Gå til innhold

Medisinering ADHD ungdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en 13-årig gutt som nettopp har blitt utredet for ADHD. Nå skal han starte opp på medisiner. Vi har tett kontakt med psykiater, men jeg vil gjerne høre om andres erfaring med medisinering av barn for ADHD. 

Jeg vet ennå ikke hva slags medisiner han skal prøve ut, så jeg vil gjerne høre om erfaringer med ulike typer av medisiner også!:)

Tusen takk!

Anonymkode: 0c96a...191

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har en 13-årig gutt som nettopp har blitt utredet for ADHD. Nå skal han starte opp på medisiner. Vi har tett kontakt med psykiater, men jeg vil gjerne høre om andres erfaring med medisinering av barn for ADHD. 

Jeg vet ennå ikke hva slags medisiner han skal prøve ut, så jeg vil gjerne høre om erfaringer med ulike typer av medisiner også!:)

Tusen takk!

Anonymkode: 0c96a...191

8 åringen har gått 2 uker på Ritalin nå. Skal øke dosen i morgen... Gått veldig bra, bortsett fra at det har vært litt kort lunte til tider. Verst første dagene... Ellers merket vi at hun ble stille etter inntak. Var fortsatt som før, bare mindre pratsom. Når medisinen går ut, merker vi det på skravlingen! 

Ungen selv merker ikke noe, annet at hun sier selv hun kan bli sur fort... 

Anonymkode: 96e92...e79

Skrevet

Mindre utbrudd, mer harmonisk, mindre konflikter, mer fokus, bedre relasjoner, nedre refleksjoner. Hele livet ble endret ❤️ 

Anonymkode: 6d628...218

Skrevet

Her valgte tenåringen å slutte med medisin pga bivirkningene. Det godtok jeg. Ble noen utfordringer med skolegang, men vi kom oss ogjenmom det.

Anonymkode: 4d996...2a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...