AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #1 Skrevet 18. desember 2020 Jeg er så lei av øl drikkingen til min mann. Har drikker 1-2 øl hver eneste dag. Jeg skjønner ikke hvorfor han gjør dette. Jeg spurte om han har et alkohol problem. Nei det hadde han ikke, fordi alkohol det fikk han kjøpe på butikken😮 Kan legge til at vi har en baby på 8 mnd, så jeg drikke selvsagt ikke alkohol. Han har drukket øl hver dag, siste 6-7 mnd. Baby er ikke krevende, men veldig snill. Jeg tar meg baby, 90 % av tiden. Han tar knapt i baby. Men hvorfor han drikker så mye, vet jeg ikke. Det ensete jeg kommer på, er at når han var utro for 4 år siden, og jeg fant ut av det, så drakk han øl hver dag i over 1 år. Det var akkurat som om han savnet elskerinna mye, og var deppa... Noen tips? Koen som har opplevd det samme? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Anonymkode: ddb7b...149 1
PM75 Skrevet 18. desember 2020 #2 Skrevet 18. desember 2020 Det høres for meg ut som dere har noen flere utfordringer i familielivet enn 1-2 øl. Jeg hadde ikke likt at mannen min hadde inntatt alkohol hver dag. Men det hadde vært en liten sak sammenliknet med at han ikke tar vare på barnet.. 27
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #3 Skrevet 18. desember 2020 Be ham ta et par hvite uker. Altså uten noe som helst alkoholholdig. Jeg tenker nå at det vil han aldri klare, det vil si at han i så fall er alkoholiker og trenger hjelp. Å nekte å ta et par hvite uker, gir også en stor indikasjon på at han er alkoholiker. Anonymkode: f0d6d...227 8
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #4 Skrevet 18. desember 2020 Be han ta seg av barnet "50%"! Hvis du gjør alt, så sliter du deg selv ut og blir bitter og sur og orker ikke sex med dusten . Han som ikke ser alt du gjør, ser bare at du er sur og ikke liker sex. Så han synes synd på seg selv og trøster seg med alkohol og kanskje ei dame siden han er en utro type. Ta livet ditt tilbake. Gi deg selv barnefri og gjør noe gøy. Kanskje dere begge liker forvandlingen, og innser at rettferdig fordeling gir mer overskudd og glede! Anonymkode: 18f33...8d1 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #5 Skrevet 18. desember 2020 Du fikk barn med en utro hverdagsdranker, med viten og vilje? Her tror jeg ærlig talt dere må til familievern. Anonymkode: 820ce...b9b 12
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #6 Skrevet 18. desember 2020 Herregud, hørtes ut som et drømmeforhold. Anonymkode: 86d5a...006 2
Bunuel Skrevet 18. desember 2020 #7 Skrevet 18. desember 2020 Hva er problemet med å drikke 1-2 øl hver dag? Det er muligens ikke kjempesunt men ville du hatt samme problem om han drakk 1-2 brus hver dag? 15
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #8 Skrevet 18. desember 2020 Han er ikke fornøyd med livet sitt han. Noen øl (eller annen rus) per dag hjelper på å dempe den følelsen ..... Anonymkode: d2b3a...29d 9
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #9 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Be ham ta et par hvite uker. Altså uten noe som helst alkoholholdig. Jeg tenker nå at det vil han aldri klare, det vil si at han i så fall er alkoholiker og trenger hjelp. Å nekte å ta et par hvite uker, gir også en stor indikasjon på at han er alkoholiker. Anonymkode: f0d6d...227 Du er helt på jordet. Man er ikke alkoholiker fordi man drikker 2 øl hver dag. Man blir ikke full eller beruset av to øl som en voksen mann. Anonymkode: 66589...9bf 18
Paw Patrol Skrevet 18. desember 2020 #10 Skrevet 18. desember 2020 Kun i Norge du blir dranker når du tar 1-2 øl om dagen. Jeg drikker enten Farris eller øl. Brus og sukker er jaggu ikke noe bedre for kroppen en øl. Tror forøvrig ikke ølen er deres største problem. Dessverre. 14
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #11 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er så lei av øl drikkingen til min mann. Har drikker 1-2 øl hver eneste dag. Jeg skjønner ikke hvorfor han gjør dette. Jeg spurte om han har et alkohol problem. Nei det hadde han ikke, fordi alkohol det fikk han kjøpe på butikken😮 Kan legge til at vi har en baby på 8 mnd, så jeg drikke selvsagt ikke alkohol. Han har drukket øl hver dag, siste 6-7 mnd. Baby er ikke krevende, men veldig snill. Jeg tar meg baby, 90 % av tiden. Han tar knapt i baby. Men hvorfor han drikker så mye, vet jeg ikke. Det ensete jeg kommer på, er at når han var utro for 4 år siden, og jeg fant ut av det, så drakk han øl hver dag i over 1 år. Det var akkurat som om han savnet elskerinna mye, og var deppa... Noen tips? Koen som har opplevd det samme? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Anonymkode: ddb7b...149 "For mange er en samtale med fastlegen det første steget på veien til å få klarhet i om du drikker på en helseskadeligmåte. Fastlegen kan hjelpe deg med å finne ut hvilket drikkemønster du har, og eventuelt hjelpe deg videre." Anonymkode: 3fb0f...b70 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #12 Skrevet 18. desember 2020 1-2 øl merkes knapt. Han liker nok bare smaken. Hadde han vært alkis hadde han ikke klart å stoppe etter to øl. Anonymkode: 8c70d...8fa 13
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #13 Skrevet 18. desember 2020 And people ask me why I dont drink. Fy faen, harry folk er det verste som finnes. Anonymkode: fc94a...5af 3
Jdz Skrevet 18. desember 2020 #14 Skrevet 18. desember 2020 1-2 øl er faktisk helt innenfor det helsemyndigheten mener er uproblematisk alkoholbruk. Det er det siste jeg ville bekymret meg over i forhold til det du skriver her. 12
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 18. desember 2020 #15 Skrevet 18. desember 2020 Tror dere har større problemer enn at han drikker 1-2 øl hver dag...
Nerine_ Skrevet 18. desember 2020 #16 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): And people ask me why I dont drink. Fy faen, harry folk er det verste som finnes. Anonymkode: fc94a...5af Er det harry å drikke alkohol?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #17 Skrevet 19. desember 2020 Nerine_ skrev (47 minutter siden): Er det harry å drikke alkohol? Veldig. Anonymkode: fc94a...5af 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #18 Skrevet 19. desember 2020 Nerine_ skrev (2 timer siden): Er det harry å drikke alkohol? Selvfølgelig. Anonymkode: 6b11d...1f5 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #19 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 timer siden): han var utro for 4 år siden, og jeg fant ut av det, så drakk han øl hver dag i over 1 år AnonymBruker skrev (15 timer siden): vi har en baby på 8 mnd Whyyy? Det å velge å få barn med en utro alkis er jo bare helt hull i hodet. Hvorfor valgte du dette? Anonymkode: 6b11d...1f5 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #20 Skrevet 19. desember 2020 1-2 øl er nok til å komme til lykkepromillen, den mange blir avhengig av og er starten på et større problem. Min man drikke og øl hver dag, 1-3 halvlitere. Vi har ikke så seriøst forhold, men han funker til sitt bruk. Anonymkode: 772a6...c7a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå