AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #1 Del Skrevet 18. desember 2020 Jeg har en diskusjon med min søster som har bleket håret sitt. Hennes opprinnelige hårfarge er mørk blond /kommunefarget, og når hun har lysnet håret sitt fra mørkeblondt til nesten helt hvitt, så mener jeg det heter å bleke. Når man farger håret sitt i en mørkere farge, så heter det å farge, ikke sant? Hun synes det høres stigmatiserende ut for da tenker man på en blond bimbo og det vil hun ikke være. Anonymkode: 9a818...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 18. desember 2020 #2 Del Skrevet 18. desember 2020 Det går ikke an å farge håret lysere enn den fargen man har. Det må blekes. Det går kun an å farge håret i mørkere nyanser enn det man har. Kort og greit; din søster har bleket håret. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #3 Del Skrevet 18. desember 2020 Million skrev (5 minutter siden): Det går ikke an å farge håret lysere enn den fargen man har. Det må blekes. Det går kun an å farge håret i mørkere nyanser enn det man har. Kort og greit; din søster har bleket håret. Jeg ga henne en t-skjorte som hadde en ganske sprek farge, og sa at den kom til å se bra ut på henne til sommeren når hun var brun og passet godt til hennes blekede hår. Da klikket hun i raseri og sa at hun hadde ikke bleket hår, hun hadde lyst hår.. Ts Anonymkode: 9a818...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #4 Del Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): da tenker man på en blond bimbo og det vil hun ikke være. Anonymkode: 9a818...4c5 HVSKBV. Anonymkode: 3aaca...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 18. desember 2020 #5 Del Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ga henne en t-skjorte som hadde en ganske sprek farge, og sa at den kom til å se bra ut på henne til sommeren når hun var brun og passet godt til hennes blekede hår. Da klikket hun i raseri og sa at hun hadde ikke bleket hår, hun hadde lyst hår.. Ts Anonymkode: 9a818...4c5 Da er dessverre søsteren din på villspor. Hun har bleket håret, enten hun vil innse det eller ikke. Man MÅ bleke hår for å lysne det. Noe annet er umulig. Du har rett. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #6 Del Skrevet 18. desember 2020 Man bruker blekemiddel for å lysne hår. Det er fakta. At hun ikke liker det forandrer jo ikke fakta🙂🙃 Anonymkode: 93c9c...bb9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #7 Del Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): HVSKBV. Anonymkode: 3aaca...432 Hva betyr HVSKBV? TS Anonymkode: 9a818...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #8 Del Skrevet 18. desember 2020 Det er forskjell på de rene blekemidlene og hårfarger som lysner, hårfargene er mildere mot håret og det inneholder pigmenter så det ikke får det tørre blekede preget som vanlig bleking gir og de lysner også håret mindre enn bleking samtidig som det påfører farge så det blir en normal glans i håret. Jeg kaller det å farge håret selv, siden det er en hårfarge, men siden det også lysner det litt, så er det jo litt det er jo en slags bleking og jeg klikker ikke om noen sier bleking altså 😂 . Ønsker bare bevare fargen jeg hadde til jeg var 30, før det begynte bli litt mørkere. Anonymkode: 7cb6a...d1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
by Bente Skrevet 19. desember 2020 #9 Del Skrevet 19. desember 2020 Heia😊 Jeg skjønner diskusjonen, men man kan faktisk farge et hår lysere😉 Det vil si at det er en høyere hydrogenperoksid som klarer å lysne samtidig som man tilfører nye pigmenter😉 Sorry🙈 Her tester jeg en lysfarge: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #10 Del Skrevet 19. desember 2020 by Bente skrev (1 time siden): Heia😊 Jeg skjønner diskusjonen, men man kan faktisk farge et hår lysere😉 Det vil si at det er en høyere hydrogenperoksid som klarer å lysne samtidig som man tilfører nye pigmenter😉 Sorry🙈 Her tester jeg en lysfarge: ...og hydrogenperoksid er et blekemiddel. Anonymkode: 93c9c...bb9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
by Bente Skrevet 20. desember 2020 #11 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): ...og hydrogenperoksid er et blekemiddel. Anonymkode: 93c9c...bb9 Nei ikke det i seg selv😉 Alle hårfarger så og si inneholder h2o2 (hydrogenperoksid) bare med ulik prosent. Vanlig hårfarge har fra 1,5% til 6%, mens lysningsfarger har 9%-12%. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
by Bente Skrevet 20. desember 2020 #12 Del Skrevet 20. desember 2020 Million skrev (På 18.12.2020 den 17.36): Da er dessverre søsteren din på villspor. Hun har bleket håret, enten hun vil innse det eller ikke. Man MÅ bleke hår for å lysne det. Noe annet er umulig. Du har rett. Lurer bare litt på hvilket grunnlag du kan si at dette er rett??? Er du kjemiker, frisør, colorist eller selger for hårfarge? Ettersom du skriver MÅ bleke... Jeg har farget håret lysere på mine kunder i over 20 år, det blir en mye finere blond farge ettersom det nøytraliserer det gule samtidig som det lysner håret😉 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 21. desember 2020 #13 Del Skrevet 21. desember 2020 (endret) by Bente skrev (8 timer siden): Lurer bare litt på hvilket grunnlag du kan si at dette er rett??? Er du kjemiker, frisør, colorist eller selger for hårfarge? Ettersom du skriver MÅ bleke... Jeg har farget håret lysere på mine kunder i over 20 år, det blir en mye finere blond farge ettersom det nøytraliserer det gule samtidig som det lysner håret😉 Sitter du der og påstår at du tar en pakke hårFARGE og putter det i f.eks. mørkt hår som Marion Ravn sitt, og vips så legger fargen seg rundt den mørke fargen hennes og farger håret hennes lyst? Ingen bleking nødvendig, fargen legger seg utenpå den mørke? Sier du at det er slik du får mørkt hår lyst? Den eneste måten å få mørkt hår lysere på, er ved hjelp av en eller annen form for blekemiddel. Endret 21. desember 2020 av Million 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #14 Del Skrevet 21. desember 2020 by Bente skrev (På 20.12.2020 den 1.10): Nei ikke det i seg selv😉 Alle hårfarger så og si inneholder h2o2 (hydrogenperoksid) bare med ulik prosent. Vanlig hårfarge har fra 1,5% til 6%, mens lysningsfarger har 9%-12%. Jo, hydrogenperoksid er et blekemiddel. Jeg er fullt klar over at det brukes i hårfarge, men det er likefullt et blekemiddel. Anonymkode: 93c9c...bb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
by Bente Skrevet 21. desember 2020 #15 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jo, hydrogenperoksid er et blekemiddel. Jeg er fullt klar over at det brukes i hårfarge, men det er likefullt et blekemiddel. Anonymkode: 93c9c...bb9 Men da kan man jo si at alt av hårfarger er bleking ettersom 98% av alle hårfarger blandes med hydrogenperoksid. Man bruker hydrogenperoksid for å åpne hårstrået. Hårstrået må åpnes for å tilføre pigment og fjerne pigment. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
by Bente Skrevet 21. desember 2020 #16 Del Skrevet 21. desember 2020 Million skrev (2 timer siden): Sitter du der og påstår at du tar en pakke hårFARGE og putter det i f.eks. mørkt hår som Marion Ravn sitt, og vips så legger fargen seg rundt den mørke fargen hennes og farger håret hennes lyst? Ingen bleking nødvendig, fargen legger seg utenpå den mørke? Sier du at det er slik du får mørkt hår lyst? Den eneste måten å få mørkt hår lysere på, er ved hjelp av en eller annen form for blekemiddel. Nei er absolutt ikke det jeg sier😉 Det er utrolig mye fargeteori som ligger bak en lekker hårfarge. Det er utgangspunktet på håret som avgjør hvordan sluttresultatet blir. Marion vil ikke oppnå en fin lysfarge på håret med lysfarge, hennes håret er for mørk. Men hvis man er en tonehøyde 8-7 så kan man oppnå et veldig lyst hår med lysfarge. spørsmålet her var ikke om Marion kunne bli blond med lysfarge, men om det går å farge håret lysere fremfor å bleke håret. Her bruker jeg en hårfarge der jeg ikke ønsker lysning, men den inneholder lysning så derfor gikk alt helt feil her🙈 Her har jeg lysnet håret med lysfarge: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 21. desember 2020 #17 Del Skrevet 21. desember 2020 (endret) by Bente skrev (2 timer siden): Nei er absolutt ikke det jeg sier😉 Det er utrolig mye fargeteori som ligger bak en lekker hårfarge. Det er utgangspunktet på håret som avgjør hvordan sluttresultatet blir. Marion vil ikke oppnå en fin lysfarge på håret med lysfarge, hennes håret er for mørk. Men hvis man er en tonehøyde 8-7 så kan man oppnå et veldig lyst hår med lysfarge. spørsmålet her var ikke om Marion kunne bli blond med lysfarge, men om det går å farge håret lysere fremfor å bleke håret. Her bruker jeg en hårfarge der jeg ikke ønsker lysning, men den inneholder lysning så derfor gikk alt helt feil her🙈 Her har jeg lysnet håret med lysfarge: Har du i det hele tatt lest på pakkenes innholdsfortegnelse? Alle farger som lover å LYSNE håret inneholder blekemiddel, i større eller mindre grad. Sammen med evt farge. En hårfarge dekker ikke nok til at en lys farge kan dekke over en mørkere! Det er ikke akkurat som maling heller. Endret 21. desember 2020 av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
by Bente Skrevet 21. desember 2020 #18 Del Skrevet 21. desember 2020 Million skrev (18 minutter siden): Har du i det hele tatt lest på pakkenes innholdsfortegnelse? Alle farger som lover å LYSNE håret inneholder blekemiddel, i større eller mindre grad. Sammen med evt farge. En hårfarge dekker ikke nok til at en lys farge kan dekke over en mørkere! Det er ikke akkurat som maling heller. Skjønner at vi snakker 2 forskjellige språk her. Jeg snakker fagspråk og du snakker utifra dine opplevelser rundt hårfarge. Jeg har jobbet som colorist i 15 år der jeg har kurset norske frisører i hår-farge-teori. Har bygget opp et Color-Blond seminar for Loreal Profesjonell. Når man skal bleke et hår, blander man blekepulver og hydrogenperoksid sammen. Da fjerner du pigmenter i håret. når du farger et hår, blander du fargekrem og hydrogenperoksid. Når man bruker en hårfarge som lysner har den en høyere hydrogenperoksid enn en farge som skal gjøre håret mørkere. Når man lysfarger trekker man ut pigmenter fra håret og tilfører nye, mens når man bleker fjerner man kun pigment. skjønner at dette kan være komplisert å forstå for ufaglærte. Men man kan ikke farge et hår som allerede er farget mørkere, da må man avfarge eller bleke. kunstige pigmenter kan ikke lysnes med kunstige pigmenter, men et jomfruelighår kan lysnes med lysfarge. Håper dette var forståelig🥰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 21. desember 2020 #19 Del Skrevet 21. desember 2020 by Bente skrev (5 minutter siden): Skjønner at vi snakker 2 forskjellige språk her. Jeg snakker fagspråk og du snakker utifra dine opplevelser rundt hårfarge. Jeg har jobbet som colorist i 15 år der jeg har kurset norske frisører i hår-farge-teori. Har bygget opp et Color-Blond seminar for Loreal Profesjonell. Når man skal bleke et hår, blander man blekepulver og hydrogenperoksid sammen. Da fjerner du pigmenter i håret. når du farger et hår, blander du fargekrem og hydrogenperoksid. Når man bruker en hårfarge som lysner har den en høyere hydrogenperoksid enn en farge som skal gjøre håret mørkere. Når man lysfarger trekker man ut pigmenter fra håret og tilfører nye, mens når man bleker fjerner man kun pigment. skjønner at dette kan være komplisert å forstå for ufaglærte. Men man kan ikke farge et hår som allerede er farget mørkere, da må man avfarge eller bleke. kunstige pigmenter kan ikke lysnes med kunstige pigmenter, men et jomfruelighår kan lysnes med lysfarge. Håper dette var forståelig🥰 Det er ikke komplisert i det hele tatt, det er nettopp det jeg har sagt her i tråden. Du sier jo selv nå at lysfarge inneholder noe som bleker håret, ikke kun farge! Så hva er det du protesterer på? Du hadde ikke fått til å farge håret i en lysere farge enn utgangspunktet uten at det var tilført noe som bleket i samme slengen (eller før). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #20 Del Skrevet 21. desember 2020 On 12/18/2020 at 5:34 PM, AnonymBruker said: Jeg ga henne en t-skjorte som hadde en ganske sprek farge, og sa at den kom til å se bra ut på henne til sommeren når hun var brun og passet godt til hennes blekede hår. Da klikket hun i raseri og sa at hun hadde ikke bleket hår, hun hadde lyst hår.. Ts Anonymkode: 9a818...4c5 Jeg hadde også reagert på den kommentaren. Kunne du ikke brukt en setning som man vet ikke kan tolkes fordymsfullt? Lyse hår f.eks. Anonymkode: 4b7d9...23b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå