AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #1 Skrevet 18. desember 2020 Hei, vi kjøpte en bruktbil hos forhandler med bruktbilgaranti for ikke så lenge siden. Det har vært noen feil på denne. Én av feilene har de så langt ikke klart å ordne. Bilen har vært innom to ganger, og det er én times kjøring hver vei for oss å komme dit. Det er skikkelig irriterende. Nå vurderer vi reklamasjon. Har vi vårt på det rene når vi sier at de har prøvd å fikse dette to ganger, nå gidder vi ikke mer? Pga. hjemmekontor er jo bilen knapt nok kjørt i det hele tatt, og i bedre stand nå enn ved kjøpet er den også, da mange deler har blitt skiftet i mellomtiden. Vi vil helst ikke tape mer enn omregistreringsavgift på denne. Anonymkode: ae698...657
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #2 Skrevet 18. desember 2020 Når jeg tenker på det skulle feilen ha vært rettet ved overtakelse også, så de har hatt tre sjanser... 🤪 Anonymkode: ae698...657
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #3 Skrevet 19. desember 2020 Jeg tenker at det er alltid best å kjøpe hos merkeforhandlere. Kjøper du hos disse som går under "Annet bilutsalg" kategorien, så er det mange som opplever problemer. Klagene kommer mest mot disse, såkalte "uavhengige bruktbil forhandlere", mens det er minst med klager mot sertifiserte merkeforhandlere. Hva slags bilmerke er det snakk om? Pris? Du har sikkert fått med på kjøpet en av disse "tredje parts" garantiene som omtrent ikke er verdt papiret de er skrevet på. Disse "garantiene" selges som regel av disse "uavhengige bruktbil forhandlere". Har du sjekka deres "Google score" før du kjøpte denne bilen? Der skal du som regel kunne lese en god del tilbakemeldinger fra tidligere kunder. Noen har også Facebook score eller begge deler. Anonymkode: af5f1...b9f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #4 Skrevet 19. desember 2020 Det er en merkevareforhandler og en fem år gammel bil. Men jeg tenkte det var noen regler ift. hva man har av forbrukerrettigheter? Anonymkode: ae698...657
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå