Gå til innhold

Plutselig sterke mens og eggløsningssmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 2 år siden fødte jeg mitt første (og eneste) barn. Nå har jeg og mannen prøvd å bli gravide i ca 6 mnd, men ingenting har hendt så langt... og det er greit, jeg vet det kan ta opptil 12 mnd, men med første barnet vart jeg gravid 2 uker etter jeg sluttet på minipiller. Jeg begynte aldri på prevensjon igjen etter fødsel. 

Siste 2 sykluser har jeg plutselig fått ekstreme menssmerter og eggløsningssmerter. Jeg har aldri hatt smerter under hverken mens eller eggløsning før. Under eggløsning får jeg sterke menssmerter, med smerter i nedre del av magen som iler ned mot lysken. I tillegg har jeg brun utflod / brune klumper i utflod under eggløsning. Mensen føles ut som riene jeg hadde når jeg hadde 2-4 cm åpning under fødsel! Smertestillende fungerer neste ikke. Forrige syklus var plutselig på bare 25 dager, den pleier å være veldig stabil (28 dager). 

Kan det vere noe galt? Endometriose?! Jeg har vært med gynokolog og alt såg fint ut i, følge henne. Har også vært med lege og tatt blodprøver. Han ville se hva blodprøvene sa, før han henviste meg videre. Kan legge til at barnet vart født med hastekeisersnitt, og jeg har operert bort en eggleder for mange år siden. 

Kan man plutselig få sterke menssmerter/eggløsningssmerter 2 år etter fødsel, uten at noe er galt? 

Anonymkode: 92318...44c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...