Gå til innhold

10 åring og vennskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 10 år som har hatt en bestevenn siden barnehagen. Gutten min sverger til denne vennen og vil ikke være sammen med noen andre. Vennen til gutten min derimot har flust av andre venner og har derfor nedprioritert han den siste tiden. Jeg prøver å komme med forslag om gutten min kanskje kan ringe noen andre? Men, nei. Det er kun han ene han vil være sammen med. Gang på gang blir jeg vitne til at sønnen min blir avvist. Passer aldri, avtaler blir avlyst og telefonen blir sjelden besvart. Gutten min ser ikke ut til å bry seg. Han ringer han like herlig helga etter, selv om han blir avvist da også. Jeg kan ikke huske sist kameraten hans tok initiativ og ringte gutten min... 

Som mor er dette så vondt å se på... spesielt når gutten min ikke vil være sammen med noen andre heller.

Noen råd til hva jeg burde gjøre i denne situasjonen? 
Mest sannsynlig så har de kanskje vokst fra hverandre... hvertfall fra kameraten sin side. Hvordan få han til å ville være sammen med andre? Har prøvd å invitere andre hit mot sønnen min sin vilje egentlig. Han har syns at det har vært greit der og da, men så blir det ikke noe mer enn den ene gangen. 

Vondt i mammahjerte...

Anonymkode: 254af...6e8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melde på noen fritidsaktiviteter? Spørre lærer om det er noen barnet ditt passer med?

Anonymkode: a4208...514

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Melde på noen fritidsaktiviteter? Spørre lærer om det er noen barnet ditt passer med?

Anonymkode: a4208...514

TS her:

Pga korona så har fritidsaktivitetene han pleier å gå på blitt avlyst. Det har de vært siden ca oktober. Men, håper jo de starter opp igjen. Likevel finner han liksom ikke venner som han vil «henge med» der heller. Lærern sier at han er godt likt i klassen. Og han er sammen med flere på skolen... Men, han vil ikke være sammen med noen av dem på fritiden. Kun han ene bestevennen. Skal prøve å snakke med lærer en gang til kanskje... Mulig han har noen tips... 

Anonymkode: 254af...6e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...