AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #1 Skrevet 18. desember 2020 Har slitt med kløe nedentil siden februar/mars 2020. Det var da jeg var i gang med IVF og jeg måtte ta progesteron stikkpiller vaginalt. Det var da kløen startet. IVF ble avlyst pga corona. Men kløen har jeg fortsatt den ble aldri borte. Vet ikke helt om det er Lichen sclerosus jeg har eller om det er noe annet. I starten trodde jeg at det er sopp. jeg brukte canesten stikkepille og canesten krem men ingen ting ble bedre. Gikk gjennom nytt ivf forsøk i aug 2020. Jeg ble gravid. I septemper var jeg på tidlig ultralyd hos en privat gynekolog. Jeg ba han sjekke om det er sopp jeg har. Han sa at han ikke kan se tegn til sopp men har ser at jeg er litt sår nedentil og var fordi jeg hadde klødd meg skikkelig. Jeg vet ikke hva jeg skal smøre meg med. Prøvde å google litt så fant jeg noen kremer som man kan bruke nedentil. Men jeg vet ikke om man kan bruke de under graviditeten. Er heller ikke sikker på om det er Lichen sclerosus jeg har eller om det er noe annet. Akkurat nå er jeg 20 uker på vei. Burde jeg gå til vulva klinikk nå eller vente til barnet er født? Jeg tørr ikke å ta biopsi akkurat nå itilfelle det vil gå utover graviditeten min Anonymkode: 67d62...5b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå