Gå til innhold

Gruer meg til å feire jul hos svigers

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er hyggelige og inkluderende, men julefeiringen er svært annerledes enn hva jeg er vant med. De er kreasjonister, "julepynten" står fremme hele året (går kun i engler), høytopplesning fra bibelen og småkjefting på hypre unger (altså jeg foretrekker de hypre barna fremfor de voksne som småkjefter hele tida).

Det er også en svært kjønnsdelt arbeidsfordeling, der mennene sitter i sofaen og der det er kvinnene som rydder og dekker på til mat. 

Det hele er ganske stivt. Og det er ikke rom for "gøy", da dette er Jesus sin bursdag. Alt er så alvorlig. Og utrolig konservativt. 

Får mer den tvungne følelsen av å gå i kirka, enn noe som helst julestemning. 

Anonymkode: 1a9b8...ca4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det besøk på dagen eller overnatting? 

Jeg klarer meg alltid når det bare er middag, kaker og gaveåpning før vi unnskylder oss med at vi må få trøtte barn i seng ;) 

Bare en kamel som må svelges. 

Anonymkode: 36f99...13c

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Er det besøk på dagen eller overnatting? 

Jeg klarer meg alltid når det bare er middag, kaker og gaveåpning før vi unnskylder oss med at vi må få trøtte barn i seng ;) 

Bare en kamel som må svelges. 

Anonymkode: 36f99...13c

Heldigvis bare dagsbesøk, men vi har ikke egne barn enda som vi kan bruke som unnskylding for å gå tidlig. 

Ja er en kamel som må svelges. Det er viktig å ha god kontakt med familie, men  julen er alltid så trist hos de. Hjelper ikke på at de holder på med dårlig skjult misjonering ovenfor meg heller. 😕 

Anonymkode: 1a9b8...ca4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...