Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som nyforelska tenkte jeg ikke over dette, at kjæresten og jeg tilbrakte all vår fritid sammen. På trening, sammen. På kjøpesenter, sammen. På butikken, sammen. På familiebesøk, sammen. På venninnebesøk, sammen. Som nyforelsket er det vel også mer vanlig å ville være sammen hele tiden, men nå som samboere merker jeg at dette tærer på. Jeg merker nå at jeg har gått LANG tid uten egentid, jeg savner å kunne ta meg en tur på kjøpesenteret med moren min, uten samboer med. Jeg savner å ha besøk av venninner eller besøke dem, uten samboer med.

Jeg tok praten med samboer igår om at dette begynner å tære på, jeg må ha egentid og blir rett og slett lei av at absolutt ALL vår fritid går sammen. Vi må ha egentid begge to og være litt fra hverandre. Han reagerte med å bli ordentlig sur, når man er sammen så er man SAMMEN, sa han. Da er man ikke lenger singel, men et par. Jeg spurte om han var seriøs når man mener vi ikke skal ha NOE egentid for oss selv og han svarte ja. Hvis jeg mente det så har vi et veldig ulikt syn på forhold, sa han.

Jeg kjenner jeg blir kvalt og engstelig. Hvem av oss er «normale» her?

Anonymkode: ada67...94a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du kanskje introvert mens han er ekstrovert? Jeg hadde ikke orket å være sammen hele tiden. Gå deg tur, dra til venninner. Ta ansvar for din egen egentid 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

. Jeg spurte om han var seriøs når man mener vi ikke skal ha NOE egentid for oss selv og han svarte ja. Hvis jeg mente det så har vi et veldig ulikt syn på forhold, sa han.

Han er ikke den 'normale' for å si det sånn. 

Anonymkode: b6534...e2d

• Liker 31
Skrevet

Skremmende, han der ville jeg skyggetvunna.

Anonymkode: 7056a...242

• Liker 13
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

jeg savner å kunne ta meg en tur på kjøpesenteret med moren min, uten samboer med. Jeg savner å ha besøk av venninner eller besøke dem, uten samboer med.

Kan du ikke gjøre sånt alene uten å ta en samtale om egentid?

Hvis svaret er nei, da er det rødt flagg. 

Skrevet

Hæ? Har han ikke jobb, interesser, venner, hobbier?

Anonymkode: 7ecc6...6e3

• Liker 23
Skrevet

Tuller han, skal han bare drite og dusje alene resten av livet og ellers tilbringe all tid med deg? Jeg er for å være med den man elsker, elsker å tlbringe tid med den man er glad i, og jeg trodde jeg var klengete, men selv jeg mener at et forhold er = to personer som har hvert sitt liv og velger å skape ett til sammen, det betyr IKKE å oppgi det man har alene!

Anonymkode: 6c695...d41

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veldig spesielt visst jeg som din venninne hadde invitert deg på vinkveld så skulle han vært med på slep? Dette er ikke normalt i mitt samboerskap værtfall, å hadde stussa viss samboer insisterte på å bli med meg på jentekveld🙊

Anonymkode: b35b5...fa6

Og aldri i livet om min samboer hadde giddet det selv heller! Får jeg venninne-besøk hilser han jo å småprater høflig en liten stund, før han rømmer av gårde! 🤣

Anonymkode: b35b5...fa6

• Liker 29
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Jeg synes det er kjipt med venner som «dere», når ektefelle/kjæreste er med i alle sammenhenger uansett.

Og det er uaktuelt for meg å ha det sånn selv, om en så har vært sammen i 1 dag.

Gift og vært sammen med samme mann i 20 år :) 

Veldig sjeldent jeg har vært borti denslags, heldigvis. 

Skrevet

Begge er normale.

Nå har jo du støttet denne oppførselen helt frem til nå, enda du ikke egentlig ønsker den, så da må du nesten gå i deg selv.

Blir for dumt at du søker støtte her inne for å trumfe gjennom at ditt syn er mest «riktig».

• Liker 6
Skrevet

Stå på ditt! Kan ikke drass med en mann på jentekveld. Skal jeg love deg vennene snakker dritt om dere!
Du burde undersøke hva grunnen hans er. Kan det være at han er sjalu? Har han ingen å være med selv?

