Gå til innhold

Hva gjør barnehagepersonalet hvis det er tomt for barn kl 16 og bhg stenger kl 17?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom jeg skjønner fra andre tråder her inne jobbes det ikke ett sekund over stengetid i bhg, men hva da når det er tomt for barn feks kl 16,og bhg stenger kl 17? Arbeides det da med andre oppgaver frem til kl 17? Eller går man tidligere hjem? Får man da betalt til kl 17 selv om man gikk tidligere hjem eller skrives det feks 1645 på timelista? 

Anonymkode: 9feb7...31a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer nok veldig. Vi har instrukser om at det skal være bemanning på huset til stengetid (om foreldre vil oss noe, hente noe, osv), og dørene går ikke i smekk før stengetid uansett. Men vi kan godt sendt hjem alle unntatt to (skal ikke være alene på huset), dersom noen har opparbeidet seg avspasering. Ellers er det nok av prosjekter å sysle med i en tom barnehage. Tenk hvor spennende lekemiljø man kan rydde frem til barna for neste dag! 

For øvrig har jeg aldri opplevd å være "tom for barn" mer enn maks 10-15min før stengetid... 

Anonymkode: 3d2dd...417

• Liker 18
Skrevet

Andre ting frem til kl 17. Får betalt til kl 17, så er der til 17. Eneste vi har fått beskjed om er at i ferien (romjul, dagene før påske osv) kan vi gå når vi er tomme. Nå er vi så og si aldri tomme for barn for kl 17, så egentlig ikke noe som er aktuelt hos oss. 

Anonymkode: 0c3a5...0ea

• Liker 5
Skrevet

Venter på de andre avdelingene, vi har ikke lov til å gå før alle barn er henta. Gjør ting som skulle vært gjort.

Anonymkode: 85dd1...047

• Liker 4
Skrevet

De vasker og steriliserer barnehagen så klart, utenom det så har de jo masse dokumentasjon og skjemaer og merakkels.

Anonymkode: 33041...a5c

• Liker 9
Skrevet

De fleste har fastlønn med mindre de er vikar.

Jeg pleier å sitte på kontoret og jobbe med planer etc. rydde og organisere til neste dag, rydde litt i skap ect. Vi må ha åpent i tilfelle noen kommer for å hente ting i garderoben el.

Anonymkode: a0030...d6a

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor skal noen andre enn arbeidsgiver trenge å ha noen tanker om det? 

Anonymkode: e624d...8aa

• Liker 27
Skrevet

Vi har tre avdelinger, og hvis alle er tomme for barn og alt av rydding, slukking og sjekking av ditt og datt er gjort, kan vi dra hjem. Er det barn igjen på huset må det være minst to stk igjen, tredjemann som har tom avdeling blir ofte sendt hjem(og nå i disse tider kan vi ikke ta over de andre avdelingene og bytte heller). Vi må ikke bruke avspasering hvis vi mot formodning skulle være så heldig å kunne gå hjem kl 16 på en fredag. Det er jo ytterst sjelden at sjer. 

Anonymkode: 4ede8...be1

• Liker 5
Skrevet

I bhg der min går ble det for en stund tilbake bestemt at de ikke får stenge og dra før stengetid uansett, etter at de presterte å låse/glemme et barn der fordi de trodde alle var henta.

Anonymkode: e23cf...b8d

• Liker 5
Skrevet
28 minutter siden, nettengel said:

I disse koronatider håper jeg de kan ta en velfortjent time fri med full lønn! 

Really? Det må det være det mest provoserende jeg har lest i år. Er det noen yrker som har fått latet seg i år så er det barnehageansatte med to mnd betalt fri på våren, deretter vanlig sommerferie og så rå utnyttelse av korona situasjonen for å ta seg fri i enhver mulighet med litte grann snue hos barn eller seg selv. Retningslinjene tolker dem etter sin beste egeninteresse for mest mulig fri. 

Er blitt mor for et par år siden og har fått helt hakeslep over hvor dårlig arbeidsvilje de i barnehagen har. 

Man betaler for en tjeneste og får den mest ræva service og holdning. 

De har rett og slett glemt at de er på jobb hvor folk har betalt for en tjeneste, i dette tilfellet å passe barna. 

Jeg har betalt for å få barnepass! Gjør jobben deres! Nei jeg er ikke en venn som du kan ringe fordi det er travelt på jobb, gjør jobben deres!!

Anonymkode: 34964...85f

• Liker 16
Skrevet

Har jobbet 12 år i bhg og aldri opplevd det scenarioet som du beskriver. Aldri vært tomt i bhg før tidligst 10 min før stenging. En avdeling kanskje men ikke hele barnehagen. Ofte hjelper avdelingene hverandre på ettermiddag så da er en med de andre. Om bhg skulle bli tom så er det rutiner på det, en skal være igjen til kl er der. Bruker tiden på å rydde, vaske, gjøre klart til neste dag, plantid ol. 

Om alt er ryddet og klart men det likevel er tid igjen hadde jeg som pedleder sagt til mine medarbeidere at de kan gå hjem og at jeg blir tiden ut. Det skjer at foreldre hentet barna for sent (det skjer oftere enn at avd er tom tidlig) som gjør at en må jobbe lengre, og at ansatte kommer før åpningstid for å gjøre klart til dagen, så at man en gang i skuddåret får gå 10 min før skulle bare mangle! 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har betalt for å få barnepass!

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du betaler ca 15 kroner i timen for barnehageplassen.

3100 kroner i måneden, 200 timer tilgjengelig bruk av barnehagen. 

Hva slags service forventer du for den prisen?😂 

Anonymkode: 10362...411

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Really? Det må det være det mest provoserende jeg har lest i år. Er det noen yrker som har fått latet seg i år så er det barnehageansatte med to mnd betalt fri på våren, deretter vanlig sommerferie og så rå utnyttelse av korona situasjonen for å ta seg fri i enhver mulighet med litte grann snue hos barn eller seg selv. Retningslinjene tolker dem etter sin beste egeninteresse for mest mulig fri. 

Er blitt mor for et par år siden og har fått helt hakeslep over hvor dårlig arbeidsvilje de i barnehagen har. 

De har rett og slett glemt at de er på jobb hvor folk har betalt for en tjeneste, i dette tilfellet å passe barna. 

Jeg har betalt for å få barnepass! Gjør jobben deres! Nei jeg er ikke en venn som du kan ringe fordi det er travelt på jobb, gjør jobben deres!!

Anonymkode: 34964...85f

Du høyres veldig hyggelig ut, gitt.

• Liker 28
Skrevet

I vår barnehage tror jeg de kan gå hjem når alle er henta, det er nok derfor jeg er den mest forhatte foreldren der. Mine tvillinger hentes alltid 10-15 minutter før stengetid og er ofte de siste på avdelingen.  Ikke uvanlig at de sitter fult påkledd i garderoben når jeg henter kl.16.45, da er det enda 15 min til det stenger. Grunnet min jobb kan jeg ikke hente før, heller ikke på fredager. 

Anonymkode: c1a81...0dd

Skrevet

Vi går ut og leker ! Husker i husene, klatrer, og bruker dumphuska... pluss pluss.. 🤪🤪

Anonymkode: 6fab3...5a6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi går ut og leker ! Husker i husene, klatrer, og bruker dumphuska... pluss pluss.. 🤪🤪

*husker i huskene..

Skrevet

Vi jobber i utgangspunktet til vakta er ferdig. Men eg og mange andre har ofte arbeida 5~7.min over, noen ganger kvar dag heile veka. Det blir lett 30.min på ei veka. Vi jobber ikkje for lite av å gå heim tidlegare eit par ganger i årer det faktisk skjer. Her er det som regel barn heilt til vi stenger heile året. 

Anonymkode: 82185...644

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi jobber i utgangspunktet til vakta er ferdig. Men eg og mange andre har ofte arbeida 5~7.min over, noen ganger kvar dag heile veka. Det blir lett 30.min på ei veka. Vi jobber ikkje for lite av å gå heim tidlegare eit par ganger i årer det faktisk skjer. Her er det som regel barn heilt til vi stenger heile året. 

Anonymkode: 82185...644

Flere her sier at det aldri er tomt for barn flr stengetid, hvor er disse barnehagene? Vår barnehage er kun mine 2 unger igjen etter kl. 16.00. Ekstremt sjeldent at det er andre unger der når jeg henter kl. 16.40-1645.

Anonymkode: c1a81...0dd

• Liker 2
Skrevet

Gjør noe som skulle vært gjort, som man ellers ikke har tid til. Har også gått hjem før tiden, retferdiggjør det ift lønn med at man kommer før tiden på åpningsvakt, og da ikke får betalt for det. Er jo litt forskjellig praksis, noen har arbeidstid til bhg stenger og noen litt over stengetid. En bhg jeg har jobbet i går hjem om det er tomt klokken 16, de andre går ikke hjem før stengetid i tilfelle noen skal hente noe eller tar kontakt på annen måte. De fleste går hjem ved stengetid om det er tomt, selv om de har arbeidstid lenger. 

Anonymkode: 27ea6...35d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...