Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva går du for? Og hvorfor? Har du alle barnas dorullnisser oppstallet på peishylla eller går det helst i vattengler og religiøse symboler?

Anonymkode: 80e16...3e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva går du for? Og hvorfor? Har du alle barnas dorullnisser oppstallet på peishylla eller går det helst i vattengler og religiøse symboler?

Ja takk begge deler? Vet ikke om han har laget dorullnisser ennå

• Liker 2
Skrevet

Ingen av delene. Verken nisser eller engler har noe med jul å gjøre.

Eventuelle dorullnisser står fremme et år, så havner de i resirkuleringen. Ingen barn like rå se sine gamle «kunstverk» fra de var klønete småttiser rundt forbi. Husker jeg hatet at min mor sparte på alt slags skrap barnehage/skole tvang oss til å lage. :ler: 

Anonymkode: 77eea...347

• Liker 1
Skrevet

Lys og engler. Og stjerner. Ikke en eneste nisse så langt øyet kan se. 

Anonymkode: a7336...548

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eventuelle dorullnisser står fremme et år, så havner de i resirkuleringen. Ingen barn like rå se sine gamle «kunstverk» fra de var klønete småttiser rundt forbi. Husker jeg hatet at min mor sparte på alt slags skrap barnehage/skole tvang oss til å lage. :ler: 

Har verken nisser eller engler noe med jul å gjøre? Oi, det trodde jeg..

• Liker 3
Skrevet

Lys og blomster 

Anonymkode: 811d3...7a0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lys og engler. Og stjerner. Ikke en eneste nisse så langt øyet kan se. 

Høres fint ut! Er du kristen? (Bare svar om du synes det er greit å svare på ☺️)

Skrevet

Nissejul, og ikke en eneste engel. Singel uten barn så jeg blir gudskjelov ikke belemret med dorullnisser :ler: . Og for the record, den jeg i sin tid laget forsvant fort ut av barndomsjula. Mor og jeg var skjønt enige om at den ikke egnet seg for fremvisning. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres fint ut! Er du kristen? (Bare svar om du synes det er greit å svare på ☺️)

Jeg syns igrunn og engler er finest. Ikke fordi jeg er kristen men liker mer nøytral julepynt uten for mye rødt og grønt. Liker mer hvitt og isaktige, glassaktige farger. Får sånn følelse av vinter og sne da. 

• Liker 1
Skrevet

Salig blandings! 

• Liker 2
Skrevet

Begge deler i skjønn forening♥️

Anonymkode: eb3c2...767

• Liker 4
Skrevet

Helst ingen av delene. Men har alle barnas dorullnisser og andre kreative kunstverk fremme. De fleste på ett sted 😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det har det vel. 

Anonymkode: eb3c2...767

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ingen barn like rå se sine gamle «kunstverk» fra de var klønete småttiser rundt forbi. Husker jeg hatet at min mor sparte på alt slags skrap barnehage/skole tvang oss til å lage. :ler: 

Det stemmer ikke for alle. Barna mine elsker sine gamle dorullnisser og lignende ting de laget når de var mindre. Blir alltid mye snakk om hvor gamle de var når de laget den, hvilken barnehage var det osv. Og de vil ha det fremme, selv mange år etter 😊

(Et par av dem er tenåringer og vil gjerne ha fremme kunstverkene fra barnehagen fortsatt)

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 4
Skrevet

Nissejul. 

Jeg  feirer ikke den oppdiktede bursdagen til en tilfeldig person som levde for ca 2000 år siden, så det er ingen religiøse symboler i mitt hjem. Jul er en hedensk feiring og har ingenting med kristendommen å gjøre.

Anonymkode: e8cd1...9d0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nissejul. 

Jeg  feirer ikke den oppdiktede bursdagen til en tilfeldig person som levde for ca 2000 år siden, så det er ingen religiøse symboler i mitt hjem. Jul er en hedensk feiring og har ingenting med kristendommen å gjøre.

Anonymkode: e8cd1...9d0

Så hyggelig at du velger å feire hedensk jul. Så er det noen som velger å feire kristen jul 🙂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.12.2020 den 19.43):

Spent på hva du pynter til jul da.

Her setter jeg veldig pris på det barna lager, og hadde ikke funnet på å hive det heller. Men nå har ikke mine barn en tendens til å lage "kunstverk" som du kaller der, men nyttige og fine ting jeg setter stor pris på.

Anonymkode: 3c6ec...746

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.12.2020 den 19.51):

Ja 😊

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Skulle egentlig svart nissejul siden jeg liker dem best, men her er det faktisk ikke en eneste nisse :( Vet ikke hvor de ble av i flyttelasset. Her er det heller lyslenke-jul, hele stua er full :) Og granbargirlandere med lys i og masse adventstjerner i vinduene. Har fargede lyslenker og animerte istapper langs hele taket på utsiden også, det er så koselig ^^ Neste jul kommer nissene også 😄 

Skrevet

Nisser i fleng! Gamle tomtenisser, amerikanske nisser, gammelnisser, thejulekalender-nisser, smånisser, st. niklas-nisser osv. Har masse julepynt! 

Synes det finnes mange fine religøse julesanger, men bryr meg ikke om jesu fødsel og det der. Han ble vel ikke engang født til jul, det var vel bare et markedsføringstriks for å selge inn evangeliet og kristenheten som solid tradisjon.

Anonymkode: 46fb9...96b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...