AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #1 Skrevet 18. desember 2020 Har googla en del om hva som er best for å treffe eggløsning. Hva er deres erfaringer? Sex annenhver dag? Sex dagen før positiv eggløsningstest? Anonymkode: 7627b...832
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #2 Skrevet 18. desember 2020 Sex annenhver dag i uken før eggløsning (jeg får plutselig korte sykluser, vet ikke hvorfor), pluss på selve dagen. Tester ikke, men følger kalenderen og fysiske tegn Anonymkode: 25750...55e
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #3 Skrevet 18. desember 2020 Dette er sikkert helt mot alle råd.. men jeg har blitt gravid to ganger, og begge gangene hadde vi sex bare én gang (ved positiv EL test). Det har ikke gått de gangene vi hadde sex mange ganger. Sikkert bare tilfeldig da! Anonymkode: 206f6...285
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #4 Skrevet 19. desember 2020 Eggløsning er 12-36 timer etter siste positive test. Og at spermen bruker ca 12 timer opp til egget. Sperm kan leve opp til 7 dager, med snitt på 5 dager. Egget lever 24 timer. Så da er det bare å regne i vei Og, ved nedsatt spermkvalitet kan sex hver dag forringe kvaliteten ytterligere. Dårlig spermkvalitet kan også føre til kortere levetid. Men ved normal spermkvalitet har det null niks å si, og hadde ikke stresset med dette om dere normalt har sex minst 1-2 ganger hver uke. Anonymkode: c752d...097
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #5 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette er sikkert helt mot alle råd.. men jeg har blitt gravid to ganger, og begge gangene hadde vi sex bare én gang (ved positiv EL test). Det har ikke gått de gangene vi hadde sex mange ganger. Sikkert bare tilfeldig da! Anonymkode: 206f6...285 Er ikke sikker det er tilfeldig nei. Mulig mannen din har litt lavt spermanntall, og da er det bedre å «spare opp». De som sliter med å få barn anbefales visst annenhver dag. Anonymkode: 40c92...e07
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #6 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke sikker det er tilfeldig nei. Mulig mannen din har litt lavt spermanntall, og da er det bedre å «spare opp». De som sliter med å få barn anbefales visst annenhver dag. Anonymkode: 40c92...e07 Ja, kanskje det. Men har tatt sånn hjemmetest hvor han slo ut max på antall svømmere (de er jo ikke 100% til å stole på da) Hadde en hypotese for meg selv om at egget som traff fersk sæd hadde bedre sjans til å bli befrukta, og de gangene vi hadde hatt sex f.eks. 5-4-3-1 dager før EL, så ville egget treffe den eldste sæden og at en evt befruktning var av dårlig kvalitet. Dette stemmer helst sikkert ikke, da, for jeg har aldri hørt om dette noe sted.. Anonymkode: 206f6...285
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #7 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, kanskje det. Men har tatt sånn hjemmetest hvor han slo ut max på antall svømmere (de er jo ikke 100% til å stole på da) Hadde en hypotese for meg selv om at egget som traff fersk sæd hadde bedre sjans til å bli befrukta, og de gangene vi hadde hatt sex f.eks. 5-4-3-1 dager før EL, så ville egget treffe den eldste sæden og at en evt befruktning var av dårlig kvalitet. Dette stemmer helst sikkert ikke, da, for jeg har aldri hørt om dette noe sted.. Anonymkode: 206f6...285 Akkurat det stemmer nok ikke tror jeg. Men siden du har kartlagt EL så er du jo fruktbar når du har samleie. Så jeg tror kanskje det er så enkelt 😅 Anonymkode: 40c92...e07 1
Amatariel Skrevet 20. desember 2020 #8 Skrevet 20. desember 2020 De tre siste gangene jeg har blitt gravid har vi hatt sex på 2/5, 3/5 og 3/5 av de fertile dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå