Gå til innhold

Medisinsk sengepost sykepleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg relativt nyutdannet sykepleier, bor på et lite sted, og der er det ikke flust med ledige jobber. Etter flere avslag ente jeg opp på medisinsk sengepost et  GODT stykke vekk fra der jeg bor. Så lang vei. Dette er 100%, så måtte takke ja. Men ser de har ledige stillinger nærmere på andre avdelinger jeg heller vil jobbe på, men med lavere prosent. Litt i tvil på om jeg skal søke, for har egentlig aldri hatt så lyst til å jobbe på medisinsk sengepost..

Noen som jobber på en slik avdeling? Hvordan er hverdagen der? 

Anonymkode: e2cfa...890

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sikkert fint spe på med ekstravakter selv om det er f.eks 80%. Garantert for lite folk. Eller så kan du flytte nærmere der du har fått 100%

Anonymkode: 39671...fa2

• Liker 1
Skrevet

Men er det noen som har erfaring med medisinsk sengepost? Hvordan er det å jobbe der? 

Anonymkode: e2cfa...890

Skrevet

Jeg jobbet noen måneder på medisinsk sengepost, men endte med å si opp ganske raskt. Jeg var konstant utslitt pga enormt stor arbeidsmengde, for lite folk på jobb og skyhøye forventninger til oss som sykepleiere. Vi sprang fra start til slutt hver eneste vakt - og jeg hadde absolutt ingenting å gi til familien etter jobb. Jeg var ikke alene om å si opp den perioden, faktisk var tallet som valgte å slutte tosifret. Jeg elsker jobben som sykepleier, men ikke søren om den skal «ta over» livet og hverdagen, så jeg fant meg ny jobb som passet meg mye bedre. 

Skrevet

Jeg likte å jobbe på medisinsk sengepost. Travelt, men givende. Jeg følte at vi virkelig kunne hjelpe mange mennesker. 

Anonymkode: 72744...b7d

• Liker 1
Skrevet
Arianna skrev (3 timer siden):

Jeg jobbet noen måneder på medisinsk sengepost, men endte med å si opp ganske raskt. Jeg var konstant utslitt pga enormt stor arbeidsmengde, for lite folk på jobb og skyhøye forventninger til oss som sykepleiere. Vi sprang fra start til slutt hver eneste vakt - og jeg hadde absolutt ingenting å gi til familien etter jobb. Jeg var ikke alene om å si opp den perioden, faktisk var tallet som valgte å slutte tosifret. Jeg elsker jobben som sykepleier, men ikke søren om den skal «ta over» livet og hverdagen, så jeg fant meg ny jobb som passet meg mye bedre. 

Kan jeg spørre hva du jobber med nå? Er du fortsatt sykepleier?

Anonymkode: 42ce1...aab

Skrevet

Jeg jobber på kirurgisk og ville aldri gått til medisinsk. Man har det travelt uansett hvor man jobber på sykehus, men pasientene er ofte langt mer pleietrengende på medisin, og det gjør det veldig fysisk tungt. I tillegg har jeg inntrykk av at det er mer demens, ulike typer kognitiv svikt, delirium m.m som er ganske krevende å jobbe med når det er så travelt. Ikke så lett å være en rolig og tilstedeværende sykepleier for den urolige, demente, sengeliggende pasienten når du har det  veldig travelt, og gjerne har flere så komplekse pasienter på en gang. Føler jeg får mer variasjon både i fysisk og kognitivt funksjonsnivå på pasientene på kirurgisk, men det er bare et inntrykk jeg har. Det kommer jo så klart an på hva slags medisinsk sengepost det er også... 

Kan med andre ord anbefale kirurgisk varmt 😛 

Anonymkode: 4c6fc...071

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...