Gå til innhold

Absolute Music 9, tidenes album!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ISeeYouCreep
Paranøtt skrev (På 18.12.2020 den 16.53):

Da var det nr 25 jeg hadde tror jeg. Så rart at den var på 29 også, så lenge etterpå. Det var jo de nyeste hitsene som var på de platene ☺️

Endret av Nasse Nøff ❤
Nasse Nøff ❤ skrev (Akkurat nå):

Var nr 25 jeg hadde også tror jeg, for coveret på 29 ser ikke kjent ut. 
Men ifølge nettet så ble begge de to gitt ut i 1998. Den nr 29 er lagt ut med liste over alle sangene flere plasser og alle sier det samme, coveret sier også cher. 

R-2190612-1364145317-8083.jpeg.jpg
Nr 25 hadde jeg og den har også cher ifølge nettet og coveret. Veldig rart at begge to er gitt ut i 1998. 
R-659883-1588357164-3057.png.jpg

Nr 25 så veldig kjent ut ja 😊 Kanskje nr 29 var et samlealbum siden det tydeligvis kom ut til jul. Det rare er at jeg husker jeg fikk nr 25 til jul 🤔 

Annonse

Kågebruker skrev (43 minutter siden):

I have girlfriend and she is so blue.

Jeg kjøpte den på singel. Hørte på den nonstop i en hel dag. Uten pause. Etter det hørte jeg aldri mer på den. Det var et heftig, men kort kjærlighetsforhold. 

Anonymkode: 8306a...6ca

• Liker 4
Gjest ISeeYouCreep
Paranøtt skrev (På 18.12.2020 den 17.05):

Nr 25 så veldig kjent ut ja 😊 Kanskje nr 29 var et samlealbum siden det tydeligvis kom ut til jul. Det rare er at jeg husker jeg fikk nr 25 til jul 🤔 

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Nasse Nøff ❤ skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk også den til jul, i 1998. Den nr 25 😂 Så kan hende du fikk nr 25 du også.

Har googlet litt og jeg tror jeg har funnet svaret.
På ei nettside om den nr 29 så står det at den ble gitt ut i Sverige i 1998. Så jeg tror den rett og slett bare er svensk. 

Nr 25 kom ut i Danmark i 2000 og med annet cover og sanger. Men den heter Absolute music 25 den også. Bilde under, sangene er helt annerledes enn vår nr 25. 
R-783334-1339541925-3612.png.jpg

Så den nr 29 kan være svensk rett og slett og ikke ble gitt ut i norge. For jeg husker at jeg hadde Absolute music 29 uti fra coveret; nemlig denne:
R-4528332-1367558486-6221.jpeg.jpg
Og den har helt andre sanger enn den jule-29 med cher fra Sverige. 

Så jeg tror rett og slett at Norge, Sverige og Danmark må ha hatt forskjellige "Absolute music" cd'er med forskjellige sanger og gitt ut i forskjellige år. Altså tre separate Absolute music "serier" med cd'er.  
Så det stemmer at Cher var på nr 25 i Norge. 

Aha ja, det forklarer jo alt når den andre var svensk 😅 Ja, det var nr 25 jeg fikk til jul i 1998.

Absolute music 24, 25 og 29 er mine favs. Jeg liker bl.a musikk ut i fra hva jeg gjorde den gangen, hvordan ting var, hva jeg gjorde, hvem jeg kjente, gikk på skole, sånne ting:) Har forøvrig nesten hele samlingen og kan flere album utenat - tror jeg hadde gjort det bra i kvitt eller dobbelt med absolute music som tema:D 

Anonymkode: 07d3b...a5e

Annonse

Dankert skrev (På 18.12.2020 den 16.56):

Absolute Music har virkelig aldri vært best.  Hverken 9 eller noen av de andre.

Nå får det være nok! Absolute Music-serien er en hedersserie av super musikk!

Anonymkode: c1466...503

• Liker 2
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå får det være nok! Absolute Music-serien er en hedersserie av super musikk!

Anonymkode: c1466...503

Mulig det er det, for folk som egentlig ikke liker musikk. Hvem vet.

On 12/18/2020 at 7:28 PM, Nasse Nøff ❤ said:

Så jeg tror rett og slett at Norge, Sverige og Danmark må ha hatt forskjellige "Absolute music" cd'er med forskjellige sanger og gitt ut i forskjellige å

Kan bekrefte det :)

Er derfor det blir forvirrende å google. Norske wikipedia har oversikten, kjekk å bruke til det.

https://no.wikipedia.org/wiki/Absolute_Music_9

Anonymkode: ccbb0...009

Annonse

Den første og eneste jeg hadde var absolute music 17. Likte den egentlig ikke, men cd'er var innmari dyrt og var man for liten til å kunne kjøpe selv, så måtte man bare ta til takke med det man fikk. Så den gikk på repeat (når jeg ikke hørte på kassetter med musikk jeg hadde tatt opp fra radioen 😄

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 13.05):

Kan bekrefte det :)

Er derfor det blir forvirrende å google. Norske wikipedia har oversikten, kjekk å bruke til det.

https://no.wikipedia.org/wiki/Absolute_Music_9

Anonymkode: ccbb0...009

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker skrev (På 18.12.2020 den 16.23):

Dette er kanskje det kjæreste albumet jeg har i samlingen, og sett bort i fra den nostalgiske verdien er albumet objektivt sett et av tidenes beste. 

På plata finnes slagere som Haddaway - Life, Meat Loaf - Ill do anything for love, Dj BoBo - Keep on dancing osv. 

Hvilken absolute music er din favoritt? 

Anonymkode: 733ec...8ed

Haha. Jeg har også begynt å digge de igjen. Så lettvint musikk. Ikke begravelsesmusikk, akkurat. Slik det er mye av i dag. 

Anonymkode: 3c7e7...132

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...