Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll på sykehuset, uke 31. Baby ble målt til vekstavik på -2. Betyr det at han er bittelitt mindre enn gjennomsnittet? Alt annet så normalt ut. Hvordan kan jeg eventuelt regne ut hvor mye han veier nå? 

Fikk ny kontroll om fire uker selvom alt ser bra ut, så blir litt stresset..

Anonymkode: 25d68...36e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vekstavvik på -2 er helt innafor, de aller færreste ligger rett på 0 :) Vi hadde -10 og -12 osv, og ble fortalt at det var ikke noe stress. Alle barn er forskjellige.

Skrevet

Vekstavvik på minus 2 er et veldig lite avvik, det er så å si gjennomsnittlig. Min hadde vekstavvik på minus 6, som jordmoren som utførte ultralyden sa at tilsvarte en vekt på ca.3,3 kg ved termin. Veldig få er akkurat på snittet, så veldig mange har avvik, men er allikevel innenfor normalen. 

Anonymkode: 5e2e6...5e9

• Liker 4
Skrevet

På kontroll idag var lillemor-9%, 2910gr uke 38+1. Legen sa at alt innom -25% er normalt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vekstavvik på minus 2 er et veldig lite avvik, det er så å si gjennomsnittlig. Min hadde vekstavvik på minus 6, som jordmoren som utførte ultralyden sa at tilsvarte en vekt på ca.3,3 kg ved termin. Veldig få er akkurat på snittet, så veldig mange har avvik, men er allikevel innenfor normalen. 

Anonymkode: 5e2e6...5e9

Takk, det er betryggende å høre😊

Anonymkode: 25d68...36e

• Liker 1
Skrevet

Eg ville ikkje stressa over det :)

Anonymkode: d22e1...c01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...