er det på'n igjen. Meg og eksen gikk fra hverandre for nesten 2 år siden, vi har verdens fineste snuppa. Men eksen er rett og slett en egoistisk drittsekk som ikke har evner til å se hva vår datter trenger!! Vi har vært gjennom flere møter på mekling og hver gang har det vært etter hans ønsker om samvær. Den ene og andre samvær avtalen har ikke passet og endring har blitt gjort. Jeg som mor har hele tiden møtt han på sine ønsker fordi jeg mener det er viktig får min datter å ha en relasjon med sin far. Han annen hver helg og nå vil han endre samvær enda engang. Han er så sliten skjønner dere, vil heller ha hun et par timer i hverdagen etter barnehagen uten overnatting også levere henne til meg like før legge tid. Jeg har satt meg på bakbeina og sagt nei rett og slett. Fordi dette kommer til å skape ubelanse får var datter. Hun trenger å ha trygge rammer rundt seg og ha en rolig dag /etter barnehage, og jeg mener at tiden med far burde også være like verdifulle som tiden med mor. Min eks sier selv at han er sliten og ikke har noe fritid, han har så mye fokus på å etablere firma sitt og han mener det er bedre å ha fokus på timer enn dager også skal han også ha tid til den nye kjæresten. Han bodde i samme by som oss og bestemte seg for å flytte, jeg fikk beskjed 2 dager midt i flytting og da måte vi til ny mekling fordi han ønsket å endre samvær avtalen vi hadde, nå er han tilbake og bor 5min unna oss og ønsker enda engang å endre samvær. Ikke får å ha hun mer, men får å redusere samværet. Mammahjete blør for min datter, hun skal ikke bli brukt som en brikke fram og tilbake bare fordi far er ustabil med sin livssituasjon. Han har ikke balanse i livet og er rett og slett ikke stabil. Han ønsker det ene og andre men klarer ikke å yte det i praksis. Avtalen vi har pr i dag har fungert i 8mnd nå. Nå vil han noe annet. Som mor ønsker jeg å nekte han samvær, men har ikke hjerte til det, samtidig så vet jeg at hvis dette forsetter så kommer det til å skape utrygghet og ubelanse for min lille jenta. Nå blir det ny time hos familievernkontoret og er spendt på hva slags avtale han vil ha. Men som jeg har sagt til han, ham må gjerne se hun mer, men avtalen som vi har pr idag kommer jeg ikke til å endre på. Fordi det er fare får at han flytter igjen og da må vi starte på nytt nok engang. Min datter er liten og trender ikke det forbanna tullet som han holder på med.... Dette ble rotet og jeg må bare beklage, men er frustrerende når fedre holder på slik Anonymkode: 57102...5f3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #2 Skrevet 18. desember 2020 Herregud. Ta ansvar selv. Du kan ikke endre far. Og lær deg å skrive. Anonymkode: 8c25a...1a7 2
Hssah Skrevet 18. desember 2020 #3 Skrevet 18. desember 2020 (endret) Det er ikke snakk om å endre far. Lær deg å lese. Her må far ta ansvar og holde seg til sin del av avtalen. Så du mener et barn er kun mors ansvar? Endret 18. desember 2020 av Hssah
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #4 Skrevet 18. desember 2020 Hssah skrev (Akkurat nå): Det er ikke snakk om å endre far. Lær deg å lese. Her må far ta ansvar og holde seg til sin del av avtalen Men det kan man ikke bestemme. Anonymkode: 8c25a...1a7
Hssah Skrevet 18. desember 2020 #5 Skrevet 18. desember 2020 Hun skriver ikke at hun vil bestemme, men ønsker stabilitet rundt barnet. Fordi far endrer samværet slik det passer han. Er det rettferdig mener du? 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #6 Skrevet 18. desember 2020 Hssah skrev (12 minutter siden): Hun skriver ikke at hun vil bestemme, men ønsker stabilitet rundt barnet. Fordi far endrer samværet slik det passer han. Er det rettferdig mener du? Rettferdig? Nei. Men han kan gjøre som han vil. Bryte avtaler, stikke av, komme tilbake og forlange igjen, og når han sier hopp må mor si hvor høyt? For han har jo rettigheter som far må vite, og han «må få være far på sin egen måte». Hun kan ikke nekte samvær, så hun er prisgitt hans innfall. Anonymkode: 410b4...69a 1
Hssah Skrevet 18. desember 2020 #7 Skrevet 18. desember 2020 Nå lurer jeg på om du har barn og har vært i lignende situasjon? Så barnet må tilpasse seg far?Slik jeg har lest og forstått innleget, ønsker mor at far skal få lov å være med barnet. Men når han bryter avtaler /endrer så gjør dette noe med barnet. En far kan gjøre som han vil? Det er din mening. Men hva er barnets beste?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #8 Skrevet 18. desember 2020 Hssah skrev (1 minutt siden): Nå lurer jeg på om du har barn og har vært i lignende situasjon? Så barnet må tilpasse seg far?Slik jeg har lest og forstått innleget, ønsker mor at far skal få lov å være med barnet. Men når han bryter avtaler /endrer så gjør dette noe med barnet. En far kan gjøre som han vil? Det er din mening. Men hva er barnets beste? Jeg tror ikke vi er uenige om hva barnets beste er. Det jeg mener er at i praksis kan far gjøre som han vil. Nekter hun skriker han sabotasje. Gidder han ikke kan han droppe samvær etter eget forgodtbefinnende og likevel skrike sabotasje hvis hun sier nei. Jeg sier ikke at det bør være sånn, jeg sier at det er sånn. Anonymkode: 410b4...69a 1
Hssah Skrevet 18. desember 2020 #9 Skrevet 18. desember 2020 Trist er det uansett. Barnet er ikke bare mors ansvar bare fordi de ikke er sammen.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #10 Skrevet 18. desember 2020 Hssah skrev (1 minutt siden): Trist er det uansett. Barnet er ikke bare mors ansvar bare fordi de ikke er sammen. Helt enig i det. Jeg er bare møkk lei av sutrende fedre som skal ha alt som de selv vil samtidig som de tyter om mødre som saboterer. Anonymkode: 410b4...69a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå