AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #1 Skrevet 18. desember 2020 I kveld var jeg nær å kjøre på en person som gikk tvers over veien. Bekkmørkt og han hadde mørke klær -dungribukse. Mannen var i tillegg helt mørkhudet ( dette er ikke rasistisk ment) og ja det gjør saken enda verre. Jeg måtte bråstoppe og han bare gikk sakte rett frem med nesa oppi været. 0 trafikk vett. Jeg blir så irritert. Uansett hvor usynlig han er, blir det fører sin feil om eller når han blir påkjørt. Samtidig er det jo helt forferdelig både å kjøre på noen og å bli påkjørt. Burde ikke folk som det der få bot? Anonymkode: 88da2...3db 9
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #2 Skrevet 18. desember 2020 Helt enig! Her på Østlandet er det mørkt, tåke og regn. Blir nesten glad når jeg kjører på jobb rundt 8 for alle ungene som går på barneskolen er fulle av refleks. Vi voksne ikke 😒 Anonymkode: 36bdd...7b8 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #3 Skrevet 18. desember 2020 Folk som går ute uten refleks håper jeg har registrert seg som organdonorer. Jævla idioter. Anonymkode: 6e00f...037 9
OlsenHansen Skrevet 18. desember 2020 #4 Skrevet 18. desember 2020 Enkelte folkeslag er kjent for å gjøre dette. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #6 Skrevet 19. desember 2020 Jeg går på den smellen 2-3 ganger i året. Kjører alltid fra dør til dør, eller tar taxi om det er alkohol involvert. Så om jeg for en gangs skyld må gå noen meter utendørs i mørket så har jeg aldri refleks. Men er da ekstremt obs på trafikk. Anonymkode: de220...5b8
Gjest ti10 Skrevet 19. desember 2020 #7 Skrevet 19. desember 2020 For ikke å snakke om at de gjerne går med musikk på øret også. Skulle tro de har en slags konkurranse med seg selv om å se hvor lenge de kan overleve ved kun å stole på andre trafikanters evne til å ta hensyn i trafikken.
Honey Dew Skrevet 19. desember 2020 #8 Skrevet 19. desember 2020 Du er ikke alene. Jeg var ute og kjørte i forgårs og på denne strekningen var det ikke veilys og jeg klarte ikke å se denne mannen som kom gående svartkledd sammen med en svart hund. Jeg måtte stå på bremsen. Jeg hadde noen reflekser liggende i bilen og tilbød han den ene, men han bare fnyste og gikk videre. 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #9 Skrevet 19. desember 2020 Jeg fikk hjertet i halsen i fjor vinter. Kjørte på en vei hvor fartsgrensen er 40 (takk og lov), å plutselig fyker det en unge på sykkel over gangfeltet. Ungen hadde ikke en eneste refleks, og var kledd i mørke klær. Jeg var et par meter fra å kjøre over gangfeltet når han kom. Fyfader jeg hadde lyst til å filleriste den ungen. Lærer de ikke lenger at de skal stå rolig til de er sikker på at sjåfører har sett deg? Anonymkode: 6e00f...037 7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #10 Skrevet 19. desember 2020 Jeg mener politet burde ha hjemmel til å gi forenklet forlegg til de som ferdes etter vei uten refleks. Samme beløp som man får for og ikke bruke belte eller hjelm. Anonymkode: 207f4...d1c 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #11 Skrevet 19. desember 2020 12 hours ago, OlsenHansen said: Enkelte folkeslag er kjent for å gjøre dette. Som for eksempel nordmenn. Veldig mange, som ikke selv kjører bil, er ikke klar over hvor mye mindre synlige de er for en bilist, enn de er synlige for hverandre (de gående og syklende). Det som skal til er opplysningskampanjer, opplysningskampanjer, opplysningskampanjer. Og inntil videre må bilister bare være så påpasselige de klarer. Anonymkode: 7caaf...21c 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #12 Skrevet 19. desember 2020 Dette har jeg opplevd før. har hatt veldig god oversikt, men siden den andre ikke fikk beviser nok for det måtte jeg bli idioterklært. Altså at den andre må ‘ser’ at du ‘ser’ for at det skal være gyldig. Anonymkode: cd3a4...ddd
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #13 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 18.12.2020 den 20.55): Helt enig! Her på Østlandet er det mørkt, tåke og regn. Blir nesten glad når jeg kjører på jobb rundt 8 for alle ungene som går på barneskolen er fulle av refleks. Vi voksne ikke 😒 Anonymkode: 36bdd...7b8 Men nå kjører alle bilister på Østlandet GANSKE fort også! Hva med å sette ned farten i tettbygde strøk? Her om dagen kom det tre biler etter hverandre som akselererte rett før et overgangsfelt med fartsdump, og det var en sølepytt rett ved veien også, og jeg gikk langs fortauet! Ble så sint at jeg var på vei til å ta tak i en stor stokk og kaste i ruta på de som kjørte forbi i hensynsløs og høy fart!! Drit og dra, dere skremmer folk!! Anonymkode: eccc3...b1f 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. desember 2020 #14 Skrevet 22. desember 2020 Jeg kaller dem for selvmordskandidater.
_popcorn_ Skrevet 22. desember 2020 #15 Skrevet 22. desember 2020 Ryddet for brukerdebatt. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #16 Skrevet 22. desember 2020 Dette er et gjentagende problem, og gjør at vi må være enda mer forsiktige når vi kjører i mørket. Særlig om det dreier seg om en fotgjengerovergang, der må det kjøres veldig sakte om man ikke har oversikten. Bruk fjernlys når muligheten byr seg, og brems heller veldig ned om du ikke kan være sikker på at det er klart. Anonymkode: 67bb9...3ab
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #17 Skrevet 22. desember 2020 Folk må bruke refleks i sentrum også!! Vanskelig å se noen som krysser veien i helsvart. Anonymkode: 5627a...130 1
Gjest Chroma Skrevet 22. desember 2020 #18 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 19.12.2020 den 11.51): Jeg mener politet burde ha hjemmel til å gi forenklet forlegg til de som ferdes etter vei uten refleks. Samme beløp som man får for og ikke bruke belte eller hjelm. Anonymkode: 207f4...d1c Dette er jeg enig i.
Blue Berry Skrevet 22. desember 2020 #19 Skrevet 22. desember 2020 Har også tenkt på dette. Vi er flinke til å ta på barna refleks, men ikke oss selv? Jeg bruker alltid refleksvest, uansett hvor stygt det er!! Før jeg fikk lappen skjønte jeg ikke hvor skummelt det var, men hater virkelig å kjøre i byen og tettbebygde strøk. Nesten ingen har på seg refleks 1
Gjest Chroma Skrevet 22. desember 2020 #20 Skrevet 22. desember 2020 Absurdah skrev (2 minutter siden): Har også tenkt på dette. Vi er flinke til å ta på barna refleks, men ikke oss selv? Jeg bruker alltid refleksvest, uansett hvor stygt det er!! Før jeg fikk lappen skjønte jeg ikke hvor skummelt det var, men hater virkelig å kjøre i byen og tettbebygde strøk. Nesten ingen har på seg refleks Mange er dessverre ikke flinke til å ta på barna refleks heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå