Gå til innhold

Dere ekser som blir vanskelige da tidligere partner får ny kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på hvorfor? Hva vil dere oppnå med det? Skjønner dere ikke at det er barna som taper på det, de merker mer enn man tror. Vil du ha eksen tilbake og tror det skjer ved å oppføre seg som et troll? 

Ser det er en del innlegg om det her inne og er bare nyskjerrig. 

Anonymkode: aa2d2...7c5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksen til min mann er fortsatt hektet etter flere år. Hun har ødelagt barnas syn på faren og meg. Nå har hun en overvektig unge som spiser for å takle morens manipulasjon. 

Anonymkode: 9fe13...dd0

• Liker 3
Skrevet

Det er fordi vi ekser har hemmelige djevelhorn, og skjell på hele kroppen. Og da blir vi så sjalu når det kommer en feiende flott og vakker person, som stjeler kjæresten våres. Hevn👹

Anonymkode: 9b431...c04

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eksen til min mann er fortsatt hektet etter flere år. Hun har ødelagt barnas syn på faren og meg. Nå har hun en overvektig unge som spiser for å takle morens manipulasjon. 

Det er bare helt vannvittig og utrolig trist at voksne ikke kan oppføre seg som voksne. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er bare helt vannvittig og utrolig trist at voksne ikke kan oppføre seg som voksne. 

Enig. Hun gråt hver kveld så barna kunne høre henne. På den måten ville de ikke treffe kvinnen som gjorde mamma trist. Jeg var ikke grunnen til bruddet mellom dem og det var hun som gikk. 

• Liker 2
Skrevet

Fordi jeg ble lei av at han introduserte ei ny dame i livet til barna hver 3.mnd/hvert halvår.. Syns det ble dumt for barnas del å få nye inn i livet ut og inn... 

Er vanligvis grei å ha med å gjøre, men la nå forholdet vare mer enn 1 uke før barna introduserer for "kjærligheten i livet" som ikke kommer til å vare 🙄

Anonymkode: 92e7d...498

• Liker 7
Skrevet

Eksen til kjæresten min er ei av de. Hun var den som gikk. (ironisk nok fordi hun ville se om det funket med eksen sin) 

Hun bruker barna som våpen mot han, og da spesielt etter han ble sammen med meg. Flyttet til nabohuset for å holde han under oppsikt, går utenfor huset hans for å sjekke om han er hjemme, snakker stygt om han til barna, holder barna unna, drar avgårde med barna på samværshelgene slik at han ikke får tak i henne, ser hun oss ute løper hun etter oss og roper og skriker, prøver seg på kameratene hans for å gjøre han sjalu og deretter skrive lange meldinger om hvor høyt hun elsker han og vil ha han tilbake. Lista er lang.. Vært mange møter på familiekontoret, men hun tar seg sammen ei ukes tid før det er på'an igjen. Helt håpløst.. 

Anonymkode: c9a56...ae2

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke det har bakgrunn i at de vil ha eksen tilbake (nødvendigvis), men dersom man selv ikke er kommet seg videre eller føler at livet ikke er bra, så vil man ikke unne partneren å ha det bra. Det er implisitt at de skal lide litt.

I tilfeller der barna blir introdusert får man kanskje angst for at de skal få et godt forhold til barna og danne sin egen lille "kjerne". Men akkurat denne frykten forstår jeg egentlig ikke, det er nok fordi jeg ikke har barn selv. Mor er mor og far er far, og min erfaring er at barna elsker begge ubetinget uansett, uten at deres posisjon på noen måte er truet. 

Eksen til kjæresten reagerte veldig negativt da vi traff hverandre og begynte å gjøre hyggelige ting sammen (bare vi to, traff ikke barna på lenge). Hun ringte ham og kjeftet,  og fant på unnskyldninger (at det var for tidlig etter bruddet, at han ikke skulle bruke penger på meg for de skulle brukes på barna, at han ikke måtte finne på å etablere seg på ny osv.). Det var jo bare tull alt sammen, men hun klarte nok ikke styre seg, og syntes nok det var surt at hun fortsatt bearbeidet bruddet mens han var nyforelsket på tur til L.A. Hun måtte finne noe å "ta" ham på. 

Når tiden går og forholdet består, som det har for oss, kommer det kanskje en dag der hun tenker tilbake og gremmes litt over hvordan hun har reagert. Jeg er romslig nok til at jeg forstår følelsene hennes, selv om reaksjonene var helt urimelige.

Anonymkode: e5682...00d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg føler at jeg ikke er en vanskelig eks. Jeg har tatt i mot barnas "stemor" som best jeg kan, prøvd å inkludere henne og få et godt forhold. Problemet er at min eks har blitt helt håpløs på å holde styr på ting etter han møtte henne. Jeg forstår at det er mye som skal koordineres med to familier. Men når han glemmer hva vi har avtalt, glemmer å gi beskjeder for så å bli rasende på meg når jeg en sjelden gang ikke klarer å kaste om på mine planer når han for n'te gang må ha ting annerledes og faktisk må si nei og be han forholde seg til det som er avtalt, ja da skjønner jeg jo at jeg i motsatt ende blir sett på som den vanskelige eksen. Da er alle gangene jeg HAR tilpasset meg glemt. Fordi jeg måtte si nei en gang. Har blitt beskyldt for de utroligste ting når jeg har sagt at vi må forholde oss til det vi har avtalt. Som at jeg er full. Og det kommer trusler om familievernkontoret og at jeg skal bli tatt fra barna (ja, han har ikke skjønt oppgaven til familievernkontoret helt... Godt jeg er en rolig person og fullstendig trygg på min mamma-rolle og mitt forhold til barna). Jeg har aldri sagt et negativt ord om eksen eller hans samboer i nørheten av barna. Men jeg har fått høre av barna hva eksen har sagt om meg. Det er ikke hyggelig.

Jeg tenker alle skal huske på at man i de fleste tilfeller får servert bare ene siden av historien, og at bildet alltid er mer nyansert enn det som blir fremstilt. Mange såkalte "vanskelige ekser" eller "vanskelige stemødre" har nok god grunn til å være akkurat det. Eller i mange tilfelle er det ikke de som er vanskelig i det heletatt. De bare gjør ikke akkurat som den andre parten vil. Sannsynligvis med god grunn.

Må legge til at for barna har det vært positivt at stemoren kom inn i bildet. Sånn bortsett fra rotet til faren da. Jeg har ikke noe vondt å si om henne faktisk.

Endret av Engel
  • Liker 3
Skrevet
Engel skrev (42 minutter siden):

Jeg føler at jeg ikke er en vanskelig eks. Jeg har tatt i mot barnas "stemor" som best jeg kan, prøvd å inkludere henne og få et godt forhold. Problemet er at min eks har blitt helt håpløs på å holde styr på ting etter han møtte henne. Jeg forstår at det er mye som skal koordineres med to familier. Men når han glemmer hva vi har avtalt, glemmer å gi beskjeder for så å bli rasende på meg når jeg en sjelden gang ikke klarer å kaste om på mine planer når han for n'te gang må ha ting annerledes og faktisk må si nei og be han forholde seg til det som er avtalt, ja da skjønner jeg jo at jeg i motsatt ende blir sett på som den vanskelige eksen. Da er alle gangene jeg HAR tilpasset meg glemt. Fordi jeg måtte si nei en gang. Har blitt beskyldt for de utroligste ting når jeg har sagt at vi må forholde oss til det vi har avtalt. Som at jeg er full. Og det kommer trusler om familievernkontoret og at jeg skal bli tatt fra barna (ja, han har ikke skjønt oppgaven til familievernkontoret helt... Godt jeg er en rolig person og fullstendig trygg på min mamma-rolle og mitt forhold til barna). Jeg har aldri sagt et negativt ord om eksen eller hans samboer i nørheten av barna. Men jeg har fått høre av barna hva eksen har sagt om meg. Det er ikke hyggelig.

Jeg tenker alle skal huske på at man i de fleste tilfeller får servert bare ene siden av historien, og at bildet alltid er mer nyansert enn det som blir fremstilt. Mange såkalte "vanskelige ekser" eller "vanskelige stemødre" har nok god grunn til å være akkurat det. Eller i mange tilfelle er det ikke de som er vanskelig i det heletatt. De bare gjør ikke akkurat som den andre parten vil. Sannsynligvis med god grunn.

Må legge til at for barna har det vært positivt at stemoren kom inn i bildet. Sånn bortsett fra rotet til faren da. Jeg har ikke noe vondt å si om henne faktisk.

Selvsagt er det to sider av en sak. 

Jeg tror du uansett ikke faller i kategorien det snakkes om her. Når en ekspartner blir særegent vanskelig når man får en ny kjæreste, så har det ofte med kjæresten å gjøre. Hadde du oppført deg dårlig mot hans nye kjæreste, eller snakket negativt om henne til ham eller andre, så hadde du jo vært urimelig og per definisjon en "vanskelig eks".  For da er det sannsynligvis en sjalusi eller misnøye i bunn. 

Kjæresten kan også ha uenigheter med ekskona om ting som er relatert til barna. Der er det ikke slik at jeg automatisk tar hans parti. Når hun ringer midt i vår romantiske middag fordi han har glemt å levere regnstøvler, er det jo han jeg blir irritert på - han er roten til forstyrrelsen, selv om det er hun som forstyrrer. 

Så skal det sies at noen mødre plutselig har veldig mye mer å si om hans oppdragelse og alle mulige praktiske ting etter han har fått ny kjæreste. Hvis man vet at han nyter glade dager med ny kjæreste og man selv er hjemme med to sure barn, så blir kanskje terskelen lavere for å si ifra om irritasjoner, eller smsen ekstra krass.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Selvsagt er det to sider av en sak. 

Jeg tror du uansett ikke faller i kategorien det snakkes om her. Når en ekspartner blir særegent vanskelig når man får en ny kjæreste, så har det ofte med kjæresten å gjøre. Hadde du oppført deg dårlig mot hans nye kjæreste, eller snakket negativt om henne til ham eller andre, så hadde du jo vært urimelig og per definisjon en "vanskelig eks".  For da er det sannsynligvis en sjalusi eller misnøye i bunn. 

Kjæresten kan også ha uenigheter med ekskona om ting som er relatert til barna. Der er det ikke slik at jeg automatisk tar hans parti. Når hun ringer midt i vår romantiske middag fordi han har glemt å levere regnstøvler, er det jo han jeg blir irritert på - han er roten til forstyrrelsen, selv om det er hun som forstyrrer. 

Så skal det sies at noen mødre plutselig har veldig mye mer å si om hans oppdragelse og alle mulige praktiske ting etter han har fått ny kjæreste. Hvis man vet at han nyter glade dager med ny kjæreste og man selv er hjemme med to sure barn, så blir kanskje terskelen lavere for å si ifra om irritasjoner, eller smsen ekstra krass.

Poenget mitt er at jeg vet at eksen mener jeg er vanskelig, og at han fremstiller meg sånn til sine omgivelser (vet det fra folk i familien hans som jeg fortsatt har god kontakt med). Bare for å nyansere og vise at det at noen sier at eksen er vanskelig ikke nødvendigvis er fakta, samme som når noen klager på stemor (som det også er mye av her inne). Det er aldri et objektivt synspunkt. TS lurer på hvorfor ekser blir vanskelige. Mitt poeng er 1. mange av de er egentlig ikke vanskelige, men noen fremstiller de sånn 2. kanskje har de god grunn til å være vanskelige.

Men de som bruker barna mot den andre parten, eller lar uenighetene gå utover barna i forhold til samvær e.l. har jeg uansett aldri noen medlidenhet med. Det er ikke ok samme hvor ille de syns eksen er.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...