AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #1 Skrevet 18. desember 2020 Hvordan spiser dere som trener styrke? Åpenbart trenger man mye proteiner, men hva ligger dere på og hva spiser dere normalt sett i løpet av en dag? Jeg sliter med å få i meg nok mat merker jeg. Proteinshake er gull verdt og hjelper meg med ca. 35 g i løpet av dagen. Problemet er ikke å finne proteinrik mat jeg liker, problemet er å spise det, jeg blir fort mett. Anonymkode: e754d...c47
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #2 Skrevet 18. desember 2020 Hvor mange kalorier trenger du per dag, og hvor mange gram protein? Anonymkode: 8ba73...8a6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #3 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor mange kalorier trenger du per dag, og hvor mange gram protein? Anonymkode: 8ba73...8a6 Henger meg ikke opp i kalorier men bør få i meg iallfall 80 g protein. Det er minimum. Anonymkode: e754d...c47
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #4 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Henger meg ikke opp i kalorier men bør få i meg iallfall 80 g protein. Det er minimum. Anonymkode: e754d...c47 Balansen melliom makronæringsstoffene er det sentrale her, så du kan ikke være veldig nøye på protein, og samtidig totalt likegyldig til kalorier. (Litt som å bære vann i et spann uten bunn.) Anonymkode: 8ba73...8a6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #5 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Balansen melliom makronæringsstoffene er det sentrale her, så du kan ikke være veldig nøye på protein, og samtidig totalt likegyldig til kalorier. (Litt som å bære vann i et spann uten bunn.) Anonymkode: 8ba73...8a6 Jammen kjære vene. Om jeg spiser 1800 kalorier eller 2500 kalorier en dag så er det det samme, så lenge jeg får i meg nok næring og vitaminer. Jeg har ok oversikt men jeg har ikke tenkt å liste opp både det ene og det andre her når jeg spør andre om hva DE spiser. Jeg ønsker å vite hva andre spiser og kanskje høste inspirasjon fra det. Vil jeg ha råd om hva jeg skal spise og hvordan selv så tar jeg kontakt med en ernæringsfysiolog og ikke anonyme folk på et forum. Jeg gjentar spørsmålet: dere som trener styrketrening, hva spiser dere? Anonymkode: e754d...c47 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #6 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jammen kjære vene. Om jeg spiser 1800 kalorier eller 2500 kalorier en dag så er det det samme, så lenge jeg får i meg nok næring og vitaminer. Jeg har ok oversikt men jeg har ikke tenkt å liste opp både det ene og det andre her når jeg spør andre om hva DE spiser. Jeg ønsker å vite hva andre spiser og kanskje høste inspirasjon fra det. Vil jeg ha råd om hva jeg skal spise og hvordan selv så tar jeg kontakt med en ernæringsfysiolog og ikke anonyme folk på et forum. Jeg gjentar spørsmålet: dere som trener styrketrening, hva spiser dere? Anonymkode: e754d...c47 Du vet åpenbart ikke nok til å kunne fokusere på det som er viktig. Derfor forteller jeg deg det Du skal ikke liste opp noe. Du trenger ikke ernæringsfysiolog. Hvis du spiser helt ubalansert, noe som både HI og videre innlegg tyder på, er det ikke instpirasjon du trenger, men å vite hva du skal gjøre for å spise balansert, og akseptere at du må det, hvis du altså vil slutte å slite med å få i deg nok mat. Anonymkode: 8ba73...8a6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #7 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du vet åpenbart ikke nok til å kunne fokusere på det som er viktig. Derfor forteller jeg deg det Du skal ikke liste opp noe. Du trenger ikke ernæringsfysiolog. Hvis du spiser helt ubalansert, noe som både HI og videre innlegg tyder på, er det ikke instpirasjon du trenger, men å vite hva du skal gjøre for å spise balansert, og akseptere at du må det, hvis du altså vil slutte å slite med å få i deg nok mat. Anonymkode: 8ba73...8a6 Det er ganske åpenbart at jeg ikke spiser balansert nok og det er jo derfor jeg leter etter inspirasjon og lurer på hva andre spiser. Variasjon er det mye av men det er vanskelig å skyte inn mer proteiner når middagen allerede består av mye av det, men jeg må jo ha i meg fett og karbohydrater også. Denne balanseringen av fett, karbohydrater og protein er litt tricky når jeg må ha fokus på mye proteiner. Og igjen: derfor lurer jeg på hva andre spiser. Noen drikker jo proteinshake til den store gullmedalje og kjører på med proteinpudding og proteinsjokolade, mens andre bygger opp måltidene fra bunnen med ren mat. Jeg vet nok mer enn du tror, og svarene dine er dessverre til lite hjelp. Du forteller meg ikke ting jeg allerede ikke vet. Anonymkode: e754d...c47
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #8 Skrevet 19. desember 2020 Nå trener ikke jeg styrke for øyeblikket (treningssenteret er stengt og har vært det en god stund), og det har vært vanskelig med trening dette året (spesielt etter mars). Jeg kan for øvrig si noe om kostholdet jeg hadde på den tiden jeg trente styrke tre ganger i uken og gikk ned i vekt. Frokost: Havregrøt, kjøleskapsgrøt Lunsj: Knekkebrød med makrell i tomat, avokadotoast, kyllingwraps Middag: Kylling, fisk, karbonadedeig (taco, torsk med poteter, fiskeburger, kyllingsalat, laks med quinoa og kokte grønnsaker, tomatsuppe med makaroni og egg Snacks: Skyr, frukt, nøtter Dette var generelt kosthold. Noen dager spiste jeg havregrøt til frokost, knekkebrød til lunsj, laks med quinoa og grønnsaker til middag, og en skyr + klementin som mellommåltid. Andre dager spiste jeg avokadotoast (most avokado på toastet brødskive med stekt egg) til frokost, kyllingwraps til lunsj og torsk med poteter og gulrøtter til middag, med proteinshake og gulrotstaver som snacks. Jeg ønsker meg tilbake dit jeg var, men når treningssenteret er stengt føler jeg det er vanskelig. Dessuten har jeg lagt voldsomt på meg siden mars, og sliter med å gå ned igjen... Tenker å starte på nytt etter jula Anonymkode: e0763...67e 1
Sassenach Skrevet 27. desember 2020 #9 Skrevet 27. desember 2020 Et par ting jeg gjør for å sikre godt inntakt med protein: 1) For å pimpe opp protein-innholdet i havregrøten, koker jeg avslutningsvis inn en eggehvite og til slutt rører inn 2-3 ss. cottage cheese. 2) Til lunsj passer jeg på å ha ikke bare én skive magert kjøttpålegg, men 2-3 av rein skinke eller kylling. 3) Spiser mye hvit fisk til middag og passer da på at vi har store nok porsjoner. Håper på å bli mer komfortabel med å lage ulike versjoner av kylling til middag og jeg tenker gjøre det samme der.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #10 Skrevet 27. desember 2020 Denne fyren spiste nesten utelukkende kjøtt og egg. Da får du i deg det du trenger og du kan spise til du er mett og ferdig med det. Anonymkode: 00a51...bcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå