Gå til innhold

Har jeg rett til å bli sur på mamma da hun prater høyt i tlf under tre nøtter til askepott?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor og andre år som jeg har kommet hjem til mor og er hos henne kl 11 på julaften når 3 nøtter til askepott går så bråker hun masse. Riktignok er det hennes hjem, men det er bare en gang i året filmen går og den er et stort høydepunkt for meg. 
I fjor sa jeg til henne at hun måtte love meg å se den og hun sa ja. Så hva skjedde? Hun sto rett ved siden av TV-en i tlf, lenge. Da jeg sa ifra sa hun at du har jo sett den 1000 ganget og vet akkurat hva de sier, og den er dubba. Men ærlig talt, det er den eneste tingen jeg vil se i fred og ro. Overreagerer jeg? Og hva kan jeg gjøre i år?

Anonymkode: 85167...1c0

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du overreagerer noe ekstremt

Du får se den på ipad/mobil/data med headset på.

Anonymkode: 7933f...4b6

• Liker 8
Skrevet

Be henne gå i et annet rom om hun skal snakke høylydt i telefonen. 

• Liker 14
Skrevet

Du kan se på en annen enhet, eller du kan se askepott hos deg FØR du drar til mora di.

Anonymkode: 53b32...442

• Liker 1
Skrevet

Jeg foreslår at du blir hjemme og ser filmen hos deg selv dersom den er så viktig

Anonymkode: 39d86...1d7

• Liker 4
Skrevet

Ja. Jeg synes det. 

hun ødela jo hele magien med latskapen sin. late kjerring. Ødelegge verdifulle barndomsøyeblikk bare fordi du skal leke viktig og ta en tlf-samtale. Ha litt jævla respekt. 

Anonymkode: 562a8...987

• Liker 3
Skrevet

Makan for en barnslig reaksjon

"Har jeg rett til å bli sur"?

Du ser på et tvprogram på din mors tv, i ditt mors hus hvor du er invitert til å feire jul, også velger du å bli sur fordi hun snakker i telefonen?

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Skru opp lyden, så må hun gå ut for å prate.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Makan for en barnslig reaksjon

"Har jeg rett til å bli sur"?

Du ser på et tvprogram på din mors tv, i ditt mors hus hvor du er invitert til å feire jul, også velger du å bli sur fordi hun snakker i telefonen?

Ja, skal du normalisere at det er greit å høre andres uinteressante samtaler?  Åssen skal samfunnet bli hvis folk ikke har grenser angående mobilbruket sitt? 

Vedder på at du er en som går innom alle rom for å vise at du snakker i tlf. 🙈 lol, mens du peker på tlf og bare: jeg snakker i tlf, assa ...... important stuffses

• Liker 3
Skrevet

Du må gjerne benytte deg av retten til å bli sur, men det er jo du som taper på det.

• Liker 2
Skrevet

Synes det var litt lite hensynsfullt av henne. I alle fall hvis dere liksom skulle se på det sammen. Er hun ofte sånn?

Anonymkode: b4d8d...ef9

• Liker 3
Skrevet

Haha jeg hadde blitt pottesur å jeg er 33🤣 I min familie er det kun jeg og min niese som liker den filmen.. de andre hater den og takler ikke dubbinga, så de rømmer stort sett fra stua når vi setter den på uansett ;) Bråkes det gir jeg og min niese selvsagt klar beskjed, ingen tuller med den filmen på julaften!

Anonymkode: e0bd3...cef

• Liker 7
Skrevet

Utrolig dårlig av henne. I årskrur du lyden på maks så hun tar hintet.

Anonymkode: 05274...10b

• Liker 2
Gjest Føsleguri
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, skal du normalisere at det er greit å høre andres uinteressante samtaler?  Åssen skal samfunnet bli hvis folk ikke har grenser angående mobilbruket sitt? 

Vedder på at du er en som går innom alle rom for å vise at du snakker i tlf. 🙈 lol, mens du peker på tlf og bare: jeg snakker i tlf, assa ...... important stuffses

Dette må være ironi. Folk har jo ingen grenser, du må nesten ha bodd under en stein hvis du ikke har fått med deg det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, der har du det. Jeg er en telefonfanatiker som elsker å snakke høyt i telefonen så priviligerte barn/tenåringer/voksne som får komme på besøk på juleaften, hvor jeg stiller opp med middag, kos, pakker osv ikke får se et juleprogram på min tv i der volumet de selv ønsker. 

Eller så kan den priviligerte TS se programmet i sitt eget hjem eller på sin egen enhet om det er så viktig. 

Man påtar seg ikke retten til å bli sur fordi at verten prater i telefonen 

• Liker 2
Gjest andysowhat
Skrevet (endret)

Jeg syns folk som snakker høyt i telefon er generelt irriterende. Syns det er respektløst å skulle dytte deres samtaler oppi trynet mitt, jeg er ikke så interessert i å høre halve samtalen om en katt som eies av hennes barndomsvenn fra 40 år siden. Interesserer meg langt oppi rævva. 

Endret av andysowhat
Skrevet

Ja, du overreagerer. Se den hjemme eller i et rom moren din ikke er.

Er det flere som ikke liker å se på julefilmer på julaften .. eller julefilmer generelt? Føler meg så unormal, når jeg syntes TV ikke hører til på julaften! 

Anonymkode: f99ac...39d

Skrevet

Ja! Askepott er hellig! Sku på max lyd eller brøl at hun skal pelle seg ut på gangen.

Anonymkode: 246a4...5d5

• Liker 3
Skrevet

Hun vil (krever) at jeg kommer hjem til henne på lille julaften hvert år og det er helt greit. Men derfor må jeg jo også se den hos henne.

Hun har kun en tv, men flere rom. Hun sto rett ved siden av TV-en og pratet i en halvtime, altså omtrent gjennom halve filmen. Jeg har ikke headset og ikke iPad.. og hun sier jo ja til at jeg skal få se den der? For de som spør om hun alltid er sånn; ja det er hun. Men siden jeg er hos henne respekterer jeg at hun heller vil slå over på noe annet på tv om jeg er midt i en film. 

Unntaket er 3 nøtter til askepott. Den betyr mye for meg, så den med søsken hvert år da jeg var bitteliten. Og selv da må hun stå rett ved TV-en og prate høyt i tlf når hun kunne vært på soverommet bare den ene gangen? 

TS 

Anonymkode: 85167...1c0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...