Gå til innhold

Inspirert av tråden om egentid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min vil bare ses kvelder, han jobber skift og er mye borte, vi ses bare på kvelder i helgene og sover sammen. Han vil helst ikke gjøre noenting med meg i helger på dager, da styrer han med sitt og er veldig opptatt av at jeg må dra hjem og gjøre ditt og datt etter frokost. Jeg synes det er sårt og føler at jeg bare er kjekk å ha så han slipper å være alene om kveld og natt. 

Jeg begynner å bli lei av dette og lurer på hva dere andre tenker? Nå som juleferien kommer er jeg spent om det blir en endring, han har sagt seg enig i å finne på ting da..

Anonymkode: 5f203...c2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som kjæresten min, det. Han jobber skift, og jobber mye. Vi tilbringer lite hele dager sammen, mest kvelder enten på ukedag eller helg. Det gjør også at det er begrensa hva vi kan finne på i tidsrommet der vi sees. Og vi er lite sosial som par, og knapt noe under Corona. Jeg har 0 illusjoner om at ting blir annerledes i jula. Men jeg har planer om å prate med ham om det. 

Akkurat i høst har det egentlig vært greit, har syntes livet har vært slitsomt og satt pris på å få være mye sammen med familie eller bare være aleine. Jeg har begynt å jobbe en del ekstra sjøl også, for å få helgene til å gå og tjene litt mer penger samtidig. 

Det er veldig annerledes enn andre forhold jeg har vært i. På godt og vondt. Han er selvstendig, og tåler godt mine prosjekter og nykker. Men jeg ønsker mer tid sammen. Han sa før at han synes det er vanskelig å sove med andre. Han har likevel tatt initiativ til det iblant, og likt det. Jeg fantaserer iblant om at vi flytter sammen, da tror jeg vi måtte hatt 2 soverom så han jevnlig kunne sovet på "gjesterommet" før eller etter jobb. Han er ikke god å være tett på når han er sliten. Men han er jo sliten fordi han jobber mye. Jobbinga er vel største bremsen mot et liv jeg vil ha. 

Anonymkode: 91afb...e20

Skrevet

Jeg tenker at dere ikke er en god match, og at du bør lete videre om han ikke tilfredsstiller dine behov. Du kan ikke forandre på hans personlighet. Det er sånn han er. Men det finnes mange der ute som har det samme behovet som deg, og som liker å leve i tosomhet. 

Jeg er en blanding av oppmerksomhetssyk og introvert. Så en god blanding passer meg utmerket. En balansegang. Der man er sammen, men ikke må være oppå hverandre hele tiden. Bor man sammen er det ekstra viktig for meg å ha dager hvor jeg slipper å forholde meg til partner. Da mener jeg ikke at jeg skal ignorere. Men at jeg får tid for meg selv til å holde på med egenaktiviteter, eller bare ha det stille rundt meg. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Kjæresten min vil bare ses kvelder, han jobber skift og er mye borte, vi ses bare på kvelder i helgene og sover sammen. Han vil helst ikke gjøre noenting med meg i helger på dager, da styrer han med sitt og er veldig opptatt av at jeg må dra hjem og gjøre ditt og datt etter frokost. Jeg synes det er sårt og føler at jeg bare er kjekk å ha så han slipper å være alene om kveld og natt. 

Jeg begynner å bli lei av dette og lurer på hva dere andre tenker? Nå som juleferien kommer er jeg spent om det blir en endring, han har sagt seg enig i å finne på ting da..

At du gidder!

Hadde følt meg som en puledokke, ikke som en kjæreste.

Anonymkode: 5ce9a...0fc

Skrevet
Rant skrev (1 time siden):

Jeg er en blanding av oppmerksomhetssyk og introvert. Så en god blanding passer meg utmerket. En balansegang. Der man er sammen, men ikke må være oppå hverandre hele tiden. Bor man sammen er det ekstra viktig for meg å ha dager hvor jeg slipper å forholde meg til partner. Da mener jeg ikke at jeg skal ignorere. Men at jeg får tid for meg selv til å holde på med egenaktiviteter, eller bare ha det stille rundt meg. 

Kan jeg spørre deg hvordan du tenker det kan fungere i praksis? Skal man være i hver sin del av huset? Vi bor hver for oss nå, men har ikke råd til stort hus. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan jeg spørre deg hvordan du tenker det kan fungere i praksis? Skal man være i hver sin del av huset? Vi bor hver for oss nå, men har ikke råd til stort hus. 

Trenger ikke nødvendigvis det. Man kan sitte i samme sofa til og med. Men at man noen timer ikke trenger å skravle om trivielle ting. At man har det rolig sammen. At personen ikke MÅ se en episode av serie med meg akkurat da - eller MÅ se en film eller MÅ gjør ett eller annet som forstyrrer min alenetid (altså, må gjøre noe jeg må ta del i - partner kan godt se film, serie...etc alene). Eller at man kan dra ut på middag med venninne/venninner uten partner eller på kino alene eller gå en tur alene. Sånne ting. 

Endret av Rant
  • Liker 2
Gjest Den tredje
Skrevet (endret)

Jeg syns du har lov til å si hva du sliter og lider med til partneren din. Partneren din vil nok hjelpe deg med problemene dine. 

Så vist du sier feks. Jeg føler meg ensom når jeg gjør alt alene. Så vil han nok tilby seg selv til å løse noen av de ensom/alene problemene. Bare husk og si takk og setter pris på at han er med deg og gir deg det du trenger. :) 

Endret av Den tredje
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hele er veldig enkelt Ts.

Dette er det han trenger eller vil ha. Han er god til å si fra og grensesette, mens du er dårlig på å si fra og helt elendig på å grensesette. Derfor blir det helt naturlig slik at han  setter rammene for forholdet deres. 

Det er ikke hans feil at du er dårlig på å si fra. Det er heller ikke hans feil at du er elendig på grensesetting. Det er ditt (og kun bare ditt) ansvar at du sier fra og grensesetter. 

Synes du at det er ugreit å bare sees kvelder? Da må du si det. Og sier han «da er ikke jeg interessert» så er det helt ok (faktisk er det mer enn ok. Det er veldig klokt). Men da må du slå opp. For det, Ts, er grensesetting. Du finner deg i at han bestemmer fordi du ikke liker å sette grenser. Og det liker du ikke fordi å sette grenser har (og skal ha) ubehagelige konsekvenser.

Så øv på å sette grenser, og dette går seg til veldig fint. Trolig bør dere begge ende med en annen partner, men det finner du ut av når du bare lærer deg det med grenser.

Anonymkode: 6a8a8...0df

• Liker 1
Skrevet
Rant skrev (2 timer siden):

Trenger ikke nødvendigvis det. Man kan sitte i samme sofa til og med. Men at man noen timer ikke trenger å skravle om trivielle ting. At man har det rolig sammen. At personen ikke MÅ se en episode av serie med meg akkurat da - eller MÅ se en film eller MÅ gjør ett eller annet som forstyrrer min alenetid (altså, må gjøre noe jeg må ta del i - partner kan godt se film, serie...etc alene). Eller at man kan dra ut på middag med venninne/venninner uten partner eller på kino alene eller gå en tur alene. Sånne ting. 

Signerer dette, fullt og helt. Jeg er også slik - balanse er optimalt. Det gir også frihet. 
hilsen særboende kvinne på fjerde året, og har fortsatt kjæresten i behold. 

Anonymkode: 440db...874

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Signerer dette, fullt og helt. Jeg er også slik - balanse er optimalt. Det gir også frihet. 
hilsen særboende kvinne på fjerde året, og har fortsatt kjæresten i behold. 

Anonymkode: 440db...874

Jeg tror et sånt forhold også bevarer forelskelsen lengre, fordi man får føle på lengsel og savnet. Og man får gledet seg litt ekstra. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...