AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #1 Skrevet 18. desember 2020 Jeg har ventet på en pakke en stund, og mistenker at den er blitt levert uten at jeg har fått hentemelding. På sporingssiden til Postnord står det at forventet levering er 9. desember, så det er jo lenge siden. Hvis jeg går ned der hvor jeg pleier å hente pakker, er det noen sjanse for at de kan finne denne når jeg ikke har noe hentenummer eller noe? Er det ellers noen måte å sjekke om denne pakken kan ha blitt levert på? Anonymkode: 1919b...1b8
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #2 Skrevet 18. desember 2020 Chat med eller ring til kundeservicen til PostNord. De pleier å finne pakken ganske greit, når lignende har skjedd meg har de enten funnet den på eget lager, eller på en helt annen butikk enn nærbutikken. Tviler på at det er så lett for butikken å lete frem pakker nå når de har så sinnsykt mange, så ville prøvd PostNord først uansett 😊 Anonymkode: f8e1e...587 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #3 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Chat med eller ring til kundeservicen til PostNord. De pleier å finne pakken ganske greit, når lignende har skjedd meg har de enten funnet den på eget lager, eller på en helt annen butikk enn nærbutikken. Tviler på at det er så lett for butikken å lete frem pakker nå når de har så sinnsykt mange, så ville prøvd PostNord først uansett 😊 Anonymkode: f8e1e...587 Takk for tips. Chatter med PostNord nå, de ser at pakken er levert til butikken for lenge siden, så får håpe det går an å ordne opp her Anonymkode: 1919b...1b8
Gjest ti10 Skrevet 18. desember 2020 #4 Skrevet 18. desember 2020 Tviler egentlig på det nå like før jul. Har du sett hvordan det ser ut der det er post i butikk? Det er jo pakker fra vegg til vegg og fra gulv til tak. Med mindre den har ekstremt spesiell innpakning, tror jeg det blir som å finne nåla i høystakken.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #5 Skrevet 18. desember 2020 Er du sikker på at den har kommet frem? Jeg ventet lenge på en pakke og ringte omsider butikken i går fordi jeg ikke kunne spore pakken. Den første jeg snakket med løy og sa at pakken var sendt så vi skulle vente og se. Jeg gadd ikke vente, ringte butikken igjen og fikk snakke med en annen. Denne personen kunne fortelle meg at pakken aldri var sendt. Anonymkode: 25d13...210
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #6 Skrevet 18. desember 2020 Det skal MYE til nå rett før jul med mengdene post, men du kan dra og snakke med dem og gi dem sendingsnummeret. Spørre om de kan kikke når det er litt tid, og at du vil melde den savnet. Har selv jobbet i posten, og husker hvor vanskelig det var å finne noe selv i rolige tider. Måtte dra fram hver eneste pakke og lese navnet selv. Har man hentekode så får man opp et hyllenummer hvor pakken skal ligge, og har dermed et begrenset område å kikke på Anonymkode: 0a8ca...c46 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #7 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du sikker på at den har kommet frem? Jeg ventet lenge på en pakke og ringte omsider butikken i går fordi jeg ikke kunne spore pakken. Den første jeg snakket med løy og sa at pakken var sendt så vi skulle vente og se. Jeg gadd ikke vente, ringte butikken igjen og fikk snakke med en annen. Denne personen kunne fortelle meg at pakken aldri var sendt. Anonymkode: 25d13...210 Han på postnord sjekket og kunne se at den var levert der, men ikke registrert inn der, så ja, er rimelig sikker på at den har kommet frem. Anonymkode: 1919b...1b8
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #8 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det skal MYE til nå rett før jul med mengdene post, men du kan dra og snakke med dem og gi dem sendingsnummeret. Spørre om de kan kikke når det er litt tid, og at du vil melde den savnet. Har selv jobbet i posten, og husker hvor vanskelig det var å finne noe selv i rolige tider. Måtte dra fram hver eneste pakke og lese navnet selv. Har man hentekode så får man opp et hyllenummer hvor pakken skal ligge, og har dermed et begrenset område å kikke på Anonymkode: 0a8ca...c46 Hjelper det at det er en ganske stor ting? Anonymkode: 1919b...1b8
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #9 Skrevet 18. desember 2020 Det er nesten umulig. Har jobbet med slikt selv, og ingenting er sortert etter navn, kun nummer. Det er tusenvis, kanskje titusenvis av pakker på lageret. Klart, hvis du både har navn, størrelse og utseende på pakken (en del butikker har jo branding på eska) KAN det være mulig, om du dukker opp på et tidspunkt der kundebehandlerne har lite å gjøre. Anonymkode: c9f8d...33d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #10 Skrevet 18. desember 2020 Du kan prøve å spørre på et tidspunkt når det er lite kunder i butikken. Hvis du vet hvordan pakken ser ut (farge, firmalogo e.l), så hadde jeg i hvert fall forsøkt å finne den til deg. Og vær så snill, husk å ha med legitimasjon. Anonymkode: 484ab...f88
