Gå til innhold

Han synes jeg er «feit»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

j23

Traff en gutt (28) på tinder for litt over et år siden. Vi har utrolig god kjemi, samme humor og vi er begge opptatt av kosthold. Han tar det dog til det ekstreme, noe jeg har visst fra dag 1, så dette er nok mye min egen feil.. 

Han er ekstremt opptatt av kropp, hva andre spiser, vekten til andre osv. Han snakker utrolig mye om dette, og hvor mye han ikke fordrar andre overvektige. Han har selv en flott kropp, og har jobbet hardt for den, men jeg synes dette begynner å gå til det ekstreme. 

Husker at han kalte meg lat for å ikke ha trent på 3 dager en gang, ga meg dårlig samvittighet for å drikke en milkshake (noe jeg gjør SVÆRT sjeldent), har kalt jenter som er mindre enn meg overvektige, veiledet meg om hvor mye jeg burde spise osv. 

Han er egentlig ganske snill, som er grunnen til at det gjør det så vanskelig. Jeg synes det er ubehagelig å spise foran han, og vi koser oss aldri med mat. Nå er det for eksempel julaften snart og han spiser nesten ingenting i redsel for å legge på seg denne dagen. Når han ikke spiser vil ikke jeg spise foran han heller. 

Jeg slet i mine yngre dager med mat, og har merket nå at dette begynner å komme tilbake. Merker at selvbildet mitt har blitt mye verre etter at jeg ble kjent med han. Jeg er nå 171cm og 61kg, men ser meg selv som lubben/overvektig, noe jeg ikke gjorde før og da var jeg tyngre. 

Vet ikke hva jeg skal gjøre egentlig. Er redd for å droppe han da vi har så god kjemi ellers, men ser at han ikke er bra for meg :( Han har også en mor med anorexi og jeg unnskylder mye av det han gjør med dette.

Anonymkode: c9147...156

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er jo ikke bra for deg. Hjelper ikke at «han er så snill ellers» når du får store problemer med selvbildet av å være med han. Han er jo fullstendig besatt av kropp og kosthold, å du vil aldri føle at det du gjør er bra nok fordi han tar det enda et hakk lenger. 

Anonymkode: bfe7f...272

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump. 
Han har spiseforstyrrelser og forsøker å overføre de til deg. 

Anonymkode: 37449...730

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dump. 
Han har spiseforstyrrelser og forsøker å overføre de til deg. 

Anonymkode: 37449...730

Ja når han ikke kan spise en eneste julemiddag i frykt for å legge på seg så har man et problem altså 

Anonymkode: bfe7f...272

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke nødvendigvis spiseforstyrrelser, men dette hadde jeg aldri orket. Jeg prøver også å passe formen, men jeg setter alt for stor pris på gleder ved mat og drikke til at jeg kunne leve sånn, eller uten en partner å dele denne gleden med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

j23

Traff en gutt (28) på tinder for litt over et år siden. Vi har utrolig god kjemi, samme humor og vi er begge opptatt av kosthold. Han tar det dog til det ekstreme, noe jeg har visst fra dag 1, så dette er nok mye min egen feil.. 

Han er ekstremt opptatt av kropp, hva andre spiser, vekten til andre osv. Han snakker utrolig mye om dette, og hvor mye han ikke fordrar andre overvektige. Han har selv en flott kropp, og har jobbet hardt for den, men jeg synes dette begynner å gå til det ekstreme. 

Husker at han kalte meg lat for å ikke ha trent på 3 dager en gang, ga meg dårlig samvittighet for å drikke en milkshake (noe jeg gjør SVÆRT sjeldent), har kalt jenter som er mindre enn meg overvektige, veiledet meg om hvor mye jeg burde spise osv. 

Han er egentlig ganske snill, som er grunnen til at det gjør det så vanskelig. Jeg synes det er ubehagelig å spise foran han, og vi koser oss aldri med mat. Nå er det for eksempel julaften snart og han spiser nesten ingenting i redsel for å legge på seg denne dagen. Når han ikke spiser vil ikke jeg spise foran han heller. 

Jeg slet i mine yngre dager med mat, og har merket nå at dette begynner å komme tilbake. Merker at selvbildet mitt har blitt mye verre etter at jeg ble kjent med han. Jeg er nå 171cm og 61kg, men ser meg selv som lubben/overvektig, noe jeg ikke gjorde før og da var jeg tyngre. 

Vet ikke hva jeg skal gjøre egentlig. Er redd for å droppe han da vi har så god kjemi ellers, men ser at han ikke er bra for meg :( Han har også en mor med anorexi og jeg unnskylder mye av det han gjør med dette.

Du skal gå fra han før du sliter med spiseforstyrrelser det vil ta et halvt liv å bli kvitt. Ingen fyr er verd det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke feit! Du er slank, og du skal finne deg noen som respekterer deg og som ikke har slike vrangforestillinger om kropp/vekt. Han høres farlig ut. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ortoreksi"

Les om lidelsen, vurder om du kan leve sånn. Her må du tenke på din egen helse. For han kommer du aldri til å bli bra nok TS. 

Anonymkode: ee5d9...f64

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en perfekt vekt for din høyde. Han høres litt vel fanatisk ut, men det er hans valg. Men du skal ikke endre deg for han, han må ta deg som du er, ellers så får du bare finne en som gjør det. Hadde du vært stor så kunne det vært en slags omsorg fra han, men du har jo normal vekt.

Anonymkode: f7f5a...b23

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

j23

Hadde aldri taklet å være sammen med noen som han. Som Joey sa det:

FCA87DE6-304A-4A57-97B6-5EFE112F6814.thumb.jpeg.b53d4469fb17e80accd0385b372ee107.jpeg

Jeg hadde dumpet fyren. Men jeg skriver i profilen min at sofa er en av mine hobbyer, sammen med tv, film, gaming, så hadde nok ikke blitt sammen med ham til å begynne med (selv om merkelig mange aktive menn liker meg 🤪, som jeg selv sveiper bort, for jeg orker ikke å føle noe press på å trene ol).

Anonymkode: a7f2c...a6d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

(Klipp) Jeg slet i mine yngre dager med mat, og har merket nå at dette begynner å komme tilbake. Merker at selvbildet mitt har blitt mye verre etter at jeg ble kjent med han. Jeg er nå 171cm og 61kg, men ser meg selv som lubben/overvektig, noe jeg ikke gjorde før og da var jeg tyngre. 

Dine gamle problemer med mat begynner å komme tilbake fordi du er sammen med en som så tydelig uttrykker nettopp dét, altså problemer med mat, kropp og vekt. han høres ut som personifiseringen av noe du virker å fortsatt slite med.

En slik person er virkelig ikke bra for deg har slitt med mat selv, og som har dette i nær familie. Du vil pga. din erfaring være spesielt sårbar på slike tema, og ha det bedre sammen med folk som har et mer avslappet og sunt forhold til mat og vekt.

Anonymkode: 05414...b52

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

"Ortoreksi"

Les om lidelsen, vurder om du kan leve sånn. Her må du tenke på din egen helse. For han kommer du aldri til å bli bra nok TS. 

Anonymkode: ee5d9...f64

Damn, det har jeg. Visste ikke det hadde et navn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er en pakke, Ts. Derfor gir det ingen mening å si «han er snill selv om han åpenbart sliter psykisk og trigger mine dårlige sider». (Som du sier i innlegget ditt)

Du må nemlig velge hele pakken når du blir sammen med noen, om det er som venn, familie eller kjæreste. Du kan ikke velge å være kjæreste med han minus den delen av han som sliter med mat og vekt. 

Det er ikke enkelt. Men det er viktig at du forstår:

1. at det er veldig vanskelig å droppe et menneske du liker fordi det ikke gjør deg til den beste versjonen av deg. 

2. at det er helt normalt at det er så vanskelig som det er

3. at noen mennesker klarer å likevel droppe mennesker som gjør oss vondt 

4. at de som klarer å droppe slike forhold har akkurat like mye vondt som du har

5. at grunnen til at de klarer det er at de har øvd på grensesetting over tid.

Så begynn å øve på grensesetting. Det viktigste ved grensesetting er nemlig ikke å si «nei» eller «dette er ikke ok oppførsel». Essensen i grensesetting er å stå i det etter å ha sagt nei. For det er da det vil bli ubehagelig. Og det er meningen at det skal være ubehagelig. Man må rett og slett lære seg å tåle ubehag skal man lage seg et godt liv. Dessverre.

Anonymkode: 8ca1f...65a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kjemi ellers? Han er snill ellers? Hvordan kan du mene dette om en sånn mann? Han er åpenbart ikke snill. For å være ærlig så har du ingen grunn til å klage over at han oppfører seg slik når du selv aksepterer det. Hadde du ikke akseptert det så hadde du sagt ifra og gått. Det er tydeligvis greit for deg at han er slik, så hva er problemet? 

Jeg hadde dumpa han tvert, men det er fordi jeg ikke liker slemme mennesker. Og iallfall ikke sånne typer gutter. 

Anonymkode: f00ed...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir dere to, og dere får barn. Skal han klage hele graviditeten om at har lagt på deg, fått strekkmerker og at magen din har forandret seg?

Hvis han er så ille NÅ, blir han bare verre, det er jeg sikker på. 

Løp jente! Du kan ikke forandre han. Du vil ikke leve resten av livet med en sånn fyr som kommer til å ødelegge deg sakte men sikkert. 

Vil du at dine barn skal ha en pappa som er sånn?

Anonymkode: cfcb4...449

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...