Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått begynnende grå hår. Farger dere håret? Eller lar dere det grå håret komme sånn som det kommer?

Jeg har mye grått hår over ørene mens resten er ikke så grått. Burde jeg farge alt? Er usikker. Eller kun farge håret over ørene?

Jeg har aldri farget håret før men det er først i det siste to-tre årene jeg har sett grå hår.

Anonymkode: d222a...eae

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Har noen grå hår i tinningene, gjør ingenting med det foreløpig. Har mørkt hår, men synes ikke det er veldig synlig ennå.

Skrevet

Farger ikke. Er i utgangspunktet mellomblond, og har endel helt hvite hårstrå. Det ser ikke grått ut, bare blondt på en litt annen måte. Så da dropper jeg det. Er godt mulig jeg begynner å farge hvis jeg syntes det blir veldig tydelig, eller veldig ujevnt. Samtidig kjenner jeg flere med naturlig farge som har skikkelig kul stil, og jeg håper jeg blir litt som dem.

Anonymkode: 83acc...330

Skrevet

Hvor gammel er du? 

Jeg er 33, og hatt grå hår i 2-3år. Napper de ut enn så lenge. Vurderer å farge snart. Blir jo bare mer og mer. 

Anonymkode: d4c29...ab3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Farger alt. Er mørk og har mange grå hår, ikke bare i tinningen men over alt. 

Hadde jeg kun hatt litt grått som deg hadde jeg nok latt det være eller kun farget det grå. 

Endret av Heisenberg
Skrevet

Jeg har ikke grått hår, men glasshår. Dvs gjennomsiktige hårstrå som er helt glatte. Noen får også opprinnelig farge tilbake ved stressfrie perioder  <_<  
Opprinnelig mørk blond, nå farges det til mørk gyllenblond. Glasshårene tar ikke til seg farge, men blendes inn blant de som gjør det. 

Skrevet

Har ett eller to akkurat i skillet, men har ikke tenkt å gjøre noe med det :) lar de være, napper ikke ut. Har mørkebrunt hår.

Mamma har i alle år stresset med sine, og gått til frisøren hver 6. uke for å farge. Kan ikke si det frister, bruke så mye tid og penger på håret. Jeg er 31, hatt de to stråene siden jeg var 29, så  det går sakte😊

Syns naturlig hår er penest og grått fordi man eldes, uansett alder, er pent i mine øyne. 

Anonymkode: aa9a0...38e

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde blondt/ mellomblondt hår som lysnet veldig om sommeren, og de grå hårene jeg fikk var nesten hvite. Det så egentlig mest ut som om jeg hadde stripet håret. Overgangen til helgrått gikk derfor helt fint for meg og jeg følte aldri noe behov for å farge det. Nå er det helt grått (grå-hvit), fin farge som kler meg 😊

Anonymkode: 9795c...bd0

Skrevet

Jeg har glasshår, som ikke tar til seg farge. I tillegg er de ruglete og ekle i strukturen. Enn så lenge napper jeg, men det blir mer og mer, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Glasshårene ser ut som kjønnshår, liksom. 

Anonymkode: 8ce47...766

Skrevet

Farget håret i mange år siden. Var rundt 35-40 år da jeg startet. Ble lei av og etterfarge 1 gang i måneden. Går 2-3 uker så får man sølvstripen. Har nå grått hår. Det er enda litt av min farge innimellom så det ser ut som håret er stripet. Har fått mye skryt av fargen. Men det tok ca 2 år før alt som som var farget ble borte, frisøren ville ikke klippe for kort. Det så rart ut en stund når halve håret er grått og resten er ettervekst at hårfarge. 

Anonymkode: 63a78...9c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Farget håret i mange år siden. Var rundt 35-40 år da jeg startet. Ble lei av og etterfarge 1 gang i måneden. Går 2-3 uker så får man sølvstripen. Har nå grått hår. Det er enda litt av min farge innimellom så det ser ut som håret er stripet. Har fått mye skryt av fargen. Men det tok ca 2 år før alt som som var farget ble borte, frisøren ville ikke klippe for kort. Det så rart ut en stund når halve håret er grått og resten er ettervekst at hårfarge. 

Anonymkode: 63a78...9c8

Høres veldig fint ut med blanding!

Jeg har selv grodd ut lyse striper fra mitt mørke hår, tok 3 år (hår til livet). Jeg har ikke tenkt å gjøre den prosessen igjen når håret blir gråere, nå får det være naturlig 😊

Det kan se ok ut når det vokser ut, frisøren min gjorde overgangen litt mindre markant, men det vil jo være synlig. Når man får grått hår ser det oftest ut til å gå gradvis, og da er det bedre å bare la det gro ut av seg selv om man er komfortabel med det😊

Anonymkode: aa9a0...38e

Skrevet

Heia. Jeg farger mamma sitt hår kun rundt kanten pga der hun har synlige grå hår. Bruker minicolor/glansvask ettersom man ikke får markert ettervekst av det😁

legger med link på hvordan jeg gjør det: 

• Liker 2
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har glasshår, som ikke tar til seg farge. I tillegg er de ruglete og ekle i strukturen. Enn så lenge napper jeg, men det blir mer og mer, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Glasshårene ser ut som kjønnshår, liksom. 

Anonymkode: 8ce47...766

Samme her. Hadde de nå enda vært samme struktur som resten av håret. Men ja, ser ut som malplassert kjønnshår. Jeg napper det vekk enn så lenge, blir det for mye så må jeg begynne å farge. Håper bare det grå lar seg farge da. Jeg synes ikke grått hår er noe fint, det er fint på de som har ungdommelig hud men det har ikke jeg. Vil ikke bli gammal kjerring ennå. 

Anonymkode: ebf2f...762

Skrevet

31 år. Mørkt hår. Kanskje 4-5 grå hår. I starten nappet jeg ut det ene som kom. Nå driter jeg i det. Det er like naturlig som rynker. En del av denne pakken min. Det har jeg akseptert og det får de rundt meg gjøre også 🤣

• Liker 1
Skrevet
by Bente skrev (På 19.12.2020 den 23.29):

Heia. Jeg farger mamma sitt hår kun rundt kanten pga der hun har synlige grå hår. Bruker minicolor/glansvask ettersom man ikke får markert ettervekst av det😁

legger med link på hvordan jeg gjør det: 

Har faktisk kikket på den videoen der 😂😁

Utfordringen med det er jo at hjemmefarge sjeldent er lett å matche egen naturlige farge - altså finne den fargen som er likest ens egen. 

—————-

Til HI; 

hadde tenkt å droppe farge, men med økende mengde grå hår synes jeg min naturlige farge mattes ned.

Står mellom å stripe det en 2-3 ganger i året eller farge - klarer ikke bestemme meg 🙈

Anonymkode: a97e5...2b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har faktisk kikket på den videoen der 😂😁

Utfordringen med det er jo at hjemmefarge sjeldent er lett å matche egen naturlige farge - altså finne den fargen som er likest ens egen. 

—————-

Til HI; 

hadde tenkt å droppe farge, men med økende mengde grå hår synes jeg min naturlige farge mattes ned.

Står mellom å stripe det en 2-3 ganger i året eller farge - klarer ikke bestemme meg 🙈

Hyggelig at du har sett på filmen🥰

Skjønner utfordringen, jeg tenker fargen kan være lysere enn din naturfarge. Da vil det grå bli dempet ned og ikke bli like fremtredende😉 

Du kan sende PM på face eller insta siden min så kan jeg se hva jeg ville anbefalt deg å gjøre🥰 Ellers er nok det enkleste striper, problemet der er da at man ofte må ta de nesten hvite og med det kan også håret se mer grått ut på sikt😉 Masse lykke til🥰

Skrevet

Jeg er 36, og har hatt grå hår i minst 10 år. Dårlige gener på det punktet. :lol:  De siste...5 årene har det  vært så mye at jeg har farget det. Tar etterveksten med glansfarge, typ L'Oréal Casting Crème Gloss, hver 6. uke eller noe.

Nå har det derimot blitt så ''ille'' at jeg skal begynne å lysne håret. Har opprinnelig mørk kastanjebrun, men tenker å lysne gradvis slik at grå hår ikke vises så godt.

For å ha det sagt: synes egentlig damer med grått hår er innmari fine, men synes ikke det passer meg i det hele tatt. 

Skrevet
by Bente skrev (36 minutter siden):

Hyggelig at du har sett på filmen🥰

Skjønner utfordringen, jeg tenker fargen kan være lysere enn din naturfarge. Da vil det grå bli dempet ned og ikke bli like fremtredende😉 

Du kan sende PM på face eller insta siden min så kan jeg se hva jeg ville anbefalt deg å gjøre🥰 Ellers er nok det enkleste striper, problemet der er da at man ofte må ta de nesten hvite og med det kan også håret se mer grått ut på sikt😉 Masse lykke til🥰

😇🙏

Tenker striper egentlig ja.....

Eneste er at jeg ikke er så glad i veldig lyst hår, var kjempefornøyd inntil omgang 3-4, da var det i lyseste laget.

Men kanskje man bare må få frisøren til å legge inn litt fargestriper i litt mørkere toner 🤷‍♀️

Sola på sommeren hjelper liksom ikke på superlysningen :) 

Liker godt de videoene forresten 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...