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #11 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hjelper det at det er en ganske stor ting? Anonymkode: 1919b...1b8 Ja, alle beskrivelser hjelper hvor pakken er fra, ca str osv. Men som sagt er volumet et problem. Hvis du prøver dette bør du gå når det er få andre kunder der, husker vi ikke kunne hjelpe mye når det var kø. Kunne skrive ned info som navn, mobilnr, beskrivelse av pakken, men måtte lete når det var stille, og det er det sjeldent før jul. Anonymkode: 0a8ca...c46
Poledra Skrevet 19. desember 2020 #12 Skrevet 19. desember 2020 Jeg var og hentet en pakke i går kun med sporingsnummer. Det sto i sporingen den var levert men ingen hentekode oppgitt så da bare viste jeg sporingen på mobilen i post-i-butikk og han fant den fram. Hadde ingen beskrivelse av pakken heller utover str som var oppgitt i sporingen.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #13 Skrevet 19. desember 2020 Poledra skrev (1 time siden): Jeg var og hentet en pakke i går kun med sporingsnummer. Det sto i sporingen den var levert men ingen hentekode oppgitt så da bare viste jeg sporingen på mobilen i post-i-butikk og han fant den fram. Hadde ingen beskrivelse av pakken heller utover str som var oppgitt i sporingen. Hentekode er bare en forenklet variant av sporingsnummeret. Det har aldri vært et problem å hente en pakke med sporingsnummeret, det genereres bare for å gjøre det lettere for kunden å hente ut pakken Posten scanner sporingsnummeret. Hentekode genereres og sendes til mottaker. Anonymkode: 0a8ca...c46
Lady T Skrevet 19. desember 2020 #14 Skrevet 19. desember 2020 (endret) Ja. Hvis du går på sporingskoden er det en strekkode de kan skanne. Da finner de den. Skjedde meg her om dagen. En pakke som jeg fikk hentemld på som posten hadde markert som «hentet». Da jeg fulgte sporingskoden fra butikken stod det at pakken var på vei. Men da posten skannet strekkkoden fant hun pakken hos de. Dette var Postnord. Endret 19. desember 2020 av Lady T
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #15 Skrevet 21. desember 2020 TS her. Wow, så jeg kan bare gå ned med sporingsnummeret? Hvorfor sa ikke mannen på PostNord dette til meg?? Anonymkode: 1919b...1b8 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #16 Skrevet 21. desember 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: TS her. Wow, så jeg kan bare gå ned med sporingsnummeret? Hvorfor sa ikke mannen på PostNord dette til meg?? Anonymkode: 1919b...1b8 Han antok vel du visste det. Det gjorde jeg og, sporingsnummer og kollinummer har tross alt vært gangbart for pakkehenting i over 20 år. Antok at du kun hadde navn. Anonymkode: c9f8d...33d 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #17 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS her. Wow, så jeg kan bare gå ned med sporingsnummeret? Hvorfor sa ikke mannen på PostNord dette til meg?? Anonymkode: 1919b...1b8 Last ned appen og se om du kan få opp hentelapp der. Det gjorde jeg en gang jeg ikke fikk hentemelding, jeg så på sporingen at pakken var ankommet, men siden jeg ikke hadde fått hentemelding var ikke pakken komt påstod de. Da lastet jeg ned appen og fant hentelapp der, og da var det ingen problem lenger Anonymkode: 450fd...f7c
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #18 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Han antok vel du visste det. Det gjorde jeg og, sporingsnummer og kollinummer har tross alt vært gangbart for pakkehenting i over 20 år. Antok at du kun hadde navn. Anonymkode: c9f8d...33d Jeg har ikke hentet pakker i over 20 år Men takk for tipset. Jeg har sporingsnummer og omtrent tusen andre nummer. Sendingsnummer, kolli, AIM(S), VS(S), MOT(S), ZMP(S), ZMP(S) og ikke minst mål og vekt, så det er kanskje håp? Uhendigvis er det alltid kø nede på postuthentingen her i disse dager... Anonymkode: 1919b...1b8
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #19 Skrevet 21. desember 2020 Hva skulle man gjort uten hjelpsomme folk på KG. Jeg tok med meg det jeg hadde av nummer og tuslet ned på posten. Sendingsnummer kunne han ikke bruke, men med kollinummer fant han den lett som bare det. Takk for tips, dere! Ts. Anonymkode: 1919b...1b8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå