Gå til innhold

Hjelp jeg freaker helt ut..AMH verdi

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk påvist 1.8 ug-l.

ER ALL HÅP UTE?? 😪 

er så lei meg. Testet for 2 år siden for det så bra ut. 

Anonymkode: 0ede0...2f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du? Men la meg si først at alt håp er ikke ute, det er kvinner med lavere AMH igjen som har blitt gravide. Med det sagt så hadde jeg antagelig sett på mulighetene for prøverør. Er du prøver for øyeblikket?

Anonymkode: 239f3...b65

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gammel er du? Men la meg si først at alt håp er ikke ute, det er kvinner med lavere AMH igjen som har blitt gravide. Med det sagt så hadde jeg antagelig sett på mulighetene for prøverør. Er du prøver for øyeblikket?

Anonymkode: 239f3...b65

Nei :( 32

hva tilsvarer ug egentlig i pmnol? Legen virket ikke urolig😔

Skrevet

Jeg tror ikke det er så krise jeg. Hørt om hun svenske bloggeren kenza? Hun hadde mindre enn deg, og venter nå sitt andre barn. Jeg har over 40, men har ikke blitt gravid liksom.

Anonymkode: bce4b...246

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke det er så krise jeg. Hørt om hun svenske bloggeren kenza? Hun hadde mindre enn deg, og venter nå sitt andre barn. Jeg har over 40, men har ikke blitt gravid liksom.

Men lurer på om vi snakker om samme måleenhet? ug? (Mener referanseområdet går til 8 eller 9 ).

Takk for støtte her, må bare finne ut av dette for å finne roen. 

Skrevet

Har du barn fra før?

Anonymkode: d507c...613

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men hvordan får man målt amh-verdier? 

Anonymkode: a1f78...670

Skrevet

Hadde amh på 2 da jeg var 32 år gammel. Tok litt lenger tid enn med de to andre, men ble gravid til slutt 😊

Anonymkode: 363c4...505

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men lurer på om vi snakker om samme måleenhet? ug? (Mener referanseområdet går til 8 eller 9 ).

Takk for støtte her, må bare finne ut av dette for å finne roen. 

Aner ikke. Fikk bare beskjed om 42.  Kanskje du har bedre i en annen måleenhet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

fikk påvist 1.8 ug-l.

ER ALL HÅP UTE?? 😪 

er så lei meg. Testet for 2 år siden for det så bra ut. 

Ug - l? Første gang jeg har hørt. Du bør ringe å høre hva referanseområdet er. Jeg målte min i pmol som jeg har hørt de fleste gjør. Så kan hende 1.8 er bra for din alder? Sa de ingenting? 

Anonymkode: c7317...164

Skrevet (endret)

http://unitslab.com/node/155

Her kan du konvertere til pmol. Du har AMH 13 om jeg ikke misforstår helt å det tror jeg er helt normalt på din alder :)  

Endret av Noddi
Skrevet

Kva er AMH verdi?

Skrevet

Du kan Google laboratoriehåndboken for stedet du tok prøven. De har referanserverdier og muligens også omregning fra μg/L til pmol/l for den prøven.

Anonymkode: 02758...2cf

Skrevet
mammahjarte skrev (8 timer siden):

Kva er AMH verdi?

Eggreserver.

(med forbehold om kluss i måleenhet;)

Jeg hadde 3, og ble aldri gravid. (referanseområdet for fruktbar alder er 3-60). Men det var andre faktorer som gjorde det da vi fikk ut mange og friske egg. 

Og som noen har påpekt - mange med langt lavere verdier har blitt gravid. Men du kan regne med at det tar litt tid, og at du trenger litt hjelp. 

Anonymkode: e59dd...031

• Liker 1
Skrevet

Jeg med pcos hadde 240 da jeg var 33 år, så det er jammen forskjell på AmH verdiene. Det er heller ikke bra å ha for høye men jeg har nå ett barn og er 20 Uker på vei med mitt andre og er nå 36 år

Anonymkode: d507c...613

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...