• Liker 6
Skrevet

Folk er ulike, selv om samboeren din nok er litt ekstremversjonen av tosomhet. 
Ta dere en prat eller tre & finn en gylden middelvei. Det er jo ikke så rart om han reagerte sånn umiddelbart, hvis det å alltid være sammen har vært normalen i deres forhold. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler nesten at dette er en form for å holde alt under kontroll. Ikke at han mistenker deg for å drive ulumskheter, men ved å alltid være sammen med deg, har han full kontroll på hva du gjør, hvor du er, hvem du er sammen med, samtaleemner osv. 

Du må til og med på KG for å drøfte dette, og det er litt trist... Jeg tenker at du ikke har muligheten til å ta dette med ei venninne fordi han alltid er tilstede. 

Og det er virkelig spesielt at typen alltid skal være med når du besøker venninner. Det er noe annet hvis venninnas type også er der, men venninnetid er uten kjærester. 

Det er også viktig å kunne ha et forhold til sine foreldre uten at kjæresten alltid er på slep. Tipper din mor reagerer på at han alltid må være med om dere er på senteret etc. Veldig spesielt. 

Anonymkode: 10457...2bc

• Liker 10
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Som nyforelska tenkte jeg ikke over dette, at kjæresten og jeg tilbrakte all vår fritid sammen. På trening, sammen. På kjøpesenter, sammen. På butikken, sammen. På familiebesøk, sammen. På venninnebesøk, sammen. Som nyforelsket er det vel også mer vanlig å ville være sammen hele tiden, men nå som samboere merker jeg at dette tærer på. Jeg merker nå at jeg har gått LANG tid uten egentid, jeg savner å kunne ta meg en tur på kjøpesenteret med moren min, uten samboer med. Jeg savner å ha besøk av venninner eller besøke dem, uten samboer med.

Jeg tok praten med samboer igår om at dette begynner å tære på, jeg må ha egentid og blir rett og slett lei av at absolutt ALL vår fritid går sammen. Vi må ha egentid begge to og være litt fra hverandre. Han reagerte med å bli ordentlig sur, når man er sammen så er man SAMMEN, sa han. Da er man ikke lenger singel, men et par. Jeg spurte om han var seriøs når man mener vi ikke skal ha NOE egentid for oss selv og han svarte ja. Hvis jeg mente det så har vi et veldig ulikt syn på forhold, sa han.

Dere har ulike behov. Jeg tror at du er den mest normale av dere. Man trenger litt tid fra hverandre, eller blir det lett konflikter og litt mye oppå hverandre. Man lever ikke gjennom andre selv om man er i et forhold. Man må også ta vare på seg selv. Dette kan dere snakke om slik at han forstår ditt behov. Forklar ham at det ikke handler om at du ikke er glad i ham men syns det er fint å ha litt egentid - det er ikke mer komplisert enn det :) 

Skrevet

Det høres litt sykelig ut. Om han ikke endrer innstilling tror jeg ikke det har noen fremtid. 

Anonymkode: 674e8...2b4

• Liker 4
Skrevet

Det er normalt begge deler. Men det er hverken normalt eller greit at du skal trosse ditt behov for egentid fordi han krever at dere skal være sammen hele tiden.

Du må sette foten ned! Du skal ha egentid. Du bestemmer over deg selv. Hvis han ikke godtar det, kan han finne noen andre å kontrollere.

Anonymkode: 6f7ca...37a

• Liker 3
Skrevet

Det er greit at han vil være med deg hele tiden. Men det er ikke greit at han tvinger deg til det!

Anonymkode: 6f7ca...37a

• Liker 6
Skrevet

Du må jo revurdere forholdet, dere passer jo åpenbart ikke sammen.

Jeg skal aldri ha samboer igjen, pga det du nevner. Man er oppå hverandre heletiden, blir lei av hverandre. Det går også utover sexlivet.

Så beste tipset er, bo hver for dere. Møtes når man har lyst.

Å dele seng og hele dagen sammen blir mye.

Anonymkode: a104b...f48

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...