Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fortiden 100% sykemeldt fra Jobben. Jobben jeg har er den verste og jeg ble mye mobbet, og det var derfor en av grunnene til at jeg sykemeldte meg, i tilleg til andre personlige grunner. Men jeg merker jeg blir verre av å sitte hjemme fordi jeg ikke møter noen, bare spiser dritt mat dagen lang og ser serier. Jeg vil jobbe. Jeg vil ikke tilbake til min gamle jobb, men jeg vil ha en ny jobb der jeg vil prøve meg på å jobbe rundt 50%. Hvordan får man til dette? Kan jeg være sykemeldt på min gamle jobb, finne meg ny jobb og i tillegg være delvis sykemeldt? Hvordan funker dette..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke DU som sykmelder deg, men en lege....

Anonymkode: b5064...e91

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke DU som sykmelder deg, men en lege....

Anonymkode: b5064...e91

Du kan absolutt jobbe 50 og være sykmeldt 50, men da hos eksisterende arbeidsgiver

Anonymkode: 3dbeb...272

• Liker 6
Skrevet

Du kan være 50% sykemeldt og finne en ny jobb og jobbe 50% der. Det gjorde jeg.

Anonymkode: 741ed...52d

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er vel ikke helt kurrant? Hvis du jobber for en annen arbeidsgiver så kan din opprinnelige arbeidsgiver bestride sykemeldinger siden du åpenbart kan jobbe for andre.

• Liker 2
Skrevet

Da må i såfall legen friskmelde deg til arbeidssøking i 50%.

Anonymkode: 4bc31...729

• Liker 2
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Uten å si opp? Du var altså ansatt 100% ett sted, i full sykemelding, og 50% et annet sted, som "frisk"?

Blir ikke det litt rart da?

Anonymkode: 64180...196

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uten å si opp? Du var altså ansatt 100% ett sted, i full sykemelding, og 50% et annet sted, som "frisk"?

50% av stillingen må da sies opp / søkes permisjon, men vil tro arbeidsgiver nekter og sier at 100% av stillingen må sies opp pga ugunstighet for arbeidsgiver. 

Anonymkode: bddb6...aa0

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg fortsatte å være sykmeldt i lang tid etter arbeidsforholdet opphørte. Fikk etterhvert en 50% jobb :) 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg fortsatte å være sykmeldt i lang tid etter arbeidsforholdet opphørte. Fikk etterhvert en 50% jobb :) 

Ja, selvfølgelig kan du finne deg en ny jobb og jobbe der om det forrige arbeidsforholdet er opphørt.

Det er ikke hva TS spør om.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...