AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #1 Skrevet 18. desember 2020 Har termin om 1,5mnd og har tenkt å jobbe så lenge jeg klarer. Begynte plutselig å tenke på "hva om fødsel starter på jobb?"😱 Så da lurer jeg på, har noen her opplevd at fødsel startet på et litt ugunstig sted? Typ vannavgang på butikken eller noe😅 Hvordan gikk det? Anonymkode: 03ee3...a05
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #2 Skrevet 18. desember 2020 Jeg har ingen erfaringer altså, men vil bare si at det er ca 15% av alle fødsler som starter med vannavgang. Det er svært sjelden det skjer som på film hvor det der splæsj fostervann ut over hele restauranten liksom 😅 Min fødsel startet med svake rier som bygget seg opp. Det er det vanligste. Jeg var hjemme da, men jeg kunne glatt vært på jobb og så gått hjem mellom første rie og eksorsisme-skrikersomengal-vannetspruteroveralt-fødsel 😛 Det bygget seg opp gradvis. Anonymkode: 5a1f6...d79 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #3 Skrevet 18. desember 2020 Min fødsel startet med sprutdiare og spying (samtidig) over en lav sko. Heldigvis var jeg hjemme. det skal jeg faen meg være neste gang jeg skal føde barn også. Jeg DREIT i trusa fordi jeg ikke rakk fram til do og fordi jeg ikke greide knipe igjen når jeg spydde. Anonymkode: 6c6c6...732 8
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #4 Skrevet 18. desember 2020 Moren min ble født på et hotell på bryllupsreisen til besteforeldrene mine. Det var ca. to måneder igjen til termin, og fødselen gikk så fort at det ikke ble tid til å prøve å komme seg til sykehus. Anonymkode: f05b1...3dc
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #5 Skrevet 18. desember 2020 Jeg kunne fått stormrier midt i bursdagsselskapet til min venninne, det var der jeg egentlig hadde tenkt å være den dagen. Fødselen startet veldig brått og varte bare i 2,5 timer fra første rie. Men jeg avlyste i siste liten. Ikke fordi jeg trodde det var fødsel på gang, men fordi jeg hadde litt luft i magen og følte meg småuggen. Siden jeg var høygravid, sliten og sov dårlig i tillegg så orket jeg ikke å styre med å dra i bursdagen, selv om mageknipen var under middels ille i seg selv. Mitt råd er å ha lav terskel for å avlyse ting eller ringe inn syk på slutten. Anonymkode: 26b81...1c6 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #6 Skrevet 18. desember 2020 Vannet gikk på ettermiddagen, på et kjøpesenter. Dagen før var jeg på jobb 😄 Anonymkode: 6273e...cb2 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #7 Skrevet 18. desember 2020 Jeg var glad jeg var hjemme da min første fødsel startet, for det var med tidenes splæsj 🤣 hadde vært veldig ukurant om det var på jobb feks, hadde blitt søkkvåt og etterlatt meg en svær dam Anonymkode: 03503...5ce 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #8 Skrevet 18. desember 2020 Min fødsel startet med et realt splæsj..heldigvis var det på natten og klarte å stupe ut av sengen før vannet kom.😆 Men, dette var rett over termin. Anonymkode: d8474...f81 3
Urwa Skrevet 18. desember 2020 #9 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ingen erfaringer altså, men vil bare si at det er ca 15% av alle fødsler som starter med vannavgang. Det er svært sjelden det skjer som på film hvor det der splæsj fostervann ut over hele restauranten liksom 😅 Min fødsel startet med svake rier som bygget seg opp. Det er det vanligste. Jeg var hjemme da, men jeg kunne glatt vært på jobb og så gått hjem mellom første rie og eksorsisme-skrikersomengal-vannetspruteroveralt-fødsel 😛 Det bygget seg opp gradvis. Anonymkode: 5a1f6...d79 Jeg har fire barn og alle fire fødslene startet med en splæsj🙊🙉🙈 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #10 Skrevet 18. desember 2020 Vannet gikk på elkjøp! Heldigvis var det ikke med ett splatt man ser på film. Fikk heller ikke vonde og sterke rier med en gang. Handlet ferdig, dro hjem, ringte føden, og dro inn ett par timer senere når riene tok seg opp. Anonymkode: d9d9b...e2c 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #11 Skrevet 19. desember 2020 Jeg jobbet også så lenge det er lov, og har en jobb hvor jeg pendler (med fly). Så husker jeg så for meg skrekk scenarioet at fødselen startet i flyet, eller på jobb (i et annet land, så jeg måtte føde der alene). Men den startet stille og rolig hjemme et par dager før termin (og varte i fem døgn, så det var tid til det hele). Støtter de som sier at du må bare ha lav terskel for å avlyse avtaler og lignende om du ikke føler deg på topp. Anonymkode: af4e7...389
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #12 Skrevet 19. desember 2020 Urwa skrev (8 timer siden): Jeg har fire barn og alle fire fødslene startet med en splæsj🙊🙉🙈 Jeg sier jo ikke at det ikke kan skje, bare at det er sjelden 😄😄 Anonymkode: 5a1f6...d79 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #13 Skrevet 19. desember 2020 Det der er skummelt, jeg er heldigvis en del hjemme, så fødselen startet egentlig rolig hjemme. Er likevel redd for at vannet skal gå i en butikk eller en butikk med teppegulv. Liksom skal man tilby seg å tørke opp? Erstatte teppet? Anonymkode: 77b62...85e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #14 Skrevet 19. desember 2020 Har født flere ganger. Den ene gangen hadde jeg gått med sterke kynnere i over en uke og prøvde å leve livet noenlunde vanlig. Gikk på kjøpesenter sammen med søsteren min og barna som var 1 1/2 og 3 år. Da sier hun plutselig at hun har tatt tiden på meg og at hun ser at jeg er preget mer jevnlig nå og at det alltid gikk mellom 2-3 min mellom hver gang. Ringte så føden og ble hentet der med sykebil og babyen kom etter 1 time. En annen gang fødselen startet hjemme kom alt så overraskende at det heller ikke passet helt😂 Jeg var i super form, og vi hadde mye besøk i hagen denne dagen. Bakte boller og steikte lapper med ett fantastisk overskudd. Derfor ble det slik at når det begynte å bli mørkt ble alle nabobarna invitert inn til å leke videre. Kjente jeg måtte tisse og i det jeg satt meg på wc (heldig med den) «splæset» vannet ut. Vi hadde fått beskjed på sjekk på sykehuset to dager før at babyen lå langt oppe med navlestrengen over åpningen, så jeg måtte legge meg flatt om fødselen startet med vannavgang. Klarte så å låse opp døra før jeg la meg ned, men problemet var å få gitt beskjed til mannen som ennå var ute i hagen med 8 små unger inne i huset mellom 3-7 år. Måtte tilslutt bare rope og der kom sønnen og nabogutten som fikk formidlet dette til «hele» nabolaget. Sykebilen kom ganske fort og den dagen var jeg gatas underholdning😂 Anonymkode: 5fdc8...22e 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #15 Skrevet 19. desember 2020 Jeg fikk de første riene inne i en butikk langt hjemmefra, og fikk litt hetta ved tanken på om jeg kom til å klare å komme meg hjem før det spant ut av kontroll. Det gikk helt fint å komme hjem, og jeg tenkte at da var jeg jo skjermet for kleine øyeblikk iallfall. Såpass feil kan man ta! Vi bodde i en stor bygård, og jeg hadde en veldig lang latensfase og endte opp sengeliggende og ute av stand til å komme meg opp og ut i bil. Ble derfor hentet i ambulanse, med båre helt fra sengen og inn til sykehuset. Det vi ikke visste var at naboene våre holdt på med innflytting, så det stod hauger av esker og kasser i gangen både til høyre og venstre for døren vår. Så ambulansepersonellet ga dem beskjed om å få ryddet vei i en viss fart, og det ble såpass til styr at jeg fikk et solid publikum da jeg forlot leiligheten stroppet fast på båre, og med den godt brukte spyposen i hånda. Jeg husker at jeg ropte til naboen at «det går bra; vi skal bare ha baby! Sees nok til uka!» i forbifarten, for jeg var *bittelitt* flau der jeg lå. I tillegg var det nydelig vær ute, så vår vakkert opparbeidede bakgård var stinn av folk som nøt dagen. Jeg følte meg som et dyr i zoologisk hage... 🙈😂 Anonymkode: 300dc...59a 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #16 Skrevet 19. desember 2020 Første fødsel gikk vannet mens jeg var på isfiske. Kjente jeg ble våt og vagga til bilen, fikk av meg boblebuksa utenfor bilen og det virkelig splæsja ut på parkeringa🙈 med nummer to gikk vannet på hytta. Strakk meg etter en kaffekopp, kjente et knepp og vannet strømma ut😅 Hadde en rimelig stressa mann, som hadde forrige styrtfødsel friskt i minnet, mens jeg tenkte at detta kom til å ta tid. Ungen ble født på en rasteplass mellom hytta og sykehuset. Anonymkode: 90b48...611 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #17 Skrevet 19. desember 2020 Nja, ukurant tidspunkt. Vannavgang under tre nøtter til askepott. Anonymkode: 3f36e...de1 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #18 Skrevet 19. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nja, ukurant tidspunkt. Vannavgang under tre nøtter til askepott. Anonymkode: 3f36e...de1 😂🙈 Åh, da ville jeg blitt passe fortvilet! Kan du med hånden på hjertet si at du ikke forbannet den timingen der, så er du jammen tøffere enn meg! Anonymkode: 300dc...59a 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #19 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 😂🙈 Åh, da ville jeg blitt passe fortvilet! Kan du med hånden på hjertet si at du ikke forbannet den timingen der, så er du jammen tøffere enn meg! Anonymkode: 300dc...59a Hadde termin i januar, så var litt uforventet. Født 25 desember da. Anonymkode: 3f36e...de1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #20 Skrevet 20. desember 2020 Tja. Jobbet med rier en dag (fredag).. Men kom meg gjennom dagen da. Bare litt distraherende 😆 Anonymkode: 8c514...ebc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå