Gå til innhold

Burde jeg øve meg på karamellpuddingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal servere karamellpudding på julaften og vil så gjerne at den skal bli perfekt. Har bare laget det én gang før, for to år siden, og da ble den nydelig. Men jeg har flyttet siden da og har en annen ovn, og kjenner at jeg blir litt stressa av tanken på å servere noe mislykket på juleaften. Vurderer å lage en øvelsespudding, men tenker både på svinn og penger og at det er litt tullete.

Hva ville dere gjort? Hva er de typiske feilene man gjør med karamellpudding? 

Anonymkode: ffd7d...42a

Skrevet

Nå skal ikke jeg servere karamellpudding på julaften, men skal servere en dessert jeg også kun har lagd engang før. Jeg skal derfor testkjøre desserten denne helgen. Her i huset klarer vi nok fint spise den opp før jeg skal lage ny til julaften🤭

Anonymkode: 22840...08a

Skrevet

Hvis jeg hadde råd hadde jeg definitivt laget en test runde. Eventuelt lage den ene tidlig nok til å eventuelt lage en ny en dersom det ikke gikk bra.

Skrevet

Ville definitivt testkjørt det. Jeg har aldri laget det før, men vet bestemoren min hater å lage det andre steder enn hjemme pga ovnen. Vet ikke hvorfor, men det ligger visst noe der for å få den perfekt 😛 Ville testet. 

Skrevet

Bruk ferske egg, eller så ferske egg som mulig. Ellers kan det fort smake fis, hehe. Jeg har blitt servert karamellpudding med et hint av fis selv, har senere lært at dette skyldes egg som ikke er ferske nok. 

Skrevet

Jeg ville absolutt laget desserten en gang før jul.

Skrevet

Ok, da gjør jeg det i morgen :) Dere overbeviste meg!

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå skal ikke jeg servere karamellpudding på julaften, men skal servere en dessert jeg også kun har lagd engang før. Jeg skal derfor testkjøre desserten denne helgen. Her i huset klarer vi nok fint spise den opp før jeg skal lage ny til julaften🤭

Anonymkode: 22840...08a

Handler litt om å prøve å spise sunt, særlig før jul. Men ja, det er jo veldig godt :)

Skrevet

Ja, du bør øve deg. Min mor, som har lang erfaring med å lage karamellpudding, pleier alltid å øve. Siden det er fast juledessert pleier hun også å servere det 1. Søndag i advent. Til konfirmasjonen min oppdaget hun før jul at den nye ovnen lagde piper i puddingen, så da ble det ganske mange puddinger frem til mai.

At karamellpudding er en av de deiligste dessertene som finnes er også en grunn til å øve.

Anonymkode: 487de...191

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...