Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette et tegn på at fødselen kan starte snart? Gjør vondt hele tiden, men spesielt når jeg står eller går nå. Baby ligger med hodet festet tror jeg. 

Anonymkode: c1c42...2f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har fått bekkenløsning, leddbåndet i symfysen din slækker litt. 

Anonymkode: 653e2...b78

Skrevet

Åja... Trodde man fikk vondt i korsryggen ved bekkenløsning. Vil det hjelpe å dra til kiropraktor eller fysioterapeut, eller er det for sent i svangerskapet? Hva får man eventuelt hjelp til? Takk for svar! 

Skrevet

Bekkenet ditt har tre ledd, to bak og ett fremme. 

Svømming er bedre dokumentert enn kiropraktikk, men en god fysioterapeut kan kanskje hjelpe deg med noen passende øvelser. Finn noen som har erfaring med gravide, ikke en hvilken som helst idrettsfysioterapeut. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Svømming er bedre dokumentert enn kiropraktikk, men en god fysioterapeut kan kanskje hjelpe deg med noen passende øvelser. Finn noen som har erfaring med gravide, ikke en hvilken som helst idrettsfysioterapeut. 

Tusen takk for tipset 👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ENIG!!

Anonymkode: f3b4e...b24

Skrevet

Jeg er bare i uke 21,men erfaring fra tidligere svangerskap så vet jeg at der jeg får vondt under bekkenløsning er nettopp symfysen.. 

Anonymkode: 5e843...f84

Skrevet

Ser at du har fått tips om svømming, det ble jeg verre av i mitt forrige svangerskap. Kunne det i første svangers. Ellers er varmtvannsbasseng å anbefale. 

Anonymkode: ff97e...3c0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Åja... Trodde man fikk vondt i korsryggen ved bekkenløsning. Vil det hjelpe å dra til kiropraktor eller fysioterapeut, eller er det for sent i svangerskapet? Hva får man eventuelt hjelp til? Takk for svar! 

Bekkenløsningen min startet i 1 trimester. Er nå i 3. Har ikke hatt vondt i korsryggen enda. 

Anonymkode: 33ef9...f8b

Skrevet

Google et bilde av bekkenet. Symfysen er beinet ved «tissen» og er en del av bekkenet. Noen får symfyseløsning. Ville tatt det opp med jordmor, så får du litt øvelser du kan gjøre hjemme. Er det skikkelig ille bør du gå til fysioterapeut eller kiropraktor og evt sykemelde deